باوجود موضع صریح وزارت ورزش مبنی بر لزوم پایبندی مرد پرتغالی به قرارداد 4ساله‌اش، وضعیت سرمربی تیم ملی همچنان نامشخص است

کی‌روش می‌ماند یا می‌رود؟

طلسم شکست، اما معما حل نشد. در آن لحظه‌هایی که فوتبال ایران از برد مقابل عمان پس از سال‌ها لذت می‌برد و به سردار آزمونش فکر می‌کرد که پس از مدت‌ها می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای علی دایی باشد، کارلوس کی‌روش آرام به سوی تماشاگران رفت و برای آنها دست تکان داد. آیا این معنای خداحافظی دارد؟... این سوال را خیلی‌ها پرسیدند. حرف‌های سرمربی تیم ملی در کنفرانس مطبوعاتی هم آن‌قدر تند بود که شائبه خداحافظی بیشتر کرد: مراتب قدردانی خودم را تقدیم به افراد می‌کنم که برای ایجاد شک و شبهه تلاش زیادی کردند و به من دزد و لمپن گفتند. این افراد درون و بیرون فدراسیون تمام تلاش خود را انجام دادند و تنها دستاوردشان ایجاد عدم تعادل و گل‌های واهی بود و هیچ‌گاه تیم ملی را حمایت نکردند. کادوی خاصم را تقدیم این افراد می‌کنم، به خاطر همه کارهایی که انجام دادند. به همان افرادی که به من گفتند استانداردهای لازم برای هدایت ایران را ندارم. امروز براحتی می‌توانید رزومه من را قورت دهید. امروز راه باز است تا تصمیم‌های لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۱۶۶۵

حمایت بازیکنان

این جملات با حمایت گسترده بازیکنان تیم ملی همراه شد و اعضای تیم ملی همه و همه با دو کلید واژه از کی‌روش خواستند بماند. کلید واژه اول نبودن امکانات و کلید واژه دوم رفتن کی‌روش بود که در این شرایط پذیرفتنی نیست. از میان آن همه مصاحبه، به عنوان مثال از قول علیرضا جهانبخش بخوانید که: کی‌روش حق دارد از برخی مسائل ناراحت باشد. دغدغه او بحث امکانات تیم ملی است. باید بهترین امکانات در اختیار تیم ملی باشد. یا به این جملات اشکان دژآگه توجه داشته باشید که: ان‌شاءالله کی‌روش می‌ماند، من که امیدوارم این اتفاق بیفتد. هنوز هم او سرمربی تیم ملی است، من به فکر این نیستم که او برود و مربی دیگری بیاید. و بالاخره این هم نقل قولی از سردار آزمون که گفت: چیزی مبنی بر کناره‌گیری کی‌روش از تیم ملی نشنیده‌ام، ولی اگر این موضوع هم صحت داشته باشد، به وی حق می‌دهیم؛ زیرا متأسفانه مسئولان هیچ‌ کمکی به ما نمی‌کنند و رفتن به جام جهانی با این امکانات کم، کار دشواری است. باور کنید امکاناتی که تیم ملی ما دارد، در پایین‌ترین سطح است، حتی ما یک زمین تمرینی مناسب هم نداریم و نمی‌دانم که چرا مسئولان تیم ملی فوتبال برایشان اهمیتی ندارد، باید بدانیم در زمان حضورم در باشگاه روستوف دیدم امکاناتی که وجود داشت، صد برابر امکانات تیم ملی فوتبال ماست.

این جملات را از زبان خیلی دیگر از ملی‌پوشان هم شنیده شد تا نشان دهد سرمربی تیم ملی چه حامیانی دارد.

کی‌روش قرارداد دارد

درست در زمانی که شایعه خداحافظی کی‌روش به اوج رسید، وزارت ورزش که زمانی بزرگ‌ترین منتقد کارلوس کی‌روش محسوب می‌شد. بایک چرخش قابل تعامل جنس بازی خو د را عوض کرد و حرف از ماندن کی‌روش زد. محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه‌ای که موضع تازه‌ای برای این وزارت خانه بود، ضمن تشکر از علی کفاشیان که در انتخابات ریاست فدراسیون مشکل‌سازی نکرد، در مورد آینده کارلوس کی‌روش گفت: تصمیم نهایی در مورد آینده کی‌روش را فدراسیون فوتبال خواهد گرفت و ما نیز از هر تصمیمی که فدراسیون فوتبال بگیرد، حمایت می‌کنیم. و امیدواریم هر اتفاقی که به صلاح فوتبال است، رخ دهد. ضمن این‌که کی‌روش چهار سال دیگر با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و باید طبق این قرارداد به کار خود ادامه دهد.

نصرالله سجادی، معاون قهرمانی وزارت ورزش هم در همین زمینه که جملات مشترک زیادی با صحبت‌های وزیر دارد، گفت: کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد چهارساله دارد و از دید ما وی باید بماند و فدراسیون فوتبال درخصوص استعفای وی چیزی به ما اعلام نکرده است.

این «باید»‌های وزارت ورزش را می‌شد از زبان علی کفاشیان هم شنید، رئیس فدراسیون فوتبال اما ماندن کی‌روش را با یک «اگر » مقید کرد و گفت: در صورتی که دولت و وزارت ورزش حمایت کنند، کی‌روش در تیم ملی می‌ماند تا نتیجه کار و تلاش خود را با صعود به جام جهانی بگیرد، امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

کفاشیان درباره دست تکان دادن کی‌روش پس از بازی با عمان هم نگاهی مثبت دارد: او با این کار از مردم و هواداران تشکر کرد، چون مردم او را دوست دارند، قطعا معنی این کار خداحافظی نبود و نسبت به این موضوع مطمئن هستم.

در حال حاضر تیم ملی چند ماه تعطیل است. اعضای تیم ملی بار دیگر در خرداد ماه دور هم جمع خواهند شد تا برای بازی در روزهای 13 و 18 خرداد ماه مهیا شوند. در روز 13 خرداد ماه با مقدونیه بازی خواهیم کرد و قرار است در بازی دوم هم به مصاف تیم کرواسی برویم. البته بازی دوم هنوز نهایی نشده است، اما کارلوس کی روش برای حضور در مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی که 24 فروردین در مالزی برگزار می‌شود، راهی کوالالامپور خواهد شد و پس از آن تا یازدهم اردیبهشت منتظر می‌ماند تا تکلیف انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شود. آن وقت است که شاید این معما به پاسخ برسد: کی‌روش می‌رود یا می‌ماند؟

عمان حریف ایران نشد

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، با دو گل عمان را شکست داد و صعودی مقتدرانه به مرحله نهایی داشت. در این بازی که در حضور 33 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، سردار آزمون در دقیقه 16 و 23 دو گل ایران را به ثمر رساند.

پس از این دیدار کارلوس کی‌روش به شکل معناداری از تماشاگران در ورزشگاه خداحافظی کرد.

قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا 27 فروردین برگزار می‌شود و تیم‌های راه یافته در دو گروه شش تیمی برابر هم به میدان خواهند رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها