شوالیه آواز ایران از لغو کنسرت موسیقی خود در نیشابور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۷۳
شهرام ناظری: کنسرت نیشابور لغو شد

به گزارش جام جم نوا، آیین بزرگداشت روز فردوسی و نکوداشت شهرام ناظری به مناسبت این روز در تالار رودکی با حضور افرادی چون احمد مسجد جامعی، اصغر همت، فرهاد طلوع کیان، ناصر عظیمی، ایرج حسابی، مهدی میامی، علی اصغر خدابخش، محمدعلی سجادی و هنرمندان و مقامات فرهنگی دیگر برگزار شد.

در این مراسم ایرج راد و احمد مسجدجامعی سردیس فردوسی را به شهرام ناظری تقدیم کردند. این سردیس توسط اسفندیار ایمان زاده طراحی شده است.

پس از آن شهرام ناظری بیان کرد: ما به تشویق شدن عادت نداریم؛ ولی با وجود همه این‌ها نیرویی باعث شده که ما پیش برویم. این نیرو که چیزی جز عشق نیست ما را همچنان به حرکت وا می دارد.

وی ادامه داد: من در این 37 سال عاشقانه آن چه که باید را در این عرصه انجام داده‌ام؛ چرا که خودم نیز به واسطه کرد بودنم و بزرگ شدن با بزرگان شعر ادب و فارسی عرق ویژه ای به این موضوع دارم و همچنان تا جایی که بتوانم این راه را ادامه می دهم.

وی ادامه داد: این عشق به وطن است که باعث شده من با وجود تمام این شرایط، امکانات و پیشنهادهای ویژه‌ای که از کشورهای دیگر داشته‌ام را کنار بگذارم و با همان نیروی عشق روی شاهنامه کار کنم و جلو بروم.

وی اظهار کرد: کار بر روی شاهنامه و اجرای قطعاتی در کشورهای گوناگون، موجب شد که با انتشار این آثار برخی‌ متوجه شوند که با خواندن شاهنامه و اجرای آن شعر و فرهنگ فارسی را به همگان یادآوری می‌کنم. من در این راستا با شرکت در اکثر برنامه هایی که در آن صحبت از شاهنامه و فردوسی بوده این دین را ادا می‌کنم.

وی در ادامه به هزینه و وقت کمی که برای شاهنامه گذاشته می‌شود اشاره کرد و پس از آن قبل از اجرای قطعه ای از مقدمه «بیژن و منیژه» عنوان کرد: من ترجیحاً کار جدیدی را اجرا نمی‌کنم؛ چرا که در برخی از کنسرت هایم دیده ام که پیش از انتشار آن اثر انواع گوناگون آن تقلید و منتشر شده است و این اتفاق خوبی نیست. چرا که ما امروزه شاهد کپی برداری از آثار هنرمندان هستیم که این رویداد برای عرصه هنر تاسف برانگیز است.

شهرام ناظری در ادامه به لغو اجرای کنسرتش در نیشابور اشاره کرد و گفت: قرار بود اول خرداد در شهر نیشابور که مهد تمدن است کنسرتی را اجرا کنیم اما متاسفانه اجرای این کنسرت ناگهان لغو شد و این اتفاق هم باعث ناراحتی است.

احمدمسجد جامعی در ادامه این برنامه از ویژگی‌های شاعر گرانقدر فردوسی گفت و اظهار داشت: مبنای اشعار این هنرمند یکی «خرد» و دیگری «داد» است و این شاعر اثر ارزشمندش را با همان دو عنصر آغاز می‌کند.

وی افزود: روایت عقل، فهم و معنویت از دیگر ویژگی‌های اشعار این شاعر است همچنین نگرش او نسبت به ایران هم مفهوم عقلانیت را می‌رساند.

در این برنامه سیروان نوروزی قطعه‌ای از شاهنامه را اجرا کرد و پس از آن میثم موحدفر مدیر موسسه صوفی و بنیاد فردوسی عنوان کرد: ما دوست داشتیم در فضایی بزرگتر و مناسب‌تر این نکوداشت را برگزار کنیم.

وی در ادامه در خصوص تاسیس بنیاد فردوسی و موسسه طوسی افزود: بنیاد فردوسی 14 سال است که در شاخه های گوناگونی از فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند و این اتفاق باید برای برخی از مسئولین و افرادی که هنوز در جریان فعالیت‌های ما نیستند، اعلام شود و ما امروز می‌گوییم که ما بنیاد فردوسی هستیم.

در انتهای این مراسم از رمان «حیرانی» محمدعلی سجادی کارگردان سینما که پس از حدود 12 سال جلد دوم آن منتشر شده بود رونمایی شد.

سجادی در خصوص این اتفاق عنوان کرد: سینمای ملی ایران از حضور شاعر ملی تهی است که این بسیار غم انگیز است و من به نوبه خودم تلاش کردم تا با نوشتن و نقاشی مقداری به این اتفاق کمک کنم.

این رونمایی با حضور شهرام ناظری، مهدی میامی، ایرج حسابی و احمد مسجد جامعی و ایرج راد صورت گرفت.

در آخر هم افشین اعلا قطعه ای از شاهنامه را برای حاضران خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها