حوادث تلخ و شیرین‌ 94

آزادی پس از 28 سال

دی ماه امسال پایان 28 سال کابوس مرد اعدامی بود. جمال سال 1366 در یک نزاع دسته‌‌جمعی به‌خاطر اختلافات ملکی در روستای دامنجان از توابع بخش مرکزی شهر سراب، فردی به نام حسن‌خان را به قتل رساند و از آن موقع روانه زندان شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۹

مدتی بعد او در دادگاه محاکمه و با توجه به درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم ‌‌‌‌شد.

با تائید این حکم در دیوان‌عالی کشور و ارسال پرونده به واحد اجرای احکام دادگستری، او در یک قدمی مرگ قرار گرفت و پس از 28 سال، با گذشت اولیای‌دم بخشیده شد.

آتش مرگبار بی‌ام‌و

برخورد خودروی «بی‌ام‌و» با پل عابر پیاده و آتش گرفتن خودرو، مرگ سه سرنشین آن را رقم زد تا حادثه‌ای تلخ در آخرین ماه سال رقم بخورد. این حادثه ساعت 4 و 25 دقیقه بامداد، زمانی رخ داد که یک دستگاه خودروی «بی‌ام‌و» با پل عابر پیاده در مسیر غرب به شرق بزرگراه نیایش برخورد کرد.

آتش‌نشانان به خاموش کردن شعله‌های آتش پرداخته و یک گروه دیگر نیز سه جوان را از داخل خودرو بیرون آورده و به عوامل اورژانس تحویل دادند که در بررسی علائم حیاتی مشخص شد هر سه نفر جان خود را از دست داده‌اند. تیم ویژه کارشناسان تصادفات پلیس در محل حاضر شده و تحقیقاتشان را آغاز کردند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این تصادف به علت سرعت زیاد خودرو رخ داده است. پس از این که کنترل خودرو به علت سرعت زیاد از دست راننده خارج شده، ابتدا به گاردریل کنار اتوبان خورده و پس از منحرف شدن با پایه پل عابر تصادف کرده و آتش گرفته است.

اعدام عامل جنایت در جنگل نکا

عصر 10 اردیبهشت امسال مادری جوان به نام خدیجه در روستای داراب کلای میاندرود برای رفتن به مطب دندانپزشکی از خانه‌اش خارج و سوار یک خودروی مشکی رنگ با دو سرنشین شد. با طولانی شدن غیبت زن جوان، خانواده‌اش با حضور در پلیس آگاهی ناپدید شدن وی را اطلاع دادند.

تحقیقات پلیس نشان می‌داد که او آخرین بار سوار یک خودروی عبوری دیده شده است. راننده و همدستش دستگیر شده و در بازجویی‌ها به قتل با انگیزه سرقت طلاهای مقتول اعتراف کردند.

متهمان سپس در دادگاه کیفری محاکمه شده که متهم ردیف اول به قصاص و متهم دیگر به زندان محکوم شدند. با تائید احکام دو مرد جوان، عامل جنایت دهم دی امسال در مقابل دیدگان مردم به دار مجازات آویخته و پرونده زندگی‌اش بسته شد.

گرو گرفتن نوزاد در بیمارستان

در این ماه گرو گرفتن نوزادی در یکی از بیمارستان‌های تهران نیز خبر‌ساز شد. مسئولان بیمارستان به دلیل این‌که مادر افغان هزینه بیمارستان را پرداخت نکرده بود، یکی از نوزادان او را گرو گرفتند. در مشهد نیز بیمارستانی برای دریافت هزینه درمان، جسد زنی را گرو گرفته بود.

اشتباه در اتاق عمل

سریال اشتباهات پزشکی در این ماه نیز ادامه داشت و استفاده از گاز سمی به جای اکسیژن در اتاق عمل زنی را به کما برد. این زن همچنین به‌دلیل استنشاق این گاز دچار سوختگی شدید در صورت و ریه شده بود. با شکایت خانواده این زن، این اشتباه پزشکی رسانه‌ای شد.

دختر والیبالیست قربانی دام شیطانی

دختر 17ساله نکایی به نام فائزه قاضی‌پور، بر اثر سقوط از طبقه پنجم ساختمان جان خود را از دست داد و پرونده‌ای جنجالی در رسانه‌ها تشکیل شد.

کارآگاهان پس از حضور در محل و تحقیق از مالک ساختمان متوجه شدند روز حادثه کلید خانه در اختیار دوست او به نام سعید بوده است. با این اظهارات سعید تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفت: ورزشکار هستم و در زمینه فروش داروها و مکمل‌های ورزشی فعالیت دارم. چند روز پیش با دختر والیبالیست آشنا شدم و با این ترفند که می‌خواهم رژیم غذایی بدنسازی به او بدهم، او را به آپارتمان کشاندم. او بدون اطلاع از نیت شومی که در سر داشتم، وارد خانه شد و وقتی به نیت من پی برد، به سمت پنجره دوید و خود را به پایین پرت کرد و جان باخت.

بازگشت به زندان

نخستین پرونده بهمن امسال مربوط به فرار پنج زندانی در شب برفی لاهیجان بود.

ماموران زندان لاهیجان هنگام بررسی و سرکشی به زندانیان متوجه شدند پنج زندانی با تخریب نورگیر سلول فرار کرده‌اند. ماموران با اطلاع از فرار این زندانیان، موضوع را به پلیس و دادستانی گزارش کردند. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، جست‌وجو برای دستگیری این زندانیان فراری آغاز شد.

بررسی‌ها نشان داد زندانیانی که بین 19 تا 40 سال داشتند، به اتهام قتل، سرقت به عنف، نگهداری موادمخدر و سرقت موتورسیکلت در زندان دوران محکومیت خود را می‌گذراندند. در ادامه تحقیقات پلیس این زندانیان فراری در عملیات‌های جداگانه پلیسی دستگیر و دوباره به زندان بازگشتند.

قاتل سریالی تهران

در روزهای پایانی اسفند امسال اعضای باند چهار نفره از اتباع افغان که به بهانه فروش سکه‌های طلا و عتیقه در تهران مرتکب قتل‌های سریالی شده بودند، دستگیر شدند. متهمان زمانی که قصد داشتند سومین جنایت خود را مرتکب شوند، در دام پلیس گرفتار و دستگیر شدند.

یکی از اعضای این باند هنگام فرار با شلیک پلیس کشته شد.

لبخند زندگی به محیط‌بان

اسعد تقی‌زاده محیط‌بان اهل دنا که از تابستان سال ۱۳۸۷ به اتهام قتل مرد شکارچی در منطقه حفاظت شده دنا دستگیر و به قصاص محکوم شده بود، در آخرین روزهای سال بخشیده شد. او پس از هشت سال محکومیت ظهر هفدهم اسفند امسال از زندان مرکزی یاسوج آزاد گردید و نزد خانواده‌اش بازگشت تا امسال عید نوروز را در کنار سفره هفت سین و میان اعضای خانواده‌اش باشد.

هکر ایرانی

در این ماه نفوذ هکر ایرانی به 6000 سایت خارجی هم خبر‌ساز شد. این هکر، با ورود به این سایت‌ها نقاط ضعف آنها را به مدیران سایت نشان می‌داد. این هکر همچنین برای نشان دادن قدرت سایبری ایران چند سایت رژیم صهیونیستی را هک کرده بود.

عروس قاتل بخشیده شد

در این ماه قدیمی‌ترین زندانی زن قزوین هم با رضایت اولیای‌دم از زندان آزاد شد. این زن جوان 13 سال قبل به خاطر اختلافاتی که با نامزد خود داشت، او را در قزوین به قتل رساند. او پس از دستگیری، به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد و گفته بود که به خاطر اختلاف‌هایی که با نامزدش داشته او را کشته است. پس از تکمیل تحقیقات، زن جوان در دادگاه قزوین محاکمه و به قصاص محکوم شد که در ادامه حکم قصاص او در دیوان‌عالی کشور تائید شد.

پس از تائید حکم مجازات زن قاتل، تلاش برای کسب رضایت اولیای‌دم آغاز شد و اولیای دم که چند بار اجرای حکم را به تعویق انداخته بودند، پس از 13 سال به خاطر رضای خدا و بدون دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

معصومه ملکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها