52 شرکت از واحدهای برتر تولیدی و خدماتی در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۴
تقدیر از 52 شرکت در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در سومین دوره برگزاری اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان گفت: بالاترین ارزش بهای هر کالای تولیدی را رضایت مشتریان و کیفیت و قیمت مناسب آن تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه 138 شرکت در این دوره ثبت نام کرده اند گفت: از میان این شرکت ها 52 واحد برگزیده شدند که تعداد آنها نسبت به سال گذشته 46 درصد رشد داشته است. این شرکت ها با درنظر گرفتن حدود 15 معیار تعریف شده توانستند به عنوان واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کننده برگزیده شوند.

وی شاخص توسعه کمی و کیفی، شاخص سرعت ارائه خدمات، شاخص مالی، توزیع و اطلاع رسانی، خدمات پس از فروش و قیمت را از جمله معیارهای انتخاب این واحدها ذکر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تاکید کرد: هدف از برگزاری این همایش صرفا برگزاری یک شو نخواهد بود بلکه ما تشویق واحدهای تولیدی و در جریان قرار گرفتن مشکلات آنها وظیفه قانونی داریم که به مشکلات و موانع آنها رسیدگی کنیم.

وی افزود: ما به عنوان دولت تصورمان این است که به بخش خصوصی باید نزدیک شویم و اقتدار خود را کاهش و وظیفه نظارتی و حمایتی داشته باشیم تا مشکلات بخش خصوصی را حل و فصل کنیم.

تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در 230 شهرستان

مجید ارغنده پور عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران نیز گفت: در حال حاضر در 230 شهرستان کشور انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشکیل شده است تا خواسته های مصرف کنندگان مطرح و به مشکلات آنها رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه حقوق مصرف کننده در ساختار بین المللی 8 اصل مهم دارد، گفت: سلامتی و ایمنی، کیفیت، محیط زیست سالم، مداخله مصرف کنندگان در تصمیم گیری های دولتی، اقتصاد ضد انحصار و روان و شفاف، اطلاع رسانی برای همه، آموزش همگانی و داشتن تشکل از جمله این اصول است.خوشبختانه بسیاری از این امور در قوانین جمهوری اسلامی جاری است اما ما خواستار آن هستیم که مسئولین در واگذاری امور به بخش خصوصی، تلاش خود را داشته باشد.

وی یکی از مشکلات را نگاه بخشی به امور دانست و گفت: متاسفانه قوانین و مقررات متعددی در کشور تصویب می شود که نگاه آنها بخشی نگری است که باید اصلاح شود و در همه آنها حقوق مصرف کنندگان جاری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها