قهرمان جام جهانی وارد می‌شود، آلمان مدعی. پرافتخارترین تیم یورو و البته پرافتخارترین تیم اروپا در ادوار مختلف جام جهانی. آلمان‌ها بعد از فرانسه میزبان، دومین مدعی جام پانزدهم هستند که به میدان می‌روند؛ دیداری که ساعت 23 و 30 دقیقه امشب در ورزشگاه متروپل لیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۹۱

بازی اول همیشه سخت است. این جمله‌ای بود که دیدیه دشان پس از پیروزی دشوار تیمش مقابل رومانی در دیدار افتتاحیه به زبان آورد و حالا یواخیم لو هم قبل از رویارویی اول تیمش چیزی شبیه آن را می‌گوید؛ این که دست کم گرفتن اکراین اشتباه مرگباری خواهد بود.

سرمربی تیم ملی آلمان در آستانه این بازی می‌گوید: اشتباه بزرگی است که فقط به توانایی‌های خودمان در این دیدار بسنده کنیم و اکراین را دست‌کم بگیریم. آنها تیم بسیار خوب و قدرتمندی هستند و قطعا می‌توانند مشکل‌ساز شوند. من انتظار دارم بازی بسیار سختی برابر آنها داشته باشیم. باید با تمام توان خود در این بازی به میدان برویم و با تمرکز بالا تمام دوئل‌های بازیکنان را به سود خود پایان دهیم. همیشه دیدار‌های اول در تورنمنت‌های بسیار سخت است و این دیدار نیز همین طور است. ما نسبت به جام جهانی برزیل تغییر و تحولاتی در تیم داشتیم و به نظرم تیم کامل‌تری شدیم و شرایط خوبی داریم.

بازی امشب فرصتی است تا ژرمن‌ها فرم نامطلوب دیدارهای دوستانه خود را به دست فراموشی بسپارند. آنها گرچه در آخرین بازی تدارکاتی با دو گل مجارستان را شکست دادند، اما چند روز قبل از آن 3 بر یک مغلوب اسلواکی شدند.

شکست 3 بر 2 مقابل انگلیس از دیگر نتایج آلمان در بازی‌های تدارکاتی بود. با این حال لو از آمادگی تیمش حرف می‌زند: در روزهای گذشته تمرینات خیلی خوبی داشتیم و خیلی خوب خود را برای این دیدار و این تورنمنت آماده کردیم و می‌دانیم دیدارهای پرفشاری در انتظار ماست.

آلمان و اکراین تاکنون پنج بار با هم ملاقات کرده‌اند که دو پیروزی سهم آلمان‌ها بوده و سه بازی هم با تساوی تمام شده است. جدی‌ترین تقابل آنها در پلی‌آف جام جهانی 2002 بود که در کی‌یف به تساوی یک بر یک رسیدند و در دورتموند بازی با برتری 4 بر یک میزبان به پایان رسید.

امشب تقابل ماریو گومز، مهاجم تیم ملی آلمان با دنیس بویکو دروازه‌بان اکراین هم در نوع خودش جالب است. این دو بازیکن در بشیکتاش هم تیمی هستند و اگر گومز بتواند برای آلمان گلزنی کند بعد از پل گاسکوئین در یورو 96 و سمیر نصری در یورو 2012 سومین مهاجمی خواهد بود که دروازه هم باشگاهی‌اش را باز می‌کند.

برنامه بازی‌ها

گروه D: ترکیه ـ کرواسی

(ورزشگاه پاردوپرنس پاریس، ساعت 17 و 30 دقیقه)

گروه C: لهستان ـ ایرلند شمالی

(ورزشگاه آلیانس ریورا نیس، ساعت 20 و 30 دقیقه)

گروه C: آلمان ـ اکراین

(ورزشگاه متروپل لیل، ساعت 23 و 30 دقیقه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها