حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....
به گزارش مهر، افرادی که میخواهند بر وزن شان کنترل داشته یا مصرف قند، سدیم و چربی اشباع بدنشان را کاهش دهند، نوشیدن آب بیشتر توصیه میشود.
مطالعه جدید محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا بر روی عادات غذایی بیش از 18هزار و 300 فرد بزرگسال آمریکایی نشان داد اکثریت افرادی که مصرف آب شان را تا یک درصد افزایش دادند، میزان مصرف کل کالری روزانه و همچنین مصرف چربی اشباع، قند، سدیم و کلسترولشان کاهش یافت. در این مطالعه از افراد شرکتکننده خواسته شد تا هر آنچه که در روز میخورند یا مینوشند در طول مدت دو روز که سه تا ده روز فاصله داشت اعلام کنند. در این مطالعه، نوشیدنیهایی نظیر چای سیاه، چای گیاهی و قهوه به عنوان منبع آب آشامیدنی ساده گنجانده نشدند.
طبق گزارش این تحقیق، افرادی که مصرف آب روزانهشان تا یک، دو یا سه فنجان در روز افزایش یافت، میزان کل انرژی مصرفیشان بین ۶۸ تا ۲۰۵ کالری در روز و مصرف سدیمشان بین ۷۸ تا ۲۳۵ گرم کاهش یافت.
همچنین آنها ۵ تا ۱۸ گرم قند کمتر مصرف کردند و مصرف کلسترول شان ۷ تا ۲۱ گرم در روز کاهش یافت.به گفته محققان، افزایش کم اما قابل توجه یک درصدی مصرف آب ساده در روز با کاهش 6/8 کالری در مصرف انرژی روزانه همراه بود.
حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....