جام جم آنلاین: دانشمندان به شواهد بیشتری برای تایید تاثیر مفید کاکائو برای قلب دست یافته اند. به گزارش BBC ، دانشمندان هلندی دریافته اند مردان سالمندی که کاکائو مصرف می کردند فشار خون کمتری داشته و کمتر در معرض مرگ ناشی از مشکلات قلبی عروقی قرار داشتند.
کد خبر: ۸۹۸۸۲

اما متخصصان انگلیسی هشدار داده اند که این مطالعه بهانه ای برای مصرف زیاد از حد محصولات کاکائو نیست.
حداقل از قرن هجدهم اثرات مفید کاکائو بر سلامت قلبی عروقی مشخص شده اما دانشمندان در حال جمع آوری مدارک کافی برای وجود این ارتباط هستند.
کاکائو حاوی ترکیباتی بنام روغن های فلاوان است که ارتباط آنها با فشار خون پایین و بهبود عملکرد سلولهای دیواره عروق خونی مشخص شده است.
اما گروه هلندی معتقد است کاهش خطر بیمای های قلبی عروقی به این دلیل است که کاکائو یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها نیز هست.
این مواد قادرند صدمات بافتی ناشی از مواد شیمیایی واکنشگر بنام رادیکال های آزاد که بوسیله فرآیندهای تولید انرژی در بدن تولید می شوند ، را کاهش دهند.
با این وجود سخنگوی پزشکی انجمن قلب انگلیس می گوید مصرف کاکائوی تیره در مقادیر کم سودمند است اما اثرات طولانی مدت مصرف آن هنوز کاملا تعیین نشده است.
وی تاکید می کند که مصرف کاکائو اغلب مشکل آفرین بوده تا آنکه راه حل رفع بیماری ها بحساب آید.
اکثر افراد بندرت می توانند مقادیر زیاد کاکائوی خالص را تحمل کنند و مقدار درمانی پیشنهاد شده 100 گرم در روز است.
این به معنی دریافت 500 کالری به ازای هر 100 گرم و به میزان متوسط 30 درصد چربی است. خوردن مقادیر کمتر اثرات مشابه را سبب نمی شود.
محققان مطمئنا به مردم پیشنهاد نمی کنند که هرگز شکلات نخورند بلکه هرکسی می تواند گاهی از خوردن آن لذت ببرد.
اما مردم باید بدانند که راههای بهتری برای بهبود سلامت قلبشان وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها