پرسپولیس ملوان را برد، اما ظاهرا بازی پرسپولیس و ملوان هنوز تمام نشده است. فقط کافی‌است چرخی در فضای مجازی و سایت‌های خبری بزنید تا با انبوهی از مصاحبه‌های جنجالی روبه‌رو شوید؛ گفتمانی که بعضا دور از احترام متقابل است.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۷

شاید اگر بازی یک بر یک مساوی تمام می‌شد هیچ کدام از این حرف و حدیث‌ها هم مطرح نبود، اما گلی که کمال کامیابی‌نیا در آخرین ثانیه‌های وقت اضافی زد، باعث شد انزلی چی‌ها هجمه گسترده‌ای را علیه پرسپولیس به راه بیندازند. انتقاد آنها به داوری بود و اعتراض اصلی‌شان به این‌که چرا رضا کرمانشاهی، داور مسابقه کمال کامیابی‌نیا را از زمین اخراج نکرده است.

مازیار زارع که در کانون درگیری‌ها قرار داشت، پس از این بازی با گونه‌ای که به گفته پزشک ملوان از سه ناحیه دچار شکستگی شده است، گفت: چه کاری می‌توان کرد، صورت و پایم رفت و داور می‌گوید هیچ برخوردی نشده است. امیدواریم اگر کرمانشاهی (داور بازی) خدا را قبول دارد، یک روز جواب این صحبت خودش را بدهد. آخر قهرمان شدن به چه قیمتی، دیگر پرسپولیسی‌ها باید چه کاری می‌‌کردند که اخراج شوند. در شهر خودمان سرمان را بریدند. بازی‌ها را رها کنید و اینها را قهرمان کنید و تمام بشود و برود.

پژمان نوری هم با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: بازی کاملا تحت تأثیر داور بود. متأسفانه در گذشته فدراسیون، نتایج بازی‌ها را مشخص می‌کرد و اکنون هم فکر می‌کنم شرایط به گونه‌ای شده که به گذشته برگشته‌ایم، حداقل برای ملوان این گونه شده است و داوری‌ها خیلی به ضرر ما بوده است. وی ادامه داد: در 15 ـ 10 دقیقه پایانی تمام سوت‌های داور به نفع پرسپولیس بود و فکر می‌کنم کامیابی‌نیا باید دو بار در این بازی اخراج می‌شد، اما داور خیلی با او مدارا کرد. در پایان هم اوتی گرفته شد که داور وسط یک سمت را نشان می‌داد و کمک‌داور یک سمت دیگر را و همان توپ در ضدحمله به موقعیت تبدیل شد. من اصلا در مورد مسائل فنی صحبت نمی‌کنم و فقط می‌گویم اراده‌ای وجود دارد که پرسپولیس قهرمان شود!

کل‌کل در سطح مدیریت

اهانت به داور و تیم حریف فقط از جانب بازیکنان با تجربه‌ای چون پژمان نوری و مازیار زارع مطرح نشد. بعد از مصاحبه‌های تند برخی بازیکنان ملوان، مدیرعامل این تیم هم دیروز فرصت را برای تاخت و تازه به کمیته داوران مغتنم دانست. مسعود رضاییان گفت: در جریان بازی، داور اشتباه‌های مکرری داشت، اما نمی‌خواهم فقط جملات گذشته را تکرار کنم. کمال کامیابی‌نیا، بازیکن پر‌سپولیس در جریان بازی تا سه بار می‌توانست اخراج شود. حتی پرنده خانگی من هم فهمید که شماره 11 پر‌سپولیس باید اخراج می‌شد. شاید درباره یک پنا‌لتی‌ اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما همه معتقدند کامیابی‌نیا باید اخراج می‌شد. کامیابی نیا یک خطای بد را سه بار انجام داد، اما داور علاقه‌ای به خطا گرفتن نداشت. ما در 11 بازی اخیر هم آسیب دیدیم، اما چیزی که دل مرا به درد آورد، این است که برخی با صحبت‌هایشان ما را آزار می‌دهند و دیگرنمی‌دانیم به کجا پناه ببریم.

وی با اشاره به واکنش دبیر کمیته داوران که قبل از رویت گزارش بازی، ملوانی‌ها را مقصر دانست، افزود: اگر تیمی نیاز به دلجویی دارد آن تیم ملوان است، نه پر‌سپولیس. آقایان می‌گویند مازیار زارع چرا در صحنه خوشحالی بازیکنان پر‌سپولیس عصبانی شده است، حال آن‌که بازیکنان پر‌سپولیس باید احترام حریف را حفظ می‌کرد‌ند. محسن مسلمان در این تیم بازی می‌کرد و باید حرمت ملوان را حفظ می‌کرد. نحوه شادی بازیکنان پر‌سپولیس، تحقیر تیم بازنده بود. در ذات ورزش چنین مسائلی جایی ندارد. خوشحالی کردن هم اندازه‌ای دارد و نباید تیم حریف را رنج داد.

صحبت‌های مدیرعامل ملوان، البته واکنش تندی از سوی سرپرست باشگاه پرسپولیس به همراه نداشت. علی‌اکبر طاهری که دوست ندارد تیمش در حساس‌ترین مقطع فصل وارد حاشیه بشود، درباره حواشی دیدار ملوان و پرسپولیس گفت: در این بازی مسائلی به‌وجود آمد که نباید رخ می‌داد و همه باید به یکدیگر احترام می‌گذاشتند. ما هم نباید به این مسائل خیلی دامن بزنیم. ضمن احترام به باشگاه میزبان، باید بگویم اتفاقاتی رخ داد، اما باید حرمت‌ها رعایت شود تا همه از فو‌تبا‌ل لذت ببرند.

طاهری درباره اعتراض ملوانی‌ها به داوری نیز خاطر‌ نشان کرد: همیشه گفته‌ام داوری، امر مقدسی است و باید به داور احترام گذاشت. من نمی‌توانم درباره صحنه‌های داوری اظهار نظر کنم و کارشناسان باید درباره آنها نظر بدهند. بهتر است بدانیم بحث‌های کارشناسی را باید به کارشناسان واگذار کرد.

حمایت از عملکرد داور

انتقاد شدید ملوانی‌ها از ناداوری در حالی بود که رئیس کمیته داوران و دپارتمان داوری هر دو از عملکرد داور دفاع کردند. فریدون اصفهانیان درباره بازی جنجال برانگیز ملوان و پر‌سپولیس گفت: گزارش بازی به دستمان رسیده و قضاوت داور اشکال نداشته است. به نظرم داور قضاوت خوبی داشت.

اصفهانیان درباره ادعای ملوانی‌ها مبنی بر این که در 12 بازی گذشته از داوری‌ها ضرر دیده‌اند، گفت: داوری‌ها فقط به نفع یا ضرر تیم خاصی نیست و ممکن است آنها اشتباه کنند. داوران ما سالم هستند و هیچ مشکلی نداریم. آنها صادقانه قضاوت می‌کنند و نباید متهم‌شان کنیم. مسعود عنایت، رئیس دپارتمان داوری نیز در مورد ارزیابی‌اش از داوری دیدار ملوان با پرسپولیس گفت: داوری مشکلی نداشت و حتی داور در چند صحنه نیز به ضرر پرسپولیس سوت زد. به عنوان مثال در دقایق آخر نیمه اول، بازیکن پرسپولیس خطایی نکرد که داور آن را خطا اعلام کرد. پنالتی ملوان نیز مشکوک بود و هرچند من نمی‌گویم پنالتی نبود، اما در مجموع مشکل داوری نداشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها