بخش قابل توجهی از گونه‌های جانوری کشور به دلیل تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند

طناب جاده برگردن حیات‌وحش

کشف لاشه پلنگ و چهار توله‌اش در کهگیلویه و بویراحمد

جنازه یک پلنگ آبستن که هنگام زایمان جان داده، در منطقه شکارممنوع خرمناز یاسوج پیدا شد. دلیل مرگ پلنگ زایمان دشوار گمانه‌زنی شده است.
کد خبر: ۸۹۸۱۳۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره به ایسنا گفت: عصر روز دوشنبه 30 فروردین امسال لاشه یک پلنگ ماده در منطقه شکارممنوع خرمناز توسط محیط‌بانان در حالی مشاهده شد که آبستن بود و چهار توله در شکم داشت.

اسداله هاشمی با بیان این‌که این ماده‌پلنگ یکی از توله‌هایش را به دنیا آورده و در حال زایمان توله دوم بوده است، افزود: پس از مشاهده لاشه پلنگ، موضوع به سازمان مرکزی اعلام شده و لاشه پلنگ برای کالبدگشایی و بررسی‌های تخصصی به اداره‌کل دامپزشکی استان منتقل شد.

وی تصریح کرد: روز 31 فروردین امسال لاشه پلنگ توسط دامپزشک معتمد اداره دامپزشکی کالبدگشایی شد و مشخص شد که پلنگ چهار توله آماده تولد داشته است.

به گفته این مقام مسئول، نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم برای مشخص شدن دقیق علت مرگ انجام و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد دلیل مرگ ماده پلنگ، سخت‌زایی بوده و احتمالا حین زایمان از بین رفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نتیجه قطعی و نهایی در خصوص علت مرگ این ماده‌پلنگ و توله‌هایش پس از مشخص شدن نتیجه قطعی آزمایش اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها