وزیر کشور: گشت نامحسوس مختص حجاب و عفاف نیست

وزیر کشور با بیان این‌که موضوع طرح امنیت اخلاقی نامحسوس، این‌گونه که مطرح شد، نیست و این موضوع جزو کارهای روزانه نیروی انتظامی است، اظهار کرد: قرار بود در این طرح از نیروهای آماده و نیروهایی که در ساعت استراحت هستند در حوزه‌های سرقت، اخاذی، درگیری و برخی مسائل دیگر استفاده شود.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه بیست‌و‌یکمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا در جمع خبرنگاران افزود: طرح این موضوع در رسانه‌ها به‌گونه‌ای شد که همه متمرکز بر حوزه عفاف و حجاب شدند البته کسانی که قوانین و مقررات در این حوزه را رعایت نکنند و به تذکرات توجهی نداشته باشند یقینا به عنوان یکی از موارد تخلف به آنها تذکر داده می‌شود و در صورت لازم برخورد هم خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی بود و به علت این‌که بین بخشی است و همه بخش‌ها مسئولیت دارند در شورای امنیت یا شورای تامین مطرح شد.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی هم در حوزه عمومی و خیابان در اجرای این طرح وظیفه دارد و دستگاه‌های مختلف نیز در چارچوب فعالیت‌های خودشان در محیط‌های مربوط به خودشان مسئول هستند بنابراین برای این‌که هماهنگی و اثرگذاری بیشتری ایجاد شود، این طرح در شورای امنیت مطرح شد.

وزیر کشور افزود: با حضور همه نیروها ان‌شاءالله در حوزه اجتماعی و اخلاقی نیز این طرح به بحث گذاشته می‌شود و پس از کامل شدن آماده اجرا خواهد شد. رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به علت ارتباط مستقیم با فرمانده کل قوا و ولایت فقیه و التزام به نظم عمومی و برقراری امنیت اجتماعی، امنیت مرزها و نظم بخشی در امور اجتماعی از جایگاه رفیعی برخوردار است که باید متناسب با این شأن نقش‌آفرینی کند زیرا در پیشگاه الهی نیز پاسخگوست.

ابلاغ دستور برخورد با قاچاقچیان

فرمانده نیروی انتظامی نیز در این همایش از عملکرد ناجا در سال 94 در زمینه موضوعات منطقه‌ای، تحرکات گروه‌های سلفی و تکفیری و مناسبت‌های ویژه مانند انتخابات مجلس و خبرگان گزارش داد.

به گزارش مهر، سردار حسین اشتری با اشاره به این‌که برخورد با قاچاقچیان کالا و مواد مخدر و سارقان در اولویت برنامه‌های پلیس است، افزود: 99درصد سارقان مسلح شناسایی و دستگیر می‌شوند.

وی با بیان این‌که دستورالعمل مبارزه ویژه با قاچاقچیان کالا و ارز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند، برخورد با خرده‌فروشان ادامه دارد، اما پلیس با استفاده از ساز و کارهای تخصصی قصد دارد دانه‌درشت‌ها را شناسایی و به قانون تحویل دهد.

اشتری درباره افزایش سرقت مسلحانه و استفاده سارقان از سلاح گرم نیز تصریح کرد: برخورد با سارقان مسلح از اولویت‌های ناجاست و پلیس آگاهی با استفاده از تجهیزات ویژه‌ای که دارد قطعا با رصد سارقان سابقه‌دار و شناسایی متهمانی که اقدام به استفاده از سلاح می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

وی با اعلام این‌که 99 درصد سارقان مسلح که اقدام به استفاده از سلاح گرم می‌کنند در سطح کشور شناسایی و بازداشت می‌شوند، افزود: برخورد با باندهای سازمان‌یافته در اولویت برنامه‌های پلیس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها