پنجره

مل گیبسون در نبردی خونین

مل گیبسون، این روزها مشغول کارگردانی فیلم تازه‌اش «تیغه اره آهن بُر است. این درام جنگی براساس یک ماجرای واقعی ساخته می‌شود و حال و هوایی شرح حال گونه دارد. خود این بازیگر و کارگردان 60 ساله در کنار شرکت فیلمسازی سومیت اینترتینمنت، تهیه‌کنندگان فیلم هستند.
کد خبر: ۹۰۸۴۰۱

نقش اصلی تیغه اره‌آهن بُر را اندرو گارفیلد (بازیگر نقش مرد عنکبوتی در سری جدید اکشن ابرقهرمانانه و کمیک‌استریپی «اسپایدرمن») به‌عهده دارد. وینس ون، سام وورتینگتن و هیو ویوینگ هم در آن بازی دارند. گارفیلد در تیغه اره آهن بر در نقش دزموند تی‌داس، دانشجوی پزشکی ارتش آمریکا ظاهر می‌شود. او به خاطر نجات جان بیش از 75 نفر در جریان نبرد خونین و تاریخی اوکیناوا در جنگ جهانی اول، مدال افتخار گرفت. داستان فیلم به بهانه تعریف زندگی این پزشک جوان، آن نبرد خونین را به تصویر می‌کشد. فیلمنامه این درام جنگی را اندرو نایت نوشته، لوکیشن‌های انگلستان و استرالیا، مکان‌های اصلی فیلمبرداری آن بوده‌اند. گیبسون از سال 2014 به صورت جدی تصمیم گرفت این فیلم را بسازد. اما پیدا کردن تهیه‌کنندگانی که حاضر به سرمایه‌گذاری 35 میلیون دلاری روی آن شوند، کار ساده‌ای نبود. شنیده می‌شود مسئولان شرکت سومیت اینترتینمت به گیبسن گفته‌اند فیلم نباید خشونت افراطی ساخته‌های قبلی او را در داشته باشد. این مساله آنجا اهمیت پیدا می‌کند که داستان فیلم درباره خشونت جنگ و خون و خونریزی است.

مل گیبسون استرالیایی‌تبار که با مجموعه فیلم «مکس دیوانه» به شهرت بین‌المللی رسید، سال 1993 اولین فیلم خود «مرد بدون چهره» را کارگردانی کرد، اما این فیلم نتوانست موفقیتی برای او میان منتقدان و تماشاگران به همراه بیاورد. «شجاع دل» (1995) دومین فیلم او در مقام کارگردان، هم فروش خوبی در جدول گیشه نمایش سینماها کرد و هم جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برایش به ارمغان آورد. در فاصله سال‌های 1995 تا 2004 او پشت دوربین نرفت، اما «مصائب مسیح» او در این سال سر و صدای زیادی به پا کرد. بسیاری از منتقدان، نسبت به خشونت بالای فیلم موضعگیری کردند. گیبسون سال 2006 در فیلم غیرمطرح «آپوکالیپتو» هم بی‌پروا به نمایش خشونت پرداخت. در این سال‌ها، وی در تعداد اندکی فیلم سینمایی بازی کرده است. امسال همزمان با تیغه اره آهن‌بر در درام جنایتکارانه و دلهره‌آور «پدرخونی» او هم در مقام بازیگر اکران عمومی خواهد شد. گیبسون که آخرین‌بار سال2014 در سومین قسمت مجموعه فیلم «بی‌مصرف‌ها» به دیدار تماشاگران سینما آمد، احتمالا با مجموعه تلویزیونی «اسلحه مرگبار» هم همکاری خواهد کرد. این مجموعه با نگاهی به فیلم موفق دهه 80 میلادی بازیگر به همین نام تولید می‌شود.

کیکاووس زیاری

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها