بازی‌هایی که در انتظارش بودیم در حال برگزاری است. دیروز (یکشنبه) نخستین بازی از سریال هفتگانه فینال بسکتبال باشگاه‌های ایران برگزار شد و تا پایان این هفته بازی تیم‌های پتروشیمی بندرامام و نفت آبادان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۴۳۴۱

فینالیست‌های خوزستانی لیگ برتر بسکتبال به سنت 15 ساله تیم‌های تهرانی که فینال‌ها را با هم برگزار می‌کردند یا یک پای فینال بودند، پایان دادند. آخرین بار ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان در سال 1379 به عنوان دو تیم شهرستانی به فینال لیگ بسکتبال رسیده بودند، اما این برای نخستین بار است که در لیگ برتر بسکتبال دو تیم شهرستانی از یک استان فینالیست شده‌اند.

پتروشیمی بندرامام بازی در فینال را بیشتر از نفت آبادان تجربه کرده و دو بار هم قهرمان لیگ برتر شده و امسال با تیمی که در اختیار دارد به دنبال سومین قهرمانی است. تیم نفت در دومین فصل حضور در لیگ برتر به فینال رسیده است که حماد سامری، سرمربی تیم نفت عامل اصلی این موفقیت را دعای خیر مردم آبادان می‌داند که پشت سر تیم بوده است.

سامری می‌گوید: بازی‌های سختی برابر شیمیدر در نیمه نهایی برگزار کردیم و زمان‌هایی هم بود که از صعود به فینال ناامید شده بودیم، اما دعای مردم یک شهر عامل موفقیت‌مان شد و سعی کردیم تا آخرین لحظه‌های بازی سرسختانه مبارزه کنیم.

نفت آبادان در سری بازی‌های نیمه نهایی با شیمیدر 4 بر 3 از سد رقیب تهرانی خود گذشت. با آن که آخرین بازی در تهران برگزار می‌شد و میزبان بخت و اقبال بلندتری داشت، اما سامری و تیمش بازی خوبی ارائه کردند و نمایش خوب محمد جمشیدی، محمد حسن زاده، آرن داودی و بازیکنان خارجی تیم جنوبی کافی بود تا آنها به فینال برسند.

اهداف قهرمانی پتروشیمی

پتروشیمی بندر امام زودتر و خیلی راحت‌تر از نفت آبادان فینالیست شد. آنها باتجربه زیادی بازی‌های فصل عادی را پشت‌سر گذاشتند و مدام با تاکید و مرور اشتباهات خود درصدد تقویت تیم برآمدند. شاپور یاوری، مدیر باشگاه پتروشیمی بندرامام که تیمش بخت نخست قهرمانی بازی‌های امسال است می‌گوید: قهرمانی در ایران و باشگاه‌های آسیا جزو اهداف ماست. تاکنون با گرفتن جام باشگاه‌های غرب آسیا از اردن به یکی از اهداف‌مان رسیدیم، اما دو هدف بزرگ دیگر باقی مانده است. زمانی که نفت آبادان درگیر بازی‌های سخت نیمه نهایی با شیمیدر بود، تیم پتروشیمی بندر امام برای بازی در زیر سبدها به فکر چاره افتاد که بهترین صید این تیم، حامد حدادی از لیگ چین بود. در جدال تیم‌های خوزستانی،حامد حدادی جایگاه ویژه‌ای دارد. حتی او می‌تواند از این اتفاق خوشحال باشد که پس از بازگشت از لیگ چین و بازی در ایران، دو تیم استان زادگاهش فینالیست شده‌اند.

برای حدادی که یک بار با مهرام قهرمان لیگ برتر شده است قهرمانی با یک تیم خوزستانی خیلی اهمیت دارد بویژه درست وقتی او با قهرمانی از لیگ چین بازگشته است. پتروشیمی بندرامام مختصات مختلف قهرمانی دارد. حتی آرایش تیم حتی نیز در بازی‌های خارج از خانه با ساز و برگ قهرمانی است، اما در آن سو نفت آبادان در فینال تیم‌های جنوبی بی‌انگیزه بازی نمی‌کند.

انگیزه‌های نفت

محمد جمشیدی، بهترین گلزن نفتی‌ها بهترین فصل خود را در چند دوره اخیر لیگ برتر در نفت آبادان سپری می‌کند. او درباره بازی‌های فینال با پتروشیمی بندر امام می‌گوید: آنها جمعی از بازیکنان مطرح بسکتبال ایران را در اختیار دارند. آمدن حدادی هم قدرت تیم را بیشتر کرده است، در حالی که ما روی توانایی‌های خودمان تاکید داریم و با تمرکز زیاد به پتروشیمی بندرامام بازی می‌کنیم.

از طرفی محمد حسن‌زاده و آرن داودی برای نفتی‌ها راحت و باتجربه بازی می‌کنند، هرچند خطاهای حسن‌زاده در بازی‌های حساس سبب می‌شود سامری در برخی دقایق حساس این ملی پوش را در اختیار نداشته باشد. سامری می‌گوید: با حسن‌زاده صحبت کرده‌ام. او کمک بزرگی برای تیم است بویژه در بازی با پتروشیمی بندرامام با وجود حدادی باید خودش را بیشتر از بازی‌های قبلی در زمین حفظ کند.

پتروشیمی بندرامام فشار دفاعی روی توپ را مدنظر دارد. مهران شاهین طبع، سرمربی این تیم برای از کار انداختن محمد جمشیدی به زمین می‌آید. زیر سبدها نیز حضور حدادی به تنهایی کافی است. استراحت طولانی‌مدت و اینک چهار بازی حساس نگرانی شاهین‌طبع در بازی‌های پایانی است که سرمربی تیم جنوبی می‌گوید: زمان استراحت ما طولانی شده بود، اما سعی کردیم بازیکنان‌مان را در فرم مسابقه نگه داریم. بعد از تعطیلات نوروز تمرینات را آغاز کردیم و در هفته گذشته دو بار با شهرداری اراک بازی تدارکاتی داشتیم تا پشت بازیکنان‌مان در زمان استراحت باد نخورد. بعد از مسابقه روز گذشته، تیم‌های پتروشیمی و نفت آبادان برای دومین مرتبه امروز (دوشنبه) در بندرامام بازی می‌کنند و دو بازی بعدی هم در آبادان برگزار می‌شود. برنده 4 از 7 مسابقه فینال، جام قهرمانی را با خود به خانه می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها