تا همین چند روز پیش داشتم این مساله را برای خودم حل می‌کردم که «آن عده از مردم که از کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند آیا حق دارند خودروی خارجی بخرند؟ یا این که کمک به تولید ملی مهم‌تر است ولو این که به قیمت جان آدم تمام شود» هنوز این مساله برایم کاملا حل نشده بود که یکی از دوستان قدیمی را دیدم که با اشتیاق از انتخابات صحبت می‌کرد:
کد خبر: ۹۰۰۵۰۳

«دیدید آخرشم نشد؟ از اول هم معلوم بود برنی سندرز رای نمیاره. به نظر من که آخرش هم کلینتون رئیس‌جمهوره آخه ترامپ رای جمهوریخواهان رو هم نداره. خیلی از جمهوریخواهان تو رقابت بین اون دو تا به کلینتون رای می‌دن»

ای بابا! مگر ما خودمان انتخابات نداریم؟ مگر دو روز پیش انتخابات دور دوم مجلس نبود؟ حتی در مورد بحث‌های سیاسی هم ما باید به واردات روی بیاوریم؟ خدا را خوش می‌آید؟ صنعتگر داخلی که با کامیون کامیون واردات و قاچاق و لطف خودمان بیکار شده و الان دارد گوشه خونه بادکنک هوا می‌کند. لااقل نتایج انتخابات خودمان را پیگیری کنیم که دستی‌دستی سیاستمدارهای داخلی را هم بیکار نکنیم. باور کنید این قدر بادکنک نداریم که همه اقشار جامعه بخواهند بنشینند توی خانه و بادکنک هوا کنند.

جالب اینجاست که ما حق شرکت در انتخابات آمریکا را هم نداریم. فقط تا پای جان پیگیری اش می‌کنیم؛ آن هم با دقت و جزئیات. حتی برای خودمان فهرست نامزدهای مورد حمایت هم درست کرده‌ایم. باور کنید نصف مردم آمریکا اصلا «سندرز» را نمی‌شناسند. حتی اوباما را به زور می‌شناسند. این قدر که ما حرص انتخابات آنها را می‌خوریم آنها حرصش را نمی‌خورند. ای کاش مذاکره کنیم لااقل به ما حق رای بدهند؛ مایی که این همه پیگیریم.

سعید طلایی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها