نخستین آلبوم «پیکلاویه» منتشر می‌شود؛

آلبومی بدون قطعات فارسی

کنسرت «پیکلاویه» با اجرای قطعات بزرگان راک در برج آزادی برگزار شد؛

هِد زدن ممنوع!

کنسرت راک گروه «پیکلاویه» در حالی در سالن برج آزادی روی صحنه رفت که صحنه آرایی و نورپردازی جالبی در این برنامه از سوی اعضای این گروه و تیم هنری برنامه اتفاق افتاده بود.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۳
هِد زدن ممنوع!

به گزارش جام جم نوا، کنسرت راک گروه «پیکلاویه» در تهران روی صحنه رفت و این گروه در ادامه روند برگزاری برنامه‌های خود این بار برنامه ای متفاوت از گذشته را روی صحنه برد که این تفاوت از نوع صحنه آرایی ابتدایی گروه کاملا مشخص بود.

استیج با دکوری کاملا مشکی که تاریکی سالن هم باعث شده بود این تیرگی بیشتر و بیشتر به چشم بیاید، صحنه آرایی شده بود. با آغاز برنامه و پخش موسیقی بی کلام و دود سفید روی صحنه، نوازنده های گروه باشمایلی خاص گروه های موسیقی راک روی صحنه آمدند و پس از ادای احترام به حاضرین پشت سازهای خود ایستادند. آثار این گروه که عمدتا به زبان فرانسوی و انگلیسی است، یکی پس از دیگری اجرا شد و در این بین سولونوازی‌های نوازنده گیتار الکتریک به شدت مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت و دراین بین فضاسازی صدایی که از سوی نوازنده کیبورد (شایان کریمی) در بین قطعات و علی الخصوص پایان بندی آثار اجرا می شد، با تشویق های ممتد دوستداران پیکلاویه همراه بود.

مهران مختارپور در اواسط این برنامه رو به حضار گفت: «خوشبختانه آلبوم رسمی ما امسال وارد بازار خواهد شد و خوشحالیم که توانسته ایم تعریف درستی از موسیقی راک را در بین دوستداران موسیقی جا بیندازیم. در این آلبوم سعی شده یک موسیقی سالم و قوی در اختیار دوستداران موسیقی ایرانی راک قرار بگیرد و خوشحالیم که در همین زمان کوتاه هم توانسته ایم مخاطبان مان را پیدا کنیم.» مهران مختارپور در ادامه افزود: «در برخی رسانه ها صحبت هایی در خصوص کاور بودن آثار «پیکلاویه» منتشر شده است که به شدت این صحبت ها را تکذیب می کنیم. کلیه آثار گروه به صورت اورجینال از ساخته های اعضای گروه اند و برای همه آنها وقت و انرژی زیادی صرف شده است و هیچکدام از آثار «پیکلاویه» کاور نیست.»

انتشار لیست قطعات این کنسرت یک روز مانده به برنامه از اتفاقات جالبی بود که این گروه باعث شده بود. اما در لیستی که منتشر شد، قطعه شماره هفت وجود نداشت و این ردیف خالی مانده بود. مهران مختارپور با اشاره به این لیست گفت: «داستان قطعه شماره هفت برنامه امشب ما، داستان جالبی است. این قطعه اسمی ندارد و باید به نام همان قطعه شماره هفت از آن یاد کنیم. امشب آنرا اجرا می کنیم و خودتان متوجه خواهید شد!»

با آغاز قطعه شماره هفت، سالن محل برگزاری برنامه با نورافشانی و نوع خاص نورپردازی در سالنکه در مقاطعی تاریکی مطلق را شاهد بودیم، شیوه خاص و قابل توجه اجرای موسیقی را باعث شد و اجرای ریمکسی از قطعات تاریخی راک از بزرگان راک جهان، بهترین و ویژه ترین سوپرایز «پیکلاویه» برای حاضرین در سالن بود.

این قطعه به درخواست و فشار فراوان حاضرین در سالن در انتهای برنامه نیز تکرار شد تا «شب راکر»های برج آزادی، شبی پرطرفدار برای حاضرین در سالن باشد.

مهران مختار پور (خواننده)، شایان کریمی (کیبورد)، مهیار صالحی نیا (گیتار الکتریک)، مصطفی بهرمان (درامز) و رضا غلامی (گیتار باس) اعضای گروه پیکلاویه در این اجرا بودند.

* حاشیه ها:

* در این برنامه بر خلاف سایر کنسرت های پیکلاویه، مهمانی به عنوان مهمان ویژه به سالن دعوت نشده بود.

* مسئولین سالن در بخش هایی از برنامه با تذکر« هد زدن ممنوع...» سعی در برقرار نظم سالن داشتند.

* مهران مختارپور در اواسط برنامه از مدیران برج آزادی و دفتر موسیقی بابت همکاری با آنها در این کنسرت تشکر کرد.

منبع: موسیقی ما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها