استقلالی‌ها در حالی همچنان در شوک شکست سنگین دربی هستند که با وجود عذرخواهی‌های پیاپی کادرفنی، بازیکنان و باشگاه، لحن به ظاهر طلبکارانه سرپرست تیم در جمع شماری از هواداران معترض، باعث شد یکی از معترضان از کوره در رفته و فرزاد مجیدی را کتک بزند!
کد خبر: ۸۹۶۶۹۶

باخت استقلال برابر رقیب دیرینه چنان سنگین و دور از ذهن است که همچنان سوژه اول محافل ورزشی و خبری محسوب می‌شود. از اعتراض و رفتار مدنی و نقد فنی گرفته تا شعار و برخورد فیزیکی که در دو روز گذشته نثار کادرفنی و سرپرست تیم شده و شرایط را برای کادرفنی تیم بسیار بغرنج کرده است. کادرفنی که در راس آن پرویز مظلومی قرار دارد تا روز قبل از دربی همچنان لقب سوبله چوبله‌اش را به رخ می‌کشید، اما حالا برخی هواداران استقلال یادشان رفته عدد چهار که در سال‌های گذشته با آن پز می‌دادند، حاصل چهار برد پیاپی تیم تحت هدایت این مربی بود.

طبیعت فوتبال و کلا ورزش است دیگر، کاری‌اش نمی‌شود کرد. هوادار همیشه موفقیت می‌خواهد و به چیزی جز آن فکر نمی‌کند. در این شرایط دیروز حدود 50 نفر از استقلالی‌ها همراه لیدرهای هواداران مقابل در اصلی ورزشگاه آزادی تجمع کردند تا به محض حضور کادرفنی و بازیکنان در محل تمرین، به عملکرد آنها اعتراض کنند.

هرچند برخی استقلالی‌ها با عینک بدبینی و خطی بودن، این تجمع را تحلیل کردند اما پرویز مظلومی سرمربی تیم وقتی در محل حاضر شد با خواست هواداران از ماشینش پیاده و به عذرخواهی و دلداری هواداران پرداخت؛ کاری که مهدی رحمتی هم انجام داد.

به گزارش مهر، جر و بحث مظلومی و رحمتی با هواداران معترض ادامه داشت که فرزاد مجیدی سرپرست تیم نیز به این جمع اضافه شد.

مجیدی با لحنی تند وارد ماجرا شد و به هواداران گفت: ما باختیم اما چه شد؟ چرا این کارها را می‌کنید؟ باید تحمل کنید و... حرف‌های مجیدی ادامه داشت که ناگهان یکی از هواداران با مشت به صورت او کوبید و درگیری فیزیکی پیش آمد که سرپرست آبی‌ها بلافاصله سوار بر خودروی خود شد و از مهلکه گریخت.

تغییر محل تمرین

در حالی که قرار بود تمرین در زمین شماره دو برگزار شود، اما کادر فنی یکباره تصمیم گرفت تمرین به زمین شماره سه انتقال یابد. هنگامی که نصرالله عبداللهی مشاور بهرام افشارزاده در محل تمرین شرکت کرد، لیدرهای استقلال به سمت او رفته تا به دلیل شکست استقلال مقابل پرسپولیس به او اعتراض کنند.

یکی از لیدرهای استقلال به مشاور ویژه سرپرست باشگاه استقلال گفت: یک نفر با بودنش به تیم کمک می‌کند، یک نفر هم با نبودنش. چرا پرویز مظلومی در استقلال مانده است؟ چرا فرزاد مجیدی باید سرپرست استقلال باشد؟ عبداللهی ضمن دعوت لیدرها به آرامش به آنها گفت: بازیکنان و مربیان می‌روند، اما شما برای استقلال می‌مانید. من ناراحتی شما را درک می‌کنم، اما باید از تیم حمایت کنید.

لیدرها و هواداران استقلال دیروز شعارهایی چون «بی‌غیرت‌ها حیا کنید، استقلال را رها کنید»، «بازیکن پولکی نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم» و «پیراهن آبی بابا غیرت داره» «مربی بی‌سواد نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم»، «افشارزاده حیا کن، استقلال را رها کن»، «فرزاد مجیدی حیا کن، استقلال را رها کن» سر دادند. سرانجام مسئول حراست ورزشگاه آزادی به میان معترضان آمد و تلاش کرد تا آرام‌شان کند. لیدرهای استقلال نیز پس از شنیدن صحبت‌های رئیس حراست آزادی، محل تمرین را ترک کردند.

انتقادهای دو کاپیتان پیشین

جدا از فضای پیرامون تمرین، در فضای رسانه‌ای هم اعتراض‌ها به کادرفنی و باشگاه از جانب پیشکسوتان ادامه داشت. مهدی پاشازاده و محمود فکری دو کاپیتان پیشین استقلال از جمله کسانی بودند که دیروز هم به انتقاد از کادر فنی استقلال پرداختند.

فکری گفت: ما در طول فصل تذکراتی را دادیم، اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت. گفته بودیم که تیم در هفته‌های پایانی دچار مشکل می‌شود، اما متاسفانه آقایان توجهی نکردند. آقایان ضداستقلالی که به باشگاه آمدند تا اگر از شش‌تایی شدن آبی‌پوشان عکس و فیلمی نیست، کاری کنند که استقلال شش گل از پرسپولیس بخورد و فیلم و عکس آن هم موجود باشد،‌ اما این بار این اتفاق نیفتاد و استقلال چهار گل خورد تا آقایان خوشحال نشوند!

پاشازاده نیز در این رابطه این‌گونه به اظهار نظر پرداخت: اگر مظلومی در دو سه سال گذشته تیمی را قهرمان کرده بود، هیچ مشکلی وجود نداشت، اما در اول فصل اتفاقاتی افتاد که حالا نتیجه‌اش را می‌بینیم. همان زمان گفتم که این انتخاب مبارک باشد، اما اشاره کردم، آنهایی که مظلومی را انتخاب کردند در پایان فصل جوابگو باشند. اگر استقلال امسال قهرمان نشود، پس چه سالی می‌تواند قهرمان شود؟!

به گزارش تسنیم، پاشازاده افزود: این باخت البته به الان مربوط نمی‌شود و مدت‌هاست که سبک بازی استقلال مورد انتقاد کارشناسان و پیشکسوتان قرار گرفته بود. بارها از استقلال حمایت کردم، اما این تیم در ایجاد موقعیت و استراتژی بازی بارها دچار مشکل شد. این خوب است که استقلال از اندک فرصت‌ها به گل برسد، ولی این تاکتیک همیشه جواب نمی‌دهد. پرویز مظلومی توجهی به انتقادها نکرد و مدام به دفاع از روش کارش می‌پرداخت.

افشارزاده: صدای اعتراض را شنیدم

در این میان بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال به سایت باشگاه گفت: صدای اعتراض هواداران را باید شنید. همه عوامل تیم و باشگاه باید از مردم عذرخواهی کنند. کسی حق ندارد با دلایل مختلف از این شکست شانه خالی کند. قصد ندارم تا اتخاذ یک تصمیم قاطع و مناسب صحبتی انجام دهم. به هواداران اطمینان می‌دهم جمع‌بندی نهایی به نفع هواداران خواهد بود.

او گفت: تنها چیزی که در این شرایط به آن فکر می‌کنم این است که تمام تجربه و توانم را به کار بگیرم تا دل هواداران را شاد کنم. ما به آینده امیدواریم. هنوز می‌توان این تیم را قهرمان کرد و سهمیه گرفت.

شاکی از ترکی

باشگاه استقلال از محسن ترکی، داور دربی شکایت کرد. در بیانیه باشگاه که به همین مناسبت صادر شده، آمده است: استقلال در دربی مغلوب حریف شد و هیچ توجیهی نیز برای آن ندارد.

انتشار مصاحبه مدیرعامل و مربیان، نامه کاپیتان، اظهارات بازیکنان و اطلاعیه کادر فنی که همه آنها شکست را پذیرفته و از هواداران عذرخواهی شده است، نشاندهنده همین است که استقلال باخت را قبول کرده است، اما جدا از نتیجه و همه این مسائل، استقلال در دربی روز جمعه ضربات مهلکی از داور خورد. محسن ترکی با وجود همه سوابق و کارنامه‌ای که دارد، بازنده اصلی نبرد سرخابی‌ها بود. او که قضاوت در چندین دربی را هم یدک می‌کشد، در کمال ناباوری دو پنالتی استقلال را ندید و یک پنالتی نادرست برای پرسپولیس اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها