مراسم تجلیل از بیش از 30 سال خدمات فرهنگی فرج الله سلحشور با رونمایی از آلبوم تصاویر مجموعه یوسف پیامبر(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۷۸

مراسم بزرگداشت فرج الله سلحشور با عنوان «روای حقیقت» و همچنین رونمایی از آلبوم تصاویر مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر(ع)» شب گذشته در سالن اندیشه حوزه هنری با حضور علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و تعدادی از مدیران فرهنگی و اهالی هنر و ادب کشور برگزار شد.

در ابتدای مراسم محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری گفت: زمانی که کارهای بزرگ زنده‌یاد سلحشور را که در عرصه سینما ساخته است، می‌بینیم به این مهم پی می‌بریم که چگونه ثابت‌قدم در این مسیر حرکت کرده و یک کارنامه با افتخاری از خود به جای گذاشته است.

نفوذ به دل انسان‌ها

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم گفت: هنرمند می‌تواند زمینه تعالی روح انسان را فراهم کند و یکی از رسالت‌های انسان، تعالی همنوع خود است. همه وظیفه داریم در این جهت حرکت و کمک کنیم.

وی گفت: هنرمند کسی است که به دل انسان نفوذ کند و فکر او را بسازد آن هم به شیوه لطیف و پسندیده. در همین مسیر فکری بزرگ‌ترین هنرمند را پیامبر اکرم(ص) می‌دانم که وی انسان‌ها را از جاهلیت و پوچ‌گرایی به انسان‌های مجاهد تبدیل کرد و این هنر است. جمال شورجه، کارگردان سینما نیز طی سخنانی در این مراسم عنوان کرد: در جمع ما هنرمندانی حضور دارند که همواره با این کارگردان کار کرده‌اند، اما باید بگویم در مراسم تشییع پیکر فرج‌الله سلحشور، از بین انبوه جمعیتی که حضور داشتند، تعداد زیاد‌شان مردم عادی بودند؛ چرا که او به مخاطب خود هنر انقلاب را معرفی کرده بود. او با آثارش باعث اعتلا و عزت سینمای ایران در دنیا شد.

وی افزود: هنرمندان زیادی وجود دارند که همواره در جشنواره‌های مختلف روی فرش قرمز می‌روند، اما فرج‌الله سلحشور از راه رفتن روی فرش قرمز اکراه داشت. او خصلتش مردمی بود و برای مردم فیلم می‌ساخت و به همین دلیل مردم دوستش داشتند. به همین دلایل او میان مردم دارای احترام و عزت است. این کارگردان ادامه داد: در حال حاضر خلأ وجود او را احساس می‌کنیم. او اگر موفق بود به دلیل عقبه دینی بود که داشت. هنر سلحشور هنری متشرع و ولایی بود. این در حالی است که او خودش را هنرمند نمی‌دانست بلکه وی مبلغ دین بود. واقعا در مدتی که در کنارش بودم درس‌های زیادی یاد گرفتم. او موسسه‌ای به نام تبیان داشت که واقعا وقتی نیازمندی به آنجا می‌آمد، دست خالی برنمی‌گشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها