رای فرشاد پیوس، صمد مرفاوی و رضا عنایتی به آقای گل فوتبال جهان

علی دایی تیم رویایی را تکمیل کرد

قسمت آخر از پازل تیم رویایی فوتبال ایران در سال‌های بعد از انقلاب، همان قسمتی بود که خیلی‌ها، از خود فوتبال‌دوستان گرفته تا مهاجمانی که نامشان در فهرست بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران قرار داشت، روی آن اتفاق نظر داشتند؛ علی دایی.
کد خبر: ۸۸۶۲۵۰

سوال نظرسنجی برنامه نود دوشنبه شب، به انتخاب بهترین مهاجم فوتبال ایران در سال‌های بعد از انقلاب اختصاص داشت تا تکلیف تیم رویایی ایران با معرفی یازدهمین بازیکن از سوی مخاطبان این برنامه کامل شود. در فهرست بهترین مهاجم نوک، نام‌های بزرگی بودند، آنقدر بزرگ که به گفته عادل فردوسی‌پور مانع ورود اسامی مهاجمانی چون علی سامره و آرش برهانی به این فهرست شد.

فرشاد پیوس، عبدالصمد مرفاوی، حمید علیدوستی، کریم باوی، علی اصغر مدیر روستا، وحید هاشمیان و علی دایی گزینه منتخب برنامه نود بودند، اما از همان ابتدا مشخص بود حجم قابل توجهی از پیامک‌ها عدد 3 را در خود خواهد داشت؛ عددی که در این فهرست پشت نام علی دایی قرار داشت. همین‌طور هم شد. دایی، آقای گل جهان و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ در پایان این نظرسنجی بیش از 983هزار رای آورد و این درحالی بود که آرای نزدیک‌ترین رقیب او، یعنی فرشاد پیوس فقط 143 هزار رای بود.

به این ترتیب، دایی با کسب 73 درصد آرا به جمع بازیکنان تیم رویایی فوتبال ایران در سال‌های بعد از انقلاب اضافه شد تا جمع نفرات این تیم با وجود ستاره‌های نام آشنایی چون احمدرضا عابدزاده (دروازه‌بان)، جواد زرینچه، سیدجلال حسینی، محمد پنجعلی، مجتبی محرمی (خط دفاع)، کریم باقری، اشکان دژاگه، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی (خط میانی) و خداداد عزیزی (خط حمله) کامل شود.

البته در تیم ذخیره‌ها، نفرات حاضر چیزی از بازیکنان تیم اصلی کم نداشتند. ناصر حجازی (دروازه‌بان)، حسین کعبی، مهدی پاشازاده، یحیی گل‌محمدی، مهرداد میناوند (خط دفاع)، آندو تیموریان، حمید درخشان، محمد نوازی، مجتبی جباری (خط میانی)، فرهاد مجیدی و فرشاد پیوس (خط حمله) کسانی بودند که بعد از نفرات تیم اصلی، بیشترین رای را در نظرسنجی‌های برنامه نود به دست آوردند.

تمجید دیگران از دایی

اما بعد از انتخاب علی دایی به عنوان بهترین مهاجم، آنچه جذابیت داشت، اظهارات دیگر مهاجمان برتر فوتبال ایران درباره این نظرسنجی بود. فرشاد پیوس، یکی از همین مهاجمان بود. او گفت: علی دایی بهترین بود. دفعه قبل هم گفتم، دایی یک نابغه است. قبل از نظرسنجی هم گفته بودم حق علی دایی است که اول شود. علی از همه نظر کامل بود و به حقش رسید.

فرشاد پیوس که بین پرسپولیسی‌ها به «فرشاد آقای گل» معروف است، ادامه داد: علی دایی همه جوره بازیکن کاملی بود. می‌بینید که پس از سال‌ها مثل او نیامده است. دایی از خود من هم خیلی بهتر بود و به چیزی که استحقاقش را داشت، رسید.

مربی اسبق استقلال هم نظری مشابه فرشاد پیوس دارد. صمد مرفاوی بعد از این نظرسنجی گفت: هیچ گله‌ای ندارم و فکر می‌کنم رای همه علی دایی بوده است. من هم در پیامکم، به دایی رای دادم، چراکه او مهاجم شناخته‌شده‌ای است و برای رسیدن به آقای گلی جهان بسیار زحمت کشیده است.

او ادامه داد: همین که فردوسی‌پور نام من و چند بازیکن قدیمی دیگر را در فهرست بهترین مهاجمان بعد از انقلاب قرار داد از ایشان ممنون هستم. به هر حال برنامه نود به یاد ما هم بود و من از این موضوع بسیار خوشحالم.

در این میان، شاید جالب‌ترین اظهارنظر از سوی رضا عنایتی مطرح شد؛ مهاجمی که در غیاب علی دایی در جام ملت‌های 2007 جانشین او شد. مهاجم این روزهای سیاه‌جامگان و دارنده عنوان آقای گل تاریخ لیگ برتر گفت: جا دارد به علی دایی هم تبریک بگویم.

بی‌شک او نفر اول در این زمینه است. تعصب و افتخاراتی که دایی برای ایران به دست آورده، مثال‌‌زدنی است. من کوچک‌ترین فرد در آن جمع بودم و بابت این‌که توانستم در رتبه سوم قرار بگیرم، دست همه کسانی را که به من رای دادند و رای ندادند، می‌بوسم.

وی در مورد این‌که خودش به چه بازیکنی رای داده، تاکید کرد: من با دو خط تلفن همراه رای دادم که هر دو آنها علی دایی بود.

دایی: لطف مردم بود

علی دایی که به عنوان مهاجم برتر پس از انقلاب در ترکیب تیم رویایی برگزیده شد در اینستاگرامش نوشت: تمام گل‌ها و افتخارات دوران بازی، به خاطر تلاش هم‌تیمی‌ها، بازیکنان و البته دعای خیر و لطف مردم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها