نشریه آبزرور دیروز در گزارشی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته درخصوص بحران مسکن در انگلیس تصریح کرد: در حال حاضر خرید خانه برای بسیاری از انگلیسی‌ها به یک رویا تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۷

به گزارش ایرنا، نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی آبزرور نشان می‌دهد 71 درصد مردم بر این باورند که بدون حمایت مالی خانواده‌شان امکان خرید خانه ندارند.

آبزرور نوشت: در حالی که دو سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی امیدوارند یک روز صاحبخانه شوند، اما 37 درصد بر این باورند که هرگز صاحبخانه نخواهند شد.

این هفته‌نامه انگلیسی افزود: در حالی که تقاضا برای مسکن در انگلیس بشدت رو به افزایش است، بیش از نیمی از انگلیسی‌ها پدیده مهاجرت و سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بخش مسکن را از عوامل اصلی افزایش بی‌رویه قیمت خانه در این کشور می‌دانند.

نتایج این نظرسنجی ابهام بزرگی را درخصوص ادعای محافظه‌کاران که پیش از انتخابات عمومی سال گذشته میلادی گفته بودند در صورت پیروزی درصدد هستند تا نسل اجاره‌نشین را به نسل صاحبخانه تبدیل سازند، مطرح می‌کند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در آوریل سال گذشته طرحی را ارائه کرد که براساس آن شهرداری‌ها را مجبور می‌کند تا خانه‌هایشان را به قیمت ارزان‌تر بفروشند. آبزرور با بیان این‌که نظرسنجی صورت گرفته حاکی است 58 درصد مردم خواهان خانه‌های دولتی هستند، نوشت: لایحه این طرح سه‌شنبه گذشته رسما به پارلمان انگلیس ارائه شد و در صورت تصویب این طرح، شهرداری‌ها مجبور خواهند شد خانه‌هایشان را بفروشند و ضمن دریافت اجاره در ازای خرید، از فرهنگ اجاره مادام‌العمر منازل شهرداری فاصله بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها