به اندازه همه انسان‌های روی زمین ممکن است اعتقادات متفاوتی وجود داشته باشد. اگر قرار باشد اعتقادات همه یکسان باشد، زیبایی‌اش از بین می‌رود. نام مدافعان حرم شاید ابتدا کاملا اعتقادی بود، اما در حال حاضر از بحث اعتقاد شخصی فراتر رفته و ملی شده است. تمام ایرانیان با هر اعتقادی از لائیک گرفته تا شیعه 12 امامی بر سر یک موضوع که آن هم وطن است، نقطه اشتراک دارند.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۹

بحث اعتقادی این موضوع ممکن است بین خود دوستان جهادگر و خدایشان باشد، اما کار آنها از اعتقاد شخصی گذشته و ُبعد ملی پیدا کرده است. همه می‌دانیم که اگر مدافعان حرم نبودند، ما آنقدر راحت در کشورمان نفس نمی‌کشیدیم و الان پلاک ماشین‌هایمان پلاک دولت اسلامی شام و عراق (داعش) بود. برای این‌که پلاک ایران، ایران بماند، مدیون این شهدا هستیم.

فکر می‌کنم تمام مردم ایران به مدافعان حرم ارادت دارند، به طوری که اگر یک مدافع حرم شهید شود، یک مادر عزادار نمی‌شود بلکه یک ملت و یک کشور عزادار فرزند خود می‌شود. دفاع این عزیزان دفاع از مردم، تمامیت ارضی و امنیت ایران محسوب می‌شود.

شاید فکر نمی‌کردیم این دفاع آنقدر گسترده شود یا حتی آنقدر داوطلب حضور داشته باشد. اما حالا جوانانی برای این‌که ما سال نو در کنار خانواده‌هایمان بنشینیم، عیدی بدهیم و عیدی بگیریم، جان خودشان را در دست می‌گیرند و برای امنیت ما در کشوری غریب می‌جنگند.

ما در حق مدافعان حرم اجحاف کرده ایم. می‌گویند مدافعان حرم برای این‌که در عراق و سوریه بجنگند، میلیاردی پول می‌گیرند. من به همه آنهایی که این حرف را می‌زنند می‌گویم یک نفر را پیدا کنید که برای پول حاضر شود یک دستش را بدهد. ناآگاهانه حرف نزنیم و دل خانواده‌هایشان را با زخم زبان نشکنیم.

علیرضا کمالی‌نژاد

بازیگر سینما و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها