سایه روشن

ظریف به باکو رفت

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در اولین اجلاس سه‌جانبه مشترک وزرای خارجه ایران،‌ آذربایجان و روسیه که امروز برگزار می‌شود، رامسر را به مقصد باکو ترک کرد.
کد خبر: ۸۹۳۴۴۹

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در حاشیه این نشست با سرگئی لاوروف، همتای روس خود دیدار خواهد کرد. از جمله مسائلی که پیش‌بینی می‌شود در جریان این اجلاس سه‌جانبه مورد بررسی و توجه قرار بگیرد، درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ است.

تکذیب یک توافق جنجالی در مجلس

تسنیم نوشت، علیرضا خامسیان، مسئول روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف، خبر توافق ادامه ریاست علی لاریجانی در مجلس دهم و ریاست عارف بر مرکز پژوهش‌های مجلس را تکذیب کرد. او گفته، همان‌گونه که اخیرا عارف تاکید کرده، بحث مربوط به مدیریت مجلس و دیگر ارکان مجلس بعد از شکل‌گیری رسمی مجلس تصمیم‌گیری می‌شود و به همین دلیل هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص، محلی از اعراب ندارد. همزمان علی صوفی، رئیس ستاد اصلاح‌طلبان شهر تهران به فارس گفت: نامزد اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم آقای عارف است، مگر این‌که ترکیب مجلس طوری باشد که به سمت ائتلاف برویم.

پاسخ یک مقام روس به واشنگتن درباره فروش سوخو30

میخائیل اولیانوف، رئیس اداره امنیت و خلع سلاح وزارت خارجه روسیه در واکنش به مخالفت یک مقام ارشد آمریکایی با تحویل جنگنده‌های سوخو30 و تانک تی90به ایران، اعلام کرد: قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، فروش این تسلیحات به ایران را منع نکرده است. به گزارش ایرنا، اولیانوف در گفت‌وگو با اینترفاکس تصریح کرد: روسیه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست صدور مجوز فروش جنگنده‌های سوخو30 به ایران را نکرده و تهدید آمریکا برای جلوگیری از صدور مجوز فروش جنگنده‌های سوخو 30 اقدامی سودجویانه است، چون تحریم تسلیحاتی در مورد ایران دیگر وجود ندارد.

واکنش احمدی‌نژاد به احتمال ردصلاحیتش

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان، برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال ردصلاحیتش توسط شورای نگهبان برای حضور در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری را رد کرده و گفته است شورای نگهبان دلیلی برای رد صلاحیت وی ندارد.

به گزارش سایت پایش، احمدی‌نژاد انتشار این گمانه‌زنی‌ها را خبرسازی و عملیات روانی مخالفان برای ناامید کردن طرفدارانش عنوان کرده و گفته است: واقعا چه دلیلی دارد که شورای نگهبان بنده را رد کند؟ احمدی نژاد بتازگی در دیدار برخی هوادارانش با وی که خواستار نامزدی او در انتخابات آینده شده اند از دادن پاسخ مثبت خودداری کرده، اما با اشاره به اخبار مربوط به احتمال نامزدی اش در انتخابات گفته است: نمی‌دانم چرا عده‌ای اینقدر ترسیده‌اند؟

انتقاد از عدم پایبندی کشورهای هسته‌ای به تعهداتشان

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل از پایبند نبودن کشورهای هسته‌ای به تعهدشان در مورد خلع‌سلاح هسته‌ای انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غلامحسین دهقانی در اجلاس کمیسیون خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ایران عمیقا نسبت به تحولات و روندهای کنونی در حوزه خلع‌سلاح هسته‌ای نگران است. هیچ پیشرفت ملموسی در اجرای تعهدات خلع سلاح هسته‌ای صورت نگرفته است. وی در انتقاد از سیاست دوگانه برخی کشورهای هسته‌ای در اعمال هنجارهای منع اشاعه سلاح هسته‌ای تصریح کرد: وجود سلاح هسته‌ای در دستان رژیم صهیونیستی، نتیجه اعمال چنین سیاستی است.

تکذیب شایعه تغییر استانداران

خبرگزاری دانشجو نوشت: حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این که برخی اخبار در فضای مجازی درباره تغییر برخی استانداران در آستانه مرحله دوم انتخابات مطرح می‌شود، آیا چنین امری صحت دارد، اظهار کرد: هیچ تغییری برای استانداران نداریم.

اولویت اول، «تقویت بنیه دفاعی» است

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با تاکید بر این‌که اولویت اول تقویت بنیه دفاعی است، گفت: ما اهل مذاکره‌ایم و مذاکره و تقویت بنیه دفاعی با هم هستند و این دو از همدیگر جدا نیستند. به گزارش تسنیم محمدرضا عارف، منتخب مردم تهران درباره ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور اظهار کرد: برای این‌که مذاکره به نتیجه برسد، باید پشتوانه و عقبه قوی داشته باشیم و بخش دفاعی جزو پشتوانه‌های ماست و از ابتدای انقلاب اسلامی تقویت بنیه دفاعی جزو اولویت‌ها بوده است.

شباهت مخالفان توان موشکی به نهضت آزادی

وزیر سابق اطلاعات این تفکر که برخی دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند نه موشک را ناشی از وجود رگه‌های فکری نهضت ‌آزاد‌ی‌ها در خط فکری این افراد دانست.

حیدر مصلحی در گفت‌وگو با تسنیم درباره زیرسوال بردن توان نظامی کشورمان توسط عده‌ای در داخل کشور گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اوایل انقلاب افراد و جریاناتی همچون بنی صدر و نهضت آزادی از این قبیل حرف‌ها می‌زدند و هنوز هم در مجموعه‌های مختلف کسانی هستند که با کمال تاسف از افکار نهضت آزادی ایده می‌گیرند.

افتتاح کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید

کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید (اکتوژن) با حضور سردار حسین دهقان، وزیر دفاع در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید. به گزارش تسنیم، مواد منفجره اکتوژن از اقلام تخریبی محسوب می‌شود که در انواع موشک‌ها و سلاح‌های پدافند هوایی، تسلیحات ضدزره و دریایی کاربرد دارد و موجب افزایش اثربخشی و کارایی آنها می‌شود. وزیر دفاع در حاشیه افتتاح کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید گفت: اقتصاد مقاومتی ذات صنعت دفاعی کشور است، زیرا در غیر این صورت برای تامین نیازها با مشکل مواجه خواهیم بود.

تکذیب تعلیق فعالیت‌های مجازی هاشمی

دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه‌ای، خبر تعلیق تمامی فعالیت‌های مجازی وی را تکذیب کرد. خبر تعلیق فعالیت‌های مجازی پیش از این به نقل از مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در برخی سایت‌ها منتشر شده بود.

استقبال چاوش اوغلو از دستاوردهای نشست رامسر

ایرنا نوشت:‌مولود چاوش اوغلو ، وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه و خبرگزاری آناتولی، چهارمین نشست وزیران خارجه در رامسر را مفید ارزیابی کرد و گفت: با دکتر ظریف درباره مقدمات سفر روحانی به ترکیه صحبت کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها