چه کسانی رکورددار گل کردن پنالتی در لیگ قهرمانان هستند؟

پادشاهان پنالتی

پنالتی زدن چند معنای خاص و مجزا دارد. بعضی‌ها پنالتی را راحت ترین روش برای گلزنی می‌دانند و برخی دیگر دشواری گلزنی را در پنالتی خلاصه می‌کنند. هیچ‌کسی در مقابلت قرار ندارد.
کد خبر: ۸۹۴۳۳۹

یک دروازه بان است و یک دروازه. یک نقطه پنالتی و یک توپ و البته هزاران جفت چشمی که به بازیکن خیره شده‌اند.

بیشتر از 80 درصد پنالتی‌ها گل می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد هر قدر اعتبار و اهمیت رقابت‌ها و تورنمنت‌های فوتبال بیشتر باشد به همان میزان ضریب هدر دادن پنالتی بیشتر می‌شود. طبیعی است وقتی اعتبار تورنمت بالا باشد استرس بالاتر می‌رود.

اوج این استرس می‌تواند زمانی باشد که یک بازیکن در برابر چشم میلیون‌ها بیننده قرار است ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند.

پنالتی‌های مهمی در لیگ قهرمانان اروپا به هدر رفته است بنابراین در بازی‌های مهم حذفی این که یک بازیکن چطور اعتماد به نفس و خونسردی خود را حفظ کند خیلی مهم است.

زدن ضربه پنالتی در این رقابت‌ها شاید از زدن گلی که در جریان بازی به ثمر می‌رسد خیلی سخت‌تر باشد.

اینجاست که اهمیت پنالتی زنان بالاتر می‌رود و دیگر نمی‌توان آنها را متهم به این کرد که با پنالتی آمار گلزنی خود را بالاتر می‌برند، اما در ادامه با برترین پنالتی زنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بیشتر آشنا می‌شویم:

1 ـ کریستیانو رونالدو
(11 پنالتی)

رونالدو یکی از برترین پنالتی‌‌زن‌های جهان است و اصلا هم نمی‌توان هنر گلزنی او را با گفتن این که زیاد پنالتی می‌زند زیرسوال برد.

او مردی است که در لحظات حساس خوب می‌تواند ضربات پنالتی را بزند، اما نباید فراموش کرد رونالدو پنالتی زیاد هدر داده است. با این حال او برترین پنالتی‌زن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. آمار این فوق‌ستاره پرتغالی قطعا بالاتر هم خواهد رفت.ضریب شانس تبدیل شدن پنالتی رونالدو
به گل 89.7 است.

2 ـ لوئیس فیگو
(10 پنالتی)

فیگو هم پنالتی حساس هدر داده، با این حال دومین پنالتی زن برتر رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست.

فیگو سال‌‌هاست که دیگر فوتبال بازی نمی‌کند، اما همچنان نفر دوم پنالتی زن‌های برتر لیگ قهرمانان اروپاست. ضریب پنالتی زدن او در زمان خودش 83.6 بود.

3 ـ لیونل مسی
(9 پنالتی)

ممکن است دارنده پنج توپ طلای جهان در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا به رکورد فیگو برسد و اصلا از او جلو بزند.

مسی تا به حال 9 بار برای بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا موفق شده پنالتی را به گل تبدیل کند تا ضریب شانس او برای پنالتی زدن روی عدد 80.11 قرار بگیرد.

4 ـ رود فن نیستلروی
(7 پنالتی)

نفر چهارم فهرست برترین پنالتی زنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا یک هلندی است، یک هلندی گلزن به نام رود فن نیستلروی. مهاجم سابق منچستریونایتد هفت ضربه پنالتی را در مسابقات مختلف به گل تبدیل کرد. او نیز همانند بسیاری از ستاره‌های دیگر دنیای فوتبال پنالتی به هدر داده است. ضریب گل شدن پنالتی از سوی او 78.56 بود. وی دیگر شانس افزایش رکورد خود را ندارد چراکه از فوتبال خداحافظی کرده است.

5 ـ توماس مولر
(7پنالتی)

بالاخره یک آلمانی هم باید در فهرست برترین پنالتی زنان باشد. توماس مولر هفت پنالتی را در لیگ قهرمانان تبدیل به گل کرده که هر هفت پنالتی با پیراهن بایرن مونیخ بوده است. ضریب پنالتی زدن او 76.44 است. مولر، فن نیستلروی را بالای سر خود می‌بیند و با توجه به این که این هلندی خداحافظی کرده مولر راحت می‌تواند با یک پنالتی دیگر از او سبقت بگیرد.

6 ـ الساندرو دل پیرو
(6 پنالتی)

به اسطوره محبوب یوونتوس می‌رسیم؛ الساندرو دل پیرو، مردی که شش ضربه پنالتی را برای یوونتوس به گل تبدیل کرد. دل‌پیرو البته در همین رقابت‌ها پنالتی هم به اوت‌زده است. ضریب شانس زدن گل به وسیله پنالتی از سوی این اسطوره 72.22 بود.

7 ـ سرخیو آگوئرو
(6 پنالتی)

گلزن آرژانتینی منچسترسیتی هم در لیگ قهرمانان اروپا خوب پنالتی می‌زند. سرخیو این فصل فرصت دارد از دل‌پیرو سبقت بگیرد و به توماس مولر برسد. ضریب پنالتی زدن او روی عدد 69.3 ایستاده است.

8 ـ رابین فن‌پرسی
(6 پنالتی)

دیگر چهره شش پنالتی ما رابین فن‌پرسی است؛ هلندی گلزن که البته اکنون دیگر فروغ گذشته را ندارد. رابین فن‌پرسی پنالتی زن خوبی بود و ضریب شانس گل شدن پنالتی‌های او 66.36 است. فن‌پرسی هنوز شانس بازی در لیگ قهرمانان اروپا و افزایش رکوردش را دارد.

9 ـ استیون جرارد
(6 پنالتی)

اسطوره لیورپول دیگر قرار نیست در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند بنابراین آمار او روی همین عدد 6 برای همیشه متوقف شده است. او که اکنون در لیگ حرفه‌ای آمریکا و در باشگاه لس‌آنجلس گالکسی بازی می‌کند عدد 61.2 را برای خود ثبت کرده است.

10 ـ رونالدینیو
(6 پنالتی)

این برزیلی درخشان شش پنالتی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا زد، اما به دلیل این که ضریب شانس تبدیل شدن پنالتی‌اش به گل کمتر از دیگران بود و روی عدد 56.47 قرار گرفته در مکان دهم قرار می‌گیرد. رونالدینیو را دیگر در لیگ قهرمانان اروپا نمی‌بینیم.

هیلدا حسینی‌خواه - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها