کی‌روش: تا من باشم پول نمی‌دهند

شطرنج مرد پرتغالی

سکوت تمام شد. آنها همه جمله‌های تند خود را گفتند. شاید استعفای کارلوس بهانه‌ای بود برای زدن برخی حرف‌ها، حرف‌هایی که هم مرد پرتغالی و هم علی کفاشیان به بهانه همین استعفا بر زبان آوردند.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۱

خیلی وقت بود که کی‌روش مصاحبه تند نمی‌کرد و به دستور فدراسیون فوتبال ـ که مصاحبه کردن را برای کادر فنی ممنوع کرده بود ـ سکوت پیشه کرده بود، اما همه آن سکوت چیزی جز آرامش قبل از توفان نبود و کارلوس کی‌روش پس از بازی دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس مثل یک آتشفشان همه را غافلگیر کرد. او در این آتشفشان تازه، برگ تازه‌ای به نام استعفا را رو کرد. کارلوس کی‌روش به وعده‌اش عمل کرد و روز گذشته در محل فدراسیون فوتبال ایران حاضر شد و استعفانامه‌ای را که تاریخ 11 اردیبهشت پای خود دارد، تحویل رئیس فدراسیون فوتبال داد. شاید مهم‌تر از استعفا، حرف‌های پس از جلسه‌ای بود که بین کی‌روش و کفاشیان برگزار شد.

کی‌روش پس از این جلسه بار دیگر بر نبود امکانات تاکید کرد: مشکل اصلی که همه از جمله رسانه‌ها آن را می‌دانند، این است که هیچ کاری نیست که بخواهیم یا بتوانیم انجام دهیم جز آن‌که مسیر را باز کنیم تا از این مرحله مقدماتی جام‌جهانی عبور کنیم. شفاف می‌گویم بدون حمایت مسئولان رسمی ورزش ایران از تیم ملی، آینده‌ای برای این تیم متصور نیستم. مشکل اختیارات زیاد آقایان طبقه سومی است. این آقایان مرا نمی‌خواهند و اگر اینجا بمانم، حمایت‌ها و در یک کلام پول به تیم ملی نمی‌رسد.

کی‌روش در ادامه مشکلاتش را تشریح کرد: با حسن‌نیت درخواست استعفایم را تقدیم رئیس فدراسیون کردم و اکنون زمان آن رسیده که مسئولان گزینه‌هایشان را براحتی بررسی کنند. در دو سه سال گذشته همیشه می‌شنیدم مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم، بیشتر به خاطر تحریم‌ها و مشکلات مالی است، اما به طور غیرمترقبه در یک سال گذشته مبالغ هنگفتی به تیم ملی امید رسید. این مبالغ که غالبا از شهرداری و شورای شهر به فدراسیون می‌رسید و معلوم نبود منابعش کجاست، باعث شد تیم امید اردوهای بسیار خوبی برگزار کند، لباس و تجهیزات خوب داشته باشد و برای اردوهایش لیگ را تعطیل کند، بدون آن‌که مشکلی پیش بیاید یا کسانی مثل قلعه‌نویی و فرکی شکایتی داشته باشند. اما تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی برزیل یا جام ملت‌های استرالیا همیشه مشکل داشت.

در ادامه کی‌روش در واکنش به اصرار خبرنگاران برای توضیح بیشتر گفت: خواهش می‌کنم اکنون اجازه دهید تمرکزم را روی دو بازی آینده معطوف کنم که به پیروزی در آن نیاز داریم. نمی‌توانم شفاف‌تر از این سخن بگویم. نمی‌خواهم تیم ملی به خاطر حضور من آسیبی ببیند. من عاشق این مردم هستم و به خاطر پنج سال حضورم در ایران، می‌خواهم بهترین تصمیم را بگیرم. می‌خواهم بروم تا مسئولان آزادانه تصمیم بگیرند.

رد استعفا

پس از کارلوس کی‌روش نوبت علی کفاشیان رسید که در واکنش به استعفای کی‌روش حرف‌هایش را بر زبان بیاورد. علی کفاشیان پس از دیدار و گفت‌وگو با کارلوس کی‌روش درباره استعفای سرمربی پرتغالی تیم ملی گفت: فعلا که کی‌روش کار خودش را باید انجام دهد و جلو ببرد. خواسته او امکانات است و می‌گوید اگر این امکانات فراهم شود، می‌ماند وگرنه می‌رود که حرفش منطقی است. ما باید برای آمادگی تیم ملی در راه صعود به جام جهانی امکانات مورد نظر کی‌روش را فراهم کنیم، وگرنه دیگر تمام بحث‌ها و جدل‌ها بی‌معنی است.

وی در پاسخ به این پرسش که 11 اردیبهشت، تاریخ استعفای کی‌روش چه تصمیمی خواهد گرفت، افزود: آن روز انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و ان‌شاءالله یک رئیس قوی و جدی روی کار بیاید که نخندد و پول خوب بیاورد، آن وقت او تصمیم بگیرد که کی‌روش بماند یا نه.

این‌که پس از 11 اردیبهشت کی‌روش می‌ماند یا نه، اتفاقی است که به نتیجه مجمع فدراسیون فوتبال ارتباط دارد، این‌که رئیس آینده فوتبال ایران به این سرمربی اعتقاد دارد یا نه؟ سرمربی‌ای که هوادارانی دارد که با شنیدن نام استعفا به اینستاگرام رئیس‌جمهور متوسل می‌شوند و از او می‌خواهند تا کی‌روش را در ایران نگه دارد. کارلوس کی‌روش دارد یک شطرنج حساب شده را جلو می‌برد، حرکت بعدی او در این شطرنج چیست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها