چند وقت قبل متوجه بی‌وفایی همسرم شدم و تصمیم گرفتم از او جدا شوم. به منزل پدرم رفتم و برای طلاق اقدام کردم، اما به خاطر دو فرزندم و بی‌تابی آنها و همین‌طور اظهار پشیمانی همسرم، منصرف شده و برگشتم، اما هرچه تلاش می‌کنم نمی‌توانم بی‌وفایی او را فراموش کنم. بشدت افسرده شدم حتی دوست ندارم با شوهرم همکلام شوم و حرفی بزنم می‌خواهم بدانم آیا ادامه دادن به این زندگی صلاح هست و آیا می‌توانم امیدوار باشم که روزی بتوانم بازهم به شوهرم علاقه پیدا کنم؟
کد خبر: ۸۹۴۰۰۹

*****

پاسخ مشاور: بازسازی زندگی بعد از مشخص شدن خیانت کار راحتی نیست و احساس شما کاملا طبیعی است. در مساله خیانت اگر یک طرف را مقصر و یک طرف را بی‌گناه ببینید مشکل اصلی هیچ‌وقت حل نمی‌شود و احساس‌تان هم منفی‌تر خواهد بود. خیانت نشان می‌دهد در رابطه مشکلی وجود دارد، شما برای بهتر شدن رابطه به غیر از بخشش همسرتان کاری انجام داده‌اید؟

حتی بخشش هم از جانب شما فقط جنبه ظاهری دارد و در دلتان هنوز او را نبخشیده‌اید. فرق است بین فراموش کردن و بخشیدن. کمی به این موضوع فکر کنید. شاید نتوانید کار خطای طرف مقابل را فراموش کنید، اما می‌توانید آن را ببخشید این زمانی اتفاق می‌افتد که واقعا بخواهید زندگی مشترک‌‌تان را نجات دهید.

آیا با همسرتان درباره این موضوع صحبت کرده‌اید تا علت این عمل مشخص شود؟ وقتی کسی دزدی می‌کند مسلما اگر علت آن نیاز مالی باشد تا زمانی که علت آن نیاز به داشتن هیجان باشد فرق می‌کند و برطرف کردن هر‌کدام متفاوت است‌.

همسر شما در این رابطه به دنبال چه بوده که در زندگی مشترکش نداشته است. وقتی مشکل زیربنایی حل شود، فاصله روحی شما دو نفر کم می‌‌‌‌شود، ولی وقتی شما فقط به خاطر فرزندانتان به زندگی برگشته‌اید فاصله‌ای که بین‌تان بوده حتی بیشتر از گذشته است و فقط تظاهر به ادامه زندگی می‌کنید که در نهایت به نفع همان فرزندان‌تان هم نیست. اگر بتوانید فضای بی‌اعتمادی را از بین ببرید و حال که برگشته‌اید واقعا فرصتی دوباره به همسرتان بدهید، حال روحی خودتان بهتر می‌شود. اگر وضع ارتباط‌تان این‌طور ادامه پیدا کند احتمال خیانت مجدد وجود دارد و خود شما هم با خلأ بزرگی زندگی خواهید کرد.

در سوال‌تان پرسیده‌اید که آیا می‌توانم امید‌وار باشم دوباره همسرم را دوست بدارم؟ پاسخ من این است که این اتفاق براحتی می‌افتد اگر برنامه‌ای برای باهم بودن و پیوند دوباره داشته باشید. تنها برگشت ظاهری‌تان به خانه کافی نیست. یک طناب را وقتی پاره می‌شود می‌توان دوباره گره زد و در این صورت دوطرف طناب به هم نزدیک‌تر می‌شوند به شرطی که گرهی اصولی و محکم زده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها