شهردار تهران و وزیر ارشاد مجسمه‌ای از خیام را به دانشگاه اوکلاهامای آمریکا هدیه دادند

خیام در اوکلاهاما

آنهایی که اهل ورزش بسکتبال باشند احتمالا اوکلاهاما برایشان تداعی‌کننده نام یکی از بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های بسکتبال جهان است که در لیگ ان.بی.ای آمریکا رقابت می‌کند، اما قرار نیست ما اینجا خبر ورزشی برای شما منتشر کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۵۲۲

آن طور که خبرگزاری تسنیم نوشته است به همت مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران، از مجسمه خیام نیشابوری، ساخته حسین فخیمی در دانشگاه اوکلاهامای آمریکا پرده‌برداری شده است. در این مراسم گفته شد که این اثر ماندگار با حمایت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مساعدت محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برای انتقال به آمریکا و اهدا به جامعه فرهنگی آمریکا آماده شده است.

دیوید بورن، رئیس دانشگاه اوکلاهاما نیز ضمن قدردانی از اقدام انجام شده، تمدن و فرهنگ ایران اسلامی را الهام‌بخش برای همه جهانیان دانست و افزود امیدوار است دانشجویان آمریکا بیشتر به آموختن فرهنگ ایران و زبان فارسی همت گمارند.

برادران فرزانه از ایرانیان مقیم آمریکا، ضمن حمایت از توسعه برنامه آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی اعلام کردند با کمک مالی به این دانشگاه، زمینه گسترش بیشتر این گونه برنامه‌ها را فراهم خواهند کرد.

در ادامه استادان و دانشجویان دانشگاه اوکلاهاما ضمن سخنرانی‌های کوتاه، مراتب تشکر و سپاس خود را از این اقدام جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها