با حضور روسای جمهوری ایران و کره جنوبی

تهران و سئول 19 سند همکاری امضا کردند

سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به تهران

رئیس‌جمهور کره جنوبی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان و توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی، وارد تهران شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۵۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم پارک گئون هایه، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت. در این سفر قرار است در حضور روسای جمهور ایران و کره جنوبی 18سند همکاری میان تهران و سئول به امضا برسد. آن‌گونه که کانگ‌هو این وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی، دیروز در دیدار با وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، همزمان با سفر رئیس‌جمهور این کشور 20 میلیارد دلار توافق‌نامه با ایران امضا می‌شود.

البته از دیروز مذاکرات سرمایه‌گذاران کره‌ای با شرکت‌ها و بخش‌های دولتی آغاز شده بود. بر همین اساس، روز گذشته یادداشت تفاهم همکاری تهران ـ سئول در زمینه صادرات گاز ایران به کره جنوبی در قالب ال.ان.جی و مشارکت در بازار گاز امضا شد.

پارک گئون هایه، رئیس‌جمهور کره جنوبی در سفر تاریخی خود به ایران، قرار است امروز در تهران با حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان دیدار کند. این نخستین دیدار روسای جمهور ایران و کره جنوبی از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال 1962 محسوب می‌شود. کیم کیو هیون، مشاور ارشد رئیس‌جمهور کره جنوبی در امور خارجی اعلام کرد:‌ ما انتظار داریم این سفر زمینه را برای بهبود روابط دوجانبه فراهم کند؛ روابطی که به سبب اعمال تحریم‌های بین‌المللی با افت همراه شده بود.

پیش از این سفیر کره‌جنوبی در تهران، طی گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم، تاکید کرده بود سفر رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به تهران با هدف تعمیق روابط دوجانبه صورت خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها