صبح روز چهارشنبه سروان میری در حال رفتن به اداره آگاهی بود که یکی از همکارانش تماس گرفت و گفت زنی را در شرق تهران کشته‌اند و رئیس اداره خواسته سروان میری برای بررسی موضوع خود را به آنجا برساند.
کد خبر: ۹۱۱۲۶۷

سروان آن روز کشیک قتل نبود و نمی‌دانست چرا رئیس اداره خواسته بود او موضوع را بررسی کند. سروان آدرس را یادداشت کرد و راهی آنجا شد. پس از حدود یک ساعت توانست خود را به محل قتل برساند. جنایت در یک برج 18 واحدی رخ داده بود. با این‌که ساعت 8 صبح بود، اما جمعیت زیادی در محل جمع شده بود. سروان خودرو را در محل پارک کرد و وارد ساختمان شد.

قتل در طبقه ششم ساختمان رخ داده بود. سروان با راهنمایی سرباز کلانتری به آپارتمان مورد نظر رفت. ماموران تشخیص هویت در حال عکسبرداری از محل بودند. بوی مشمئزکننده‌ای فضای خانه را پر کرده بود و هیچ آثاری از به‌هم‌ریختگی دیده نمی‌شد. مجسمه و ظروف عتیقه در ویترین‌های خانه دیده می‌شد.

افسر کلانتری با مشاهده سروان خود را به او رساند و در گزارش اولیه خود گفت: ساعت 5 صبح امروز قتل به کلانتری اعلام شد. سریع خود را به اینجا رساندیم. بوی تعفن همه جا را پر کرده بود و به سختی می‌توانستیم نفس بکشیم. وارد خانه شده و با جسد مهشید در اتاق خواب رو‌به‌رو شدیم. جسد غرق در خون بود و به گفته پزشک جنایی چهار روز از مرگ او می‌گذشت. قاتل خیلی سنگدل بود و این زن را در خواب غافلگیر کرده و به قتل رسانده بود. بیش از 20 ضربه چاقو به بدن او وارد شده است.

انگیزه سرقت بوده؟

به نظر نمی‌رسد سرقت انگیزه قتل باشد، زیرا طلاهای مقتول در کشوی کمدش قرار دارد و عتیقه‌ها نیز دست نخورده مانده است.

چه کسی جسد را پیدا کرده بود؟

همسر سابق مهشید. امروز اهالی به غیبت زن جوان و بوی تعفنی که از خانه‌اش به مشام می‌رسید مشکوک شده و موضوع را به او اطلاع می‌دهند. او هم خود را به اینجا رسانده و با کلید یدکی که داشته در را باز می‌کند. بعد هم با مشاهده جسد همسرش موضوع را به پلیس اطلاع داد.

سروان گشتی در خانه زد و سراغ همسر سابق مقتول را گرفت و از افسر کلانتری خواست او را برای بازجویی به داخل خانه بیاورد. سعید خیلی آشفته بود .

چرا از همسرتان جدا شدید؟

به خاطر این‌که همسرم باردار نمی‌شد. به اصرار او از هم جدا شدیم.

کلید خانه او چرا در اختیار شما بود؟

من این خانه را برای او خریدم. با هم ارتباط نزدیکی داشتیم اما هیچ وقت فکر نمی‌کردم جدایی باعث مرگ او شود. وگرنه قبول نمی‌کردم که از هم جدا شویم.

آخرین بار کی با او قرار گذاشتید؟

صبح شنبه با او تماس گرفتم. مهمان داشت و زود تلفن را قطع کرد. رفتارش توهین‌آمیز بود؛ به همین دلیل دیگر با او تماس نگرفتم. امروز صبح با تماس همسایه‌ها متوجه غیبت مهشید شدم و خودم را به اینجا رساندم.

چه افرادی به اینجا رفت و آمد دارند؟

مهشید زن حساسی بود و اجازه نمی‌داد کسی وارد خانه شود. فقط شنبه‌ها زنی به نام رعنا برای تمیز کردن خانه به اینجا می‌آمد.

سروان سپس دستور احضار رعنا را صادر کرد. عصر همان روز رعنا به اداره آگاهی آمد؛ زن جوانی که سعی می‌کرد استرس خود را مخفی کند.

شنبه برای تمیز کردن خانه به آنجا رفتید؟

بله. خانم شب مهمانی داشتند و من بعد از تمیز کردن خانه در آشپزی به او کمک کردم.

مورد مشکوکی ندیدید؟

نه. فقط مهشید خانم با همسر سابقشان درگیر شد.

آنجا بودند؟

نه تلفنی.

چه ساعتی آنجا را ترک کردید؟

حدود ساعت 8 شب.

مهمانان آمده بودند؟

دو نفر از مهمانان مرد آمده، اما هنوز بقیه مهمانان نیامده بودند.

سروان پس از بررسی پرونده و ادعاهای رعنا و همسر مقتول دستور دستگیری قاتل را صادر کرد.

پاسخ معمای پلیسی جنایت در جنگل

سروان با اشاره به دو دلیل زیر رضا را به عنوان قاتل معرفی کرد.

1-‌ اگر مهران انگیزه سرقت داشت، کیف پر از پول و طلا را سرقت می‌کرد.

2- رضا مدعی بود مهران کنار مقتول نشست و شلیک کرد. اگر این موضوع درست بود گلوله باید به شقیقه سمت راست اصابت می‌کرد، نه شقیقه سمت چپ.

در مسابقه شماره گذشته1706نفر شرکت کرده بودند که 107 نفر پاسخ صحیح داده‌اند. از میان پاسخ‌های صحیح محسن سلمانی از کرج و نرگس زارع از کرمانشاه به قید قرعه برنده شده‌اند.

شما خوانندگان با اشاره به دو دلیل کارآگاه و معرفی قاتل برای کشف راز قتل در مسابقه معمای پلیسی شرکت ‌و پاسخ خود را همراه نام و نام خانوادگی به شماره 300011224 پیامک کنید.

وحید شکری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها