مرد تحصیلکرده که چک‌پول‌های 50 هزار تومانی چاپ می‌کرد، قبل از توزیع گسترده آن در شهر بازداشت شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۳۸

به گزارش جام‌جم، دهم اردیبهشت امسال و پس از دریافت اطلاعاتی درخصوص تلاش فردی به نام مجید برای فروش چک‌‌پول‌های جعلی در محدوده میدان ونک‌، مأموران تجسس کلانتری 103 گاندی با دستور سرگرد افشار در محدوده میدان ونک حاضر شده و بلافاصله با شناسایی مجید، او را دستگیر کردند. ماموران در بررسی اولیه از موتورسیکلت آپاچی همراه مجید، ده‌ها برگ اسکناس 50 هزار تومانی جعلی کشف کردند .

مجید در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: قصد داشتم تا 80 برگ چک‌پول 50 هزار تومانی جعلی را به مبلغ 150 هزار تومان بفروشم که دستگیر شدم. چک‌پول‌ها را در ایستگاه مترو از شخصی به‌نام میثم گرفته بودم و نشانی مشخصی از او ندارم .

در حالی‌که مجید در اظهارات اولیه‌، فردی به‌نام میثم را به کارآگاهان معرفی و ادعا کرده بود هیچ‌گونه نشانی مشخصی از این شخص ندارد، اما در ادامه تحقیقات ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: چک‌‌پول‌های جعلی را از شخصی به‌نام غلامرضا می‌گرفتم.

به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری غلامرضا آغاز شد و با شناسایی مخفیگاه وی در بزرگراه رسالت، خیابان مجیدیه شمالی‌، کارآگاهان با دستور قضایی مرد 33 ساله را بازداشت کردند. از مخفیگاه وی نیز ده‌ها برگ چک‌پول جعلی، مهرهای جعلی متعلق به مراکز تحصیلات تکمیلی‌، ده‌ها برگ گواهینامه مجعول پایان تحصیلات دوره متوسطه‌، ده‌ها برگ گواهینامه مجعول پایان دوره پیش‌دانشگاهی‌، یک دستگاه کپی تمام رنگی مورد استفاده در چاپ مدارک جعل شده و ...کشف شد.

در بررسی سوابق مرتضی، مشخص شد وی از مجرمان سابقه‌دار است. او پیش از این نیز به اتهام صدور ده‌ها مدرک تحصیلی جعلی دستگیر و به هشت سال زندان محکوم شده است.

متهم در بازجویی‌ها گفت: دارای مدرک دکتری «آی‌تی» هستم . پیش از این مدرک دوره متوسطه را جعل کرده و می‌فروختم.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی‌، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت‌: با اقدامات پلیسی در این پرونده تمامی چک‌پول‌‌های جعلی قبل از هرگونه اقدام متهمان کشف و توقیف شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها