این روزها کیمیا علیزاده و اکرم خدابنده دو دختر تکواندوکار کشورمان پس از ماه‌ها حضور در اردوهای شبانه روزی و تمرینات فشرده و طاقت‌فرسا خود را آماده حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره آسیا برای بازی‌های المپیک 2016 می‌کنند که باتوجه به وضعیت جسمانی و روحی ـ روانی که دارند به کسب سهمیه و مدال‌آوری آنان در ریو 2016 بسیار امیدواریم.
کد خبر: ۸۹۴۲۵۸

فدراسیون تکواندو این بار با هدف کسب هر دو سهمیه المپیک، بهترین امکانات را در اختیار ملی‌پوشان و کادر فنی قرار داده است. ما در ماه‌های گذشته اردوهای مستمری داشتیم و حتی در تعطیلات نوروزی هم ملی‌پوشان از سوم فروردین ماه در کمپ تیم‌های ملی تکواندو حضور داشتند.

به جرات می‌توان گفت تمرکز و توجهی را که فدراسیون تکواندو در این مقطع معطوف به کسب سهمیه المپیک در بخش بانوان کرده در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. این جدیت فقط در بخش کادر فنی و ورزشکاران نبوده و برای نخستین بار شاهد حضور موثر پزشک متخصص، فیزیوتراپ، روان‌شناس و متخصص تغذیه در کنار تیم بوده‌ایم. البته مسابقه است و چیزی در آن قابل پیش بینی نیست.

ما با این امید به فیلیپین می‌رویم که حاصل تلاش‌های صورت گرفته را به بهترین شکل ممکن ببینیم. امیدواریم ملی‌پوشان هم در روز مسابقه بتوانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند که شرمنده مردم نباشیم. ایده‌آل ما کسب هر دو سهمیه المپیک است و این همه بسترسازی و توجه به این دلیل بوده که بتوانیم هر دو سهمیه المپیک را کسب کنیم. ما هم با قاطعیت می‌گوییم می‌رویم برای بهترین نتیجه.

بی‌شک حضور در مسابقات کسب سهمیه با توجه به این‌ که تنها فرصت دختران ما می‌باشد، فشار روانی زیادی را به ورزشکاران و کادر فنی تحمیل می‌کند. یک ورزشکار ممکن است توان فنی اش در حد ایده آل باشد، اما برای تحمل کردن این فشار نیاز به کمک رسانه‌ها داریم و نوع برخورد آنها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. حرف آخر این که اگر مسئولان به توان و غیرت دختران ایران باور داشته باشند قطعا برداشت قابل قبولی از این اعتماد خواهند دید.

زهرا سروی - نایب‌ رئیس فدراسیون تکواندو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها