شبکه ورزش در تعطیلات عید چه برنامه‌هایی دارد؟

ورزش در قاب نوروز

شبکه ورزش سیما به عنوان شبکه‌ای با مخاطبان و بینندگان جوان، ویژه برنامه‌های مختلفی را برای پخش در ایام نوروز در جدول پخش خود قرار داده است. به گزارش روابط عمومی شبکه ورزش، این شبکه در ایام نوروز با برنامه‌ها و مسابقات ورزشی زنده سعی دارد، لحظات شاد و مفرح ورزشی برای بینندگان خود به‌خصوص جوانان رقم بزند.
کد خبر: ۸۸۹۱۵۱

برنامه‌های نوروزی شبکه ورزش سیما شامل سه بخش برنامه‌های تولیدی، مستندهای روز ورزشی دنیا و پخش مسابقات زنده است. برنامه‌های تولیدی با هدف اطلاع‌رسانی و ارتقای دانش ورزشی مخاطبان، به مرور مهم‌ترین رویدادهای مهم ورزشی ایران و جهان می‌پردازد. پخش رقابت‌های المپیک و مسابقات جهانی با حضور اسطوره‌های ورزشی و ورزشکاران از جمله بخش‌های این برنامه‌ها خواهد بود.

مستندهای نوروزی از دیگر برنامه‌هایی است که شبکه ورزش برای بینندگان خود در نظر دارد. این مستندها شامل مستند‌های جذاب و مهم دنیا در سال 2015 است که به زندگی حرفه‌ای ستارگان فوتبالی و ورزشکاران معروف رشته‌های مختلف ورزشی همچون بسکتبال، فرمول یک، موتورسواری، کوهنوردی و... می‌پردازد. مستندهای ورزش‌های پرهیجان و پرطرفدار و ورزش‌های جدید و کمتر شناخته شده از دیگر برنامه‌های نوروزی است که شبکه ورزش برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

گفتنی است، شبکه ورزش در تلاش خواهد بود، با پخش زنده رقابت‌های ورزشی همچون لیگ‌های فوتبال و فوتبال‌های روزانه و دیگر مسابقات در حال انجام دنیای ورزش اوقات پربار و مفرحی برای مخاطبان خود فراهم کند.

نوروز فوتبالی

«نوروز فوتبالی» نام ویژه برنامه نوروزی است که به صورت زنده از شبکه ورزش پخش خواهد شد. این مجموعه شامل ۵ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای است که هر شب ساعت ۲۳ مخاطبان شبکه ورزش می‌توانند شاهد آن باشند.

رویای فوتبال

مجموعه 13 قسمتی که به مرور مسابقات مهم داخلی و خارجی تاریخ فوتبال می‌پردازد. این مسابقات که شامل مهم‌ترین مسابقات سال‌های دور و نزدیک تاریخ فوتبال است، عبارتند از:

ایران ـ استرالیا 1986 * برزیل ـ فرانسه 1986* ایران ـ کویت 1998* ایران ـ آلمان 1998

...

این مجموعه هر روز ساعت 30: 16 پخش می‌شود.

کشتی ایرانی

این مجموعه در ۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای برگزیده و انتخاب شده است. این مجموعه مسابقات مهم و تاریخی قهرمانان کشتی ایران در سطوح مختلف را شامل می‌شود.

این مجموعه هر روز ساعت 45: 10 پخش می‌شود.

منتخب ورزش ایران و جهان

این مسابقات از بین بهترین و حساس ترین مسابقات ورزشی ایران و جهان که سال گذشته برگزار شده‌، انتخاب شده است‌؛ از جمله این مسابقات می‌توان به مسابقات انتخاب شده ذیل اشاره کرد:

فینال والیبال قهرمانی اروپا

فینال بسکتبال قهرمانی اروپا

فینال هندبال قهرمانی اروپا

فینال گرنداسلم‌های برتر تنیس جهان و...

ساعت پخش این مجموعه هر شب ساعت 30: 21 است.

تاریخچه المپیک

این مجموعه که در 19 قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید شده، هر قسمت به بررسی یکی از دوره‌های المپیک از سال 1948 تا سال ۲۰۰۰ پرداخته است. در هر قسمت مستند، شرحی کلی از تاریخ اجتماعی آن دوره داده شده و سپس به بهترین و شاخص‌ترین ورزش‌های آن دوره از مسابقات پرداخته می‌شود.

علاقه‌مندان برنامه تاریخچه المپیک می‌توانند هر روز ساعت 1۵ مخاطب این برنامه باشند.

موج‌سواران توفان

سال 2011 چند موج سوار حرفه‌ای به نام راس کلارکس و تام کارول به انجام ماموریتی گسیل می‌شوند و قرار می‌شود این تیم در جایی به موج‌سواری بپردازد که تا به حال هیچ موج‌سواری را به خود ندیده باشد. مکانی در استرالیا که طول موج‌هایش به ۷۵ متر می‌رسد.

در طول این فیلم نحوه آماده‌سازی این ورزشکاران را از چهار ماه قبل تا روز موعود می‌بینیم. همچنین مصاحبه‌هایی را در طول فیلم از ورزشکاران و دست‌اندرکاران این اتفاق شاهد هستیم.

این مستند دهم فروردین ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

پرچمداران

حکایت جالب پرچمداران ایران در المپیک در سال منتهی به المپیک، دستمایه تولید برنامه‌ای درخور و شایسته نام و عنوان پرچمداران المپیک شده است. این برنامه نگاهی نو به این ماجرا دارد.

ایران در چهارده حضور قبلی خود در المپیک چهارده پرچمدار را در صف اول کاروان ایران در ورزشگاه افتتاحیه بازی‌ها قرار داده که عموما از کشتی‌گیران و وزنه‌برداران هستند. این افتخار در المپیک ریو به زهرا نعمتی، بانوی کماندار و شایسته ورزشکارایران رسیده. بانویی که با حضور در مسابقات انتخابی المپیک برزیل در تایلند موفق شد به عنوان نخستین ورزشکار معلول ایرانی سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را به دست بیاورد. هرکدام از این ورزشکاران قصه خاص خود را دارند که در این برنامه به آن پرداخته خواهد شد. بخش‌های متنوع دیگر این برنامه شامل کاربردهای دیگر پرچم در امور روزمره، نگاهی به تاریخ اجمالی پرچم و مروری بر المپیک‌های مربوط به همان بازی‌هاست که پرچمدارها در آن شرکت داشته‌اند.

یادی هم از پرچمداران فقید خواهد شد.

نکته قابل توجه اجرای جذاب یک قهرمان المپیک در این برنامه خواهد بود. قهرمان کشتی جهان و المپیک با پرچمداران ما خاطره بازی خواهد کرد.

این برنامه هر شب به مدت ۵۰ دقیقه پخش خواهد شد.

لبه پرتگاه

خلاصه مستند: ادموند هیلری نیوزیلندی، اولین کسی بود که قله اورست را فتح کرد. این اتفاق مهم ورزشی سال 1953با همت و تلاش این کوهنورد میسر شد... این مستند، دوم فروردین ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

زندگی حرفه‌ای پل نیومن

فیلم مستندی درباره زندگی ورزشی اسطوره بازیگری پل نیومن است که علاوه بر کار در سطوح بالای سینمای هالیوود در ورزش اتومبیلرانی فعالیت داشت و در این رشته به موفقیت‌هایی دست یافت. این مستند، پنجم فروردین 1395 ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

گاسکوبین

این مستند، زندگی حرفه‌ای پل گاسکویین بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال انگلستان را به تصویر کشیده است...

این مستند سوم فروردین ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

بازمانده‌های رود

مستندی خوش ساخت، مهیج و جالب درباره قایقرانی که داستان را به وسیله چند ورزشکار تیم روایت می‌کند. این گروه سعی می‌کند رودخانه کلرادو را با قایق طی کند...

این مستند چهارم فروردین ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

چرا موتورسواری می‌کنیم؟

ورزش پرهیجان و پرطرفدار موتورسواری گرچه با مخاطراتی روبه‌روست، اما جذابیت‌هایی دارد که آن را یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های انفرادی کرده است. مستند چرا موتورسواری می‌کنیم این ورزش را با نگاهی خاص به مخاطبان خود معرفی می‌کند...

این مستند هفتم فروردین ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

100 بازی برتر ان بی ای

این مستند جذاب، نگاهی به 100 بازی مهم و خاطره‌انگیز مسابقات NBA دارد. این مجموعه دیدنی، حاصل جمع‌آوری و انتخاب ۵۴ سال بازی‌های بسکتبال این ادوار است.این مستند اول فروردین ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

این است اسنوکایت

این روزها اکثر مستندهای ورزشی موضوعاتی را دنبال می‌کنند که مربوط به ورزش‌های جدید و نوظهور است. «این است اسنوکایت» نیز با انتخاب موضوعی بکر و جدید از این قاعده مستثنا نیست. این مستند دوازدهم فروردین ساعت 20 دقیقه بامداد پخش خواهد شد.

رونالدو

کریستین رونالدو بدون شک یکی از فوق ستارگان فوتبال امروز جهان است. این فیلم نگاهی به زندگی و چگونگی راهیابی این فوتبالیست به دنیای فوتبال دارد. مصاحبه‌هایی با افراد مختلف، فوتبالیست‌ها و اعضای خانواده و دوستان او را در این فیلم می‌توان دید.

این مستند هشتم فروردین ساعت 20 پخش خواهد شد.

مرگ تصادفی یک دوچرخه‌سوار

این مستند درباره زندگی حرفه‌ای پانتی،‌ دوچرخه‌سوار معروف ایتالیایی و قهرمان چندین دوره مسابقه تور فرانسه است. در این مستند شاهد مسابقات، تمرین‌ها و مصاحبه‌های مختلف هستیم.در انتهای مستند دلیل مرگ او و چند تن از دوچرخه‌سوارانی را که دچار حادثه شده‌اند، شاهد هستیم.

این مستند نهم فروردین ۲۰ دقیقه بامداد پخش خواهد شد.

تفکر کوبی برایانت

موضوع این فیلم حول محور یکی از اساطیر تکرار نشدنی بسکتبال حرفه‌ای جهان یعنی کوبی برایان، کاپیتان تیم ملی بسکتبال آمریکاست. او که در سانحه‌ای در یک مسابقه دچار آسیب‌دیدگی در ناحیه پا می‌شود ناچار به عمل جراحی می‌شود...

این مستند ششم فروردین ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

انقلاب تک‌چرخ‌ها

مستندی که در آن نگاه خاص به ورزشی شده که در میان مردم کمتر شناخته شده است. ورزشی به نام سواری روی یک تک‌چرخ. این مستند تاریخچه ۳۰ ساله این ورزش را مرور می‌کند و با پایه‌گذاران و پیشکسوتان این رشته زیبای ورزشی مصاحبه‌هایی انجام می‌دهد.

این مستند یازدهم فروردین ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

پخش زنده مسابقات

شبکه ورزش تلاش خواهد کرد در ایام نوروز،‌ مسابقات زنده ورزشی همچون لیگ‌های فوتبال و فوتبال‌های روزانه را پوشش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها