دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی از همیشه حساس‌تر است

جدال پرچم‌های قرمز

قطار لیگ در حالی امروز از ایستگاه 22 می‌گذرد که دیدارهای پایانی این هفته می‌تواند سه بار جدول را دستخوش تغییر کند؛ پرسپولیس ـ تراکتورسازی، سپاهان ـ ‌صبا و نفت ـ ذوب‌آهن در نوع خود بازی‌های شش امتیازی این هفته هستند!
کد خبر: ۸۸۷۱۰۶

به گزارش جام‌جم، پس از آن‌که استقلال تهران و خوزستان در دو روز گذشته با کسب سه امتیاز جایگاه خود را در رتبه‌های اول و دوم جدول لیگ محکم کردند، همه نگاه‌ها متوجه سه بازی حساس امروز شد. جایی که آبی‌ها چشم به دو استقلالی محبوب خود در کسوت سرمربیان تراکتورسازی و نفت تهران دارند تا بلکه این دو با گرفتن امتیاز از ذوب‌آهن و پرسپولیس راه استقلال را برای ادامه صدرنشینی و در نتیجه نزدیک شدن به سکوی قهرمانی هموارتر کنند.

در این میان با توجه به این‌که در هفته‌های گذشته هواداران پرسپولیس حضور پرشماری در ورزشگاه آزادی داشتند، برخی استقلالی‌ها قصد دارند با حضور در ورزشگاه آزادی با یک تیر سه نشان بزنند و امیدوار باشند هر سه تیرشان به هدف بخورد. آنها هم می‌خواهند شکست پرسپولیس را ببینند که در نوع خود و برابر هر حریفی برایشان خوشایند است، دوم از قلعه‌نویی، استقلالی محبوب خود حمایت کنند و سوم راه استقلال را برای ادامه صدرنشینی هموارتر سازند.

این در حالی است که تراکتورسازی منهای فصل اخیر که حتی در تبریز نیز تماشاگرانش را با خود ندارد، نشان داده است که حتی در تهران هم غریبه نیست و تماشاگران پرتعدادی دارد. با توجه به این ظرفیت محبوبیت تراکتورسازان در پایتخت و از طرفی حق میزبانی پرسپولیس، قرار شده حداکثر 30 درصد ظرفیت ورزشگاه به طرفداران تیم مهمان اختصاص یابد. باید دید پرچم‌های آبی استقلال با پرچم قرمز تراکتور در کنار هم و به نشانه شادی به اهتزاز در می‌آیند یا تیم برانکو در این جدال سربلند خواهد بود و پرچم‌های یکدست قرمز پرسپولیس حرف اول را در جشن پیروزی خواهد زد.

آنچه مسلم است برانکو و تیمش پس از چند هفته فرصت‌سوزی دیگر به نقطه‌ای رسیده‌اند که حق فرصت‌سوزی و امتیاز از دست دادن ندارند، زیرا فاصله هفت امتیازی با استقلال صدرنشین به این راحتی قابل جبران نیست. از طرفی در صورت برتری ذوب‌آهن برابر نفت حتی رتبه سوم پرسپولیس هم از کف می‌رود. باید دید برانکو که در همه هفته‌های گذشته و از جمله این هفته عنوان کرده برای قهرمانی می‌جنگد، چه خواهد کرد؟

در یکی دیگر از دیدارهای امروز نفت رده ششمی در حالی پذیرای ذوب‌آهن رده چهارمی است که منصوریان و تیمش می‌توانند در صورت زمین‌گیر کردن تیم گل‌محمدی یکی دو پله در جدول صعود کنند، اما منصوریان و تیمش این روزها عزادار درگذشت ناگهانی مربی بدنساز خود دارستانی هستند و باید دید به لحاظ روحی آماده چنین جهشی هستند یا یحیی گل‌محمدی و تیمش همچنان به سمت و سوی رسیدن به صدر جدول گام برمی‌دارند.

در سومین بازی امروز سپاهان پذیرای صبای قم است؛ دو تیمی که در هفته‌های اخیر شرایط مشابهی داشته‌اند و اگر برد دیدار رفت سپاهان برابر النصر دبی در لیگ قهرمانان آسیا را فاکتور بگیریم، باید گفت هر دو تیم به نوعی در شرایط بحرانی هستند و برد در این مسابقه می‌تواند به صعود در جدول رده‌بندی و رسیدن این تیم‌ها به آرامش بینجامد.

از طرفی سپاهان مدافع عنوان قهرمانی پس از آن‌که در هفته دوازدهم 2 بر یک نفت تهران را برد در این 9 هفته سپری شده چهار باخت و پنج تساوی داشته و این شرایط به هیچ عنوان شایسته تیمی چون سپاهان نیست. همچنین صبا هم آخرین بار در هفته شانزدهم 3 بر صفر استقلال اهواز را شکست داد و با این شرایط تیم دایی هم عطش پیروزی دارد.

برنامه بازی‌های امروز

نفت تهران ـ ذوب‌آهن (15 و 30 دقیقه)، ورزشگاه تختی، داور: مهدی مرجانزاده

سپاهان اصفهان ـ صبای قم (17 و 30 دقیقه)، ورزشگاه فولادشهر، داور: محسن ترکی

پرسپولیس ـ تراکتورسازی تبریز(17 و 30 دقیقه)، ورزشگاه آزادی تهران، داور: تورج حق‌وردی

استقلال اهواز دو رقمی نشد!

در یکی دیگر از بازی‌های این هفته، تیم‌های گسترش فولاد تبریز و استقلال اهواز به مصاف هم رفتند. استقلال اهواز در این دیدار 4 بر صفر تن به شکست داد تا همچنان 9 امتیازی باقی مانده و در قعر جدول رده‌بندی شمار امتیازاتش دو رقمی نشود. برای شاگردان فراز کمالوند در این دیدار محسن حمیدی (38)، لئوناردو پیمنتا (42 و 50) و سامان نریمان‌جهان 79 گلزنی کردند. گسترش با این نتیجه 31 امتیازی شد و بالاتر از تراکتورسازی در مکان هفتم جدول قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها