اگر بنا باشد درباره بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران صحبت کنیم، نخستین بحث قطعا درباره مکان جدید آن یعنی شهر آفتاب خواهد بود. تا پیش از شروع این رویداد، اسباب‌کشی نمایشگاه به جنوبی‌ترین نقطه تهران، دغدغه‌های زیادی را برای اهل قلم و ناشران و بازدیدکنندگان در پی داشت، حالا باید دید موافقان و مخالفان نمایشگاه چه دیدگاهی دارند و چه دلایلی را عنوان می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۳

انتقاد از دوری مسافت

محمدرضا سرشار، نویسنده و رئیس انجمن قلم در مقام مخالف میزبانی شهرآفتاب برای نمایشگاه کتاب امسال نه خودش به این رویداد رفت و نه غرفه‌ای برای انجمن گرفت. او درباره نرفتن خودش گفت رفت و آمد به نمایشگاه حداقل برایش چهار ساعت زمان می‌برد و چنین وقتی ندارد که صرف کند. اما درباره شرکت نکردن انجمن قلم در نمایشگاه، وی اظهار کرد: قبلا ارشاد برای تشکل‌هایی مانند انجمن قلم تسهیلاتی در نظر می‌گرفت که متفاوت از ناشران با درآمدهای کلان بود. اما چند سالی است که ارشاد از انجمن هم برای غرفه هزینه می‌گیرد که با این حال ما شرکت می‌کردیم، اما امسال با وجود دوری نمایشگاه، دخل و خرج انجمن جور درنمی‌آمد که با توجه به زیاد شدن هزینه‌ها در نمایشگاه شرکت کند.

نمایشگاهی با امکانات بیشتر

احمد‌ پوری، شاعر و مترجم که یکی از افراد نگران و حتی مخالف تا پیش از برگزاری نمایشگاه بیست و نهم بود، بعد از بازدید از این رویداد، نظرش کاملا موافق شده است. او شهرآفتاب را مکان مناسبی برای نمایشگاه نسبت به مصلی توصیف کرد و گفت: سالن‌ها و امکانات شهرآفتاب در مقایسه با مکان‌های قبلی خیلی بهتر است و نمایشگاه کتاب حالت تخصصی‌تر و نمایشگاهی‌تری دارد.پوری با بیان این‌که البته این نخستین تجربه شهرآفتاب است و به همین دلیل کاستی‌هایی وجود داشت که در دوره‌های بعد حتما برطرف خواهد شد، افزود: با اغلب دوستان نویسنده و اهل قلم هم که صحبت کردم، اتفاق نظر بر این بود که شهر آفتاب مکان مناسبی برای نمایشگاه کتاب تهران بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها