سخت‌تر از دربی

دو برد پیاپی مقابل فولاد و سایپا نشان داد استقلال می‌توانست حتی در دربی برابر پرسپولیس هم بازنده نباشد؛ دو بردی که در آنها بخوبی توانایی استقلال برای توانایی قهرمان شدن به نمایش درآمد. توجه به چند نکته در این خصوص ضروری است:
کد خبر: ۹۰۰۶۸۶
سخت‌تر از دربی

1 ـ لیگ در حالی به این مرحله از حساسیت و هیجان رسیده که به نظر من هر سه، چهار تیم بالایی جدول، توانایی قهرمان شدن را دارند و استقلال نباید به پشتوانه دو برد اخیر خود تصور کند با همین روش می‌تواند بر تراکتورسازی غلبه کند و در صدر بماند. معتقدم بازی با تراکتورسازی به مراتب سخت‌تر از دربی است و اگر کادر فنی استقلال مثل دربی، توجهی به هشدارهای کارشناسان مبنی بر لزوم ایجاد تغییر در ارنج تیم نداشته باشد، باز هم شکست خورده و قهرمانی از دست استقلال می‌پرد.

2 ـ بازی با تراکتورسازی یک بازی فیزیکی است و لازم است براساس شرایط حریف، تیم ارنج شود. بارها عنوان شد پروپیچ، توانایی فیکس بازی کردن را دارد و دیدیم با وجود بازی‌های چند دقیقه‌ای سه چهار گل ارزشمند به ثمر رسانده است. متاسفانه می‌بینیم نه‌تنها این بازیکن ارزشمند، فیکس بازی نمی‌کند بلکه در تعویض‌های اول هم جایی ندارد. نمی‌دانم دلیل اصرار بر ندیدن این بازیکن چیست؟!

3 ـ لیگ در حال تمام شدن است و استقلال با شش امتیاز ارزشمندی که گرفت و با توجه به باخت پرسپولیس، دوباره بخت اول قهرمانی است و نباید این شانس را دو دستی به پرسپولیس تقدیم کند. مقابل تراکتورسازی هم فقط برای سه امتیاز و با ایجاد تغییرات لازم در ارنج باید با قدرت جنگید، چون تیمی که تا به حال زیبا بازی نکرده است دیگر نیازی به این کار ندارد و باید برای کسب امتیاز تلاش کند. زیبا بازی کردن برای میانه‌های فصل بود و جذب تماشاگر که اتفاق نیفتاد!

صادق ورمزیار

کاپیتان پیشین استقلال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها