نیشدارو

دوقلوهای جان سخت

همین چند روز پیش بود که خبر تعطیل شدن کارخانه یک «برند معروف لوازم خانگی داخلی» را آوردند. نمی‌دانستم باید چکار کنم. چگونه به یخچال فریزرمان که از همان «برند معروف لوازم خانگی داخلی» است بگویم که نسلش منقرض شده است؟ با چه رویی کولرمان را روشن کنم؟ با خجالت به ماشین لباسشویی خارجی‌مان نگاه می‌کردم و زیر لب خودم را نفرین می‌کردم که اگر ماشین لباسشویی داخلی خریده بودم، الان یخچالمان یتیم نشده بود.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۴

سوزش قضیه زمانی بیشتر شد که متوجه شدم آن «برند معروف لوازم خانگی داخلی» از «فلان برند خیلی معروف خارجی» قدیمی‌تر است و اگر همه چیز سر جای خودش بود، احتمالا الان برند خارجی به برند داخلی ما می‌گفت «استاد» . اما حالا در حالی بر مزار برند داخلی زار می‌زدم که خدابیامرز تا آخرین لحظات عمرش هم لباسشویی دوقلو تولید می‌کرد. در حالی که لباسشویی‌های نسل جدید «فلان برند خیلی معروف خارجی» به جای آب از نیتروژن موجود در فضا برای شستن لباس‌ها استفاده می‌کند و تازه از چرخش موتورشان برق تولید می‌کند، مدل‌های جدیدترشان بوق هم دارد و خانه را جارو هم می‌کشد.

البته این قدر جنس ماشین لباسشویی‌های دوقلوی داخلی خوب بود که جهیزیه مادر مادربزرگم به مادربزرگم و بعدا به مادرم رسید و الان هم توی زیرزمین سالم و سرحال است تا روزی خواهرم ببردش خانه بخت. رویش هم کم نمی‌شود. برای همین هر کس که یک بار از آن ماشین لباسشویی‌ها خریده تا هفت نسلش از خرید ماشین لباسشویی بیمه شدند و طبیعی است که بعد از چندین سال «برند معروف لوازم خانگی داخلی» به خاک سیاه بنشیند. طرف‌های عصر بود که خبر مذکور تکذیب شد. حس غرور از کلیه منافذ صورتمان بیرون زد و آدرنالین خونمان به مرز هشدار رسید.

سعید طلایی - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها