پرنده‌های خشمگین تازه‌ترین محصول صنعت سینماست که برمبنای داستان و حال و هوای یک بازی موفق و معروف کامپیوتری ساخته شده است. صنعت سینما سال‌هاست برای تولید محصولات متنوع و رنگارنگ خود سراغ همسایه‌هایش می‌رود. روزی نیست که خبر تولید نسخه سینمایی یک بازی ویدئویی، مجموعه‌ای تلویزیونی یا کتابی پرخواننده در رسانه‌های گروهی و فضای مجازی پخش نشود. این روزها کافی است اثری با استقبال بالا و برخورد گرم عموم مردم و بخصوص جوان‌ها روبه‌رو شود تا بلافاصله دنیای سینما به سراغ آن برود و آن را به فیلمی سینمایی تبدیل کند. انیمیشن کامپیوتری و سه‌بعدی پرنده‌های خشمگین هم براساس بازی ویدئویی بسیار موفقی به همین نام تولید و روانه پرده سینماها شده است.
کد خبر: ۹۱۰۵۲۴

نسخه سینمایی

فیلم سینمایی پرنده‌های خشمگین را کلی کاویتس و نرگال ویلی کارگردانی کرده‌اند. آنها در اولین ساخته بلند و حرفه‌ای‌شان خیلی خوب و دقیق عمل کرده‌اند. البته این نظری است که منتقدان سینمایی پس از دیدن فیلم ابراز کرده‌اند. نکته مهمی که همیشه در ارتباط با فیلم‌های انیمیشنی عنوان می‌شود، اهمیت بالای طراحی‌ها و صداهایی است که به جای شخصیت‌‌های کارتونی صحبت می‌کنند. برخلاف بسیاری از انیمیشن‌های سال‌های اخیر که از ستارگان و بازیگران سرشناس به عنوان صداپیشه استفاده کرده‌اند، پرنده‌های خشمگین برای صدای شخصیت‌های کارتونی‌اش از گروهی از ناشناخته‌های دنیای هنر سود برده است. بجز شان‌پن فعال ضد جنگ و بازیگر اسکارگرفته - که صدایش را به یکی از شخصیت‌های مکمل قرض داده بقیه صداپیشه‌ها آدم‌های چندان آشنایی نیستند.

داستان تماشایی

داستان این کمدی اکشن ماجراجویانه در جزیره پرنده‌ها اتفاق می‌افتد. رد، پرنده غرغروی جزیره که ‌توان پرواز ندارد، محکوم به شرکت در کلاس‌های تربیتی مهار خشم است. خودش عقیده دارد موجود آرامی است، ولی شواهد چیز دیگری می‌گوید.

با پهلو گرفتن قایق حامل خوک‌ها در کنار جزیره، اوضاع تغییر می‌کند. قایق از جزیره خوک‌ها به این محل آمده و لئونارد راهنمای آنها، خودش را کاشف صلح‌طلبی معرفی می‌کند که با پرچم دوستی به آنجا آمده است.

اهالی جزیره از مهمانان تازه استقبال گرمی می‌کنند و آنها را می‌پذیرند. با ورود خوک‌های بیشتر به جزیره، رد نسبت به هویت و ماهیت واقعی آنها مشکوک می‌شود. او با همراهی دو همکلاسی به سراغ عقاب اعظم می‌رود که گفته می‌شود محافظ معنوی جزیره است. بزودی مشخص می‌شود شک رد درست بوده و او و دوستانش باید در نقش قهرمان ماجرا و ناجی جزیره و پرندگان ساکن آن ظاهر شوند.

تولید

تولید فیلم با یک هزینه 80 میلیون دلاری آغاز شد. تهیه‌کنندگان بازی ویدئویی پرنده‌های خشمگین هم در تولید نسخه سینمایی آن با شرکت سونی همکاری داشتند، ادعا شده برای تبلیغات و بازاریابی فیلم بیش از صد میلیون دلار خرج شده است.

اگر این رقم صحیح باشد، پرنده‌های خشمگین لقب پرهزینه‌ترین انیمیشن تولید شده در تاریخ سینمای فنلاند را می‌گیرد. رسانه‌های گروهی این کشور اروپایی می‌گویند تا قبل از این «بازی بزرگ» (یک اثر ماجراجویانه محصول سال 2014) با هزینه‌ای 12 میلیون دلاری، پرخرج‌ترین انیمیشن کل تاریخ سینمای آن بوده است! در جریان تولید انیمیشن پرنده‌های خشمگین بود که صنعت سینمای فنلاند به گسترش فعالیت‌های انیمیشنی خود پرداخت. تهیه‌کنندگان فیلم ابتدا قصد داشتند آن را برای اواسط تابستان سال جاری میلادی روی پرده سینماها بفرستند. اما تحلیلگران اقتصادی سینما به آنها فصل بهار را پیشنهاد کردند؛ پیشنهادی که مورد قبول واقع شد. تحلیل ارائه شده این بود که پرنده‌های خشمگین در جدول پررقابت فیلم‌های تابستانی، فضایی برای خودنمایی پیدا نخواهد کرد. اما نمایش در فصل بهار، به آن کمک می‌کند بهتر دیده و پذیرفته شود.

اکران پرنده‌ها در 44 کشور

سازندگان پرنده‌های خشمگین از فروش آن در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا و بقیه کشورهای جهان، راضی به نظر می‌رسند. فروش ده روز اول این کمدی اکشن ماجراجویانه در آمریکای شمالی حدود 73 میلیون دلار شد. در همین مدت، فروش بین‌المللی آن در 44 کشور دنیا به 157 میلیون دلار رسید. شرکت سونی از فروش جهانی 230 میلیون دلاری آن (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) در چنین مدت کوتاهی خشنود است. چنین رقم فروشی برای فیلمی که بازسازی سینمایی یک بازی پرطرفدار ویدئویی است، قابل قبول است.

تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند فروش 230 میلیون دلاری جهانی فیلم، آن را در ردیف پنجمین محصول سینمایی قرار می‌دهد که وام‌دار داستان یک بازی ویدئویی است.

با آن‌که هنوز دو هفته از نمایش عمومی انیمیشن کامپیوتری پرنده‌های خشمگین نگذشته است، از داخل شرکت سونی خبر می‌رسد که قسمت دوم آن هم چراغ سبز تولید گرفته است. این قسمت قرار است ماجراجویی‌های بیشتری داشته باشد و عنصر کمدی آن مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

کیکاوس زیاری

منبع : امپایر آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها