مهسا جاور، نهمین سهمیه را برای بانوان به دست آورد

رکوردشکنی دختران المپیکی

رکورد تعداد حضور بانوان ایران در یک دوره از رقابت‌های المپیک توسط مهسا جاور و قایق تک‌نفره‌اش شکسته شد. حالا کاروان کشورمان در ریودوژانیرو 9 بانوی ورزشکار را در ترکیب خود دارد؛ اتفاقی که از سال 1966 تاکنون بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۸۹۸۵۸۳

در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات روئینگ تک‌نفره انتخابی المپیک که در کره جنوبی در حال برگزاری است، مهسا جاور به مصاف حریفانی از کشورهای سریلانکا، سنگاپور، چین تایپه، قزاقستان و تایلند رفت و سرانجام با کسب مقام دومی توانست به فینال A صعود کند تا با این نتیجه سهمیه المپیک ریو را به‌دست آورد. ملی‌پوش المپیکی روئینگ بانوان پس از موفقیت در کسب سهمیه المپیک گفت: از این‌که سهمیه کسب کردم، واقعا خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که تلاش‌هایم به نتیجه نشست و دوری از خانواده همراه با موفقیت و پیروزی بود. مهسا جاور درباره شکست رکورد حضور بانوان در بازی‌های المپیک اظهار کرد: خوشحالم که توانستم عضوی از مجموعه بزرگ کاروان المپیک کشورم باشم و نشان بدهم که بانوان هر روز بهتر و قوی‌تر از گذشته در میادین ورزشی و جهانی حضور پیدا می‌کنند.

با این موفقیت، مهسا جاور، چهل و سومین ورزشکار کاروان کشورمان لقب گرفت که جواز حضور در المپیک را به دست آوره است؛ سهمیه‌هایی که امکان دارد امروز و در جریان رقابت‌های روئینگ دو نفره بانوان و تک‌نفره آقایان افزایش پیدا کند، اما سهمیه‌ای که مهسا جاور به دست آورد، نهمین سهمیه بانوان برای این دوره از بازی‌ها بود که با کسب آن، رکورد تعداد حضور بانوان در ادوار المپیک شکسته شد. تاکنون برای حضور در بازی‌های المپیک ریو 2016 لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، کیمیا علیزاده (تکواندو)، الهه احمدی و نجمه خدمتی (تیراندازی ده متر تفنگ بادی)، مه‌لقا جام‌بزرگ (تیراندازی تفنگ سه وضعیت)، گلنوش سبقت الهی (تیراندازی تپانچه)، ندا شهسواری (تنیس روی میز)، زهرا نعمتی (تیر و کمان) و مهسا جاور (قایقرانی روئینگ) بانوانی هستند که سهمیه دریافت کرده‌اند. تعداد سهمیه‌هایی که بانوان کشورمان در ادوار گذشته المپیک به دست آورده‌اند، به شرح زیر است:

المپیک 2012 لندن: هشت سهمیه

المپیک 2008 پکن: سه سهمیه

المپیک 2004 آتن: یک سهمیه

المپیک 2000 سیدنی: یک سهمیه

المپیک 1996 آتلانتا: یک سهمیه

المپیک 1976 مونترال: چهار سهمیه

المپیک 1964 توکیو: چهار سهمیه

پرتاب صمیمی به ریو نرسید

ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران در مسابقات مجارستان نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند. محمد صمیمی که چندماهی است در اردوی مجارستان شرکت کرده در این رقابت و در بهترین پرتاب خود، رکورد 63 متر و 81‌سانتی‌متر را به ثبت رساند تا از راهیابی به المپیک باز بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها