بدشانس مثل پرسپولیس

به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند؛ جدال با ذوب‌آهن چندمین باری بود که پرسپولیس به این نکته پی برد، اما چه فایده؟ تیم سراسر تهاجمی برانکو زیبا بازی می‌کند و در نوک حمله که باید اوج دقت را داشته باشد با بی‌دقتی فرصت‌سوزی می‌کند!
کد خبر: ۸۷۹۹۷۶

به گزارش جام‌جم، هفته نوزدهم لیگ برتر دیروز در حالی پیگیری شد که پرسپولیسی‌ها با این‌که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برابر تیم خوب ذوب‌آهن قرار گرفته بودند، اما همچون نیمه دوم دیدار با سپاهان سراسر تهاجمی، روان و چشم‌نواز ظاهر شدند. خط دفاعی با رهبری محسن بنگر بخوبی توپ‌های هوایی را دفع می‌کرد و روی زمین مهاجمان ذوب‌آهن را از کار انداخته بود. ابتکار عمل در میانه میدان زیر پای مسلمان و کامیابی‌نیا بود و در خط حمله هم علیپور و طارمی و عالیشاه هم خوب فرصت‌سازی می‌کردند، هم فرصت‌سوزی. علاوه بر بی‌دقتی‌های خط حمله، بازی دیروز نشان داد تیم برانکو در درون دروازه همچنان با مشکل جدی مواجه است؛ لوبانف ازبک سنگین وزن و بی‌تحرک روی هیچ توپی واکنش نشان نمی‌دهد تا توفیر چندانی نسبت به سوشا مکانی پرحاشیه و پراشتباه درون دروازه نداشته باشد.

پرسپولیس و ذوب‌آهن دیروز در حالی بازی زیبایی را به نمایش گذاشتند که تیم برانکو در شرایطی که یک بر صفر و با گل زیبای امید عالیشاه از حریف جلو بود، روی تیزهوشی مهدی طارمی صاحب پنالتی شد و می‌توانست 2 بر صفر از حریف پیش بیفتد، اما باز هم این فرصت را با بی‌دقتی کمال کامیابی‌نیا از دست داد. کامیابی‌‌نیا هنوز از شوک این فرصت‌سوزی خارج نشده بود که دو دقیقه بعد یک پنالتی به حریف تقدیم کرد؛ پنالتی که مسعود حسن‌زاده برخلاف جهت حرکت لوبانف وارد دروازه پرسپولیس کرد و کار را به تساوی کشاند. در بازی‌های گذشته رامین رضائیان و مهدی طارمی هم برای پرسپولیس پنالتی از دست داده بودند تا برانکو در هفته نوزدهم لیگ همچنان درگیر انتخاب پنالتی‌زن بماند!

در جدال با ذوب‌آهن علی علیپور هرچند در دقیقه 80 پرسپولیس را 2 بر یک پیش انداخت، اما ذوب‌آهن در یکی از معدود موقعیت‌های خود در دقیقه 2+90 موفق شد توسط مرتضی تبریزی به گل تساوی دست یابد تا پرسپولیس در دومین دیدار پیاپی برابر دومین تیم اصفهانی به تساوی 2 بر2 بسنده کند.تیم برانکو در حالی سودای قهرمانی دارد که با این روند و فرصت‌سوزی قطعا نمی‌تواند فاصله چند امتیازی خود با صدر جدول را کم کند و به جایگاه نخست دست یابد. بخصوص این‌که در دو هفته اخیر در بازی‌های رودررو با تیم‌های مدعی نتوانست از پس آنها برآید و این روند می‌تواند هشدار جدی برای او باشد.

روز خوب استقلال و فولاد خوزستان

پرسپولیس و ذوب‌آهن در حالی به تقسیم امتیاز در دیدار رودررو رضایت دادند که استقلال خوزستان برابر حریف سختکوش خود، سایپا به برتری دست یافت تا تیم عبدالله ویسی دوباره و به شکل کاملا جدی به کورس قهرمانی برگردد. همزمان با کامیابی عبدالله ویسی، فولاد هم در خوزستان دست به کار بزرگی زد و موفق شد سپاهان مدعی را یک بر صفر با شکست بدرقه کند تا با کسب سومین برد پیاپی کاملا خود را از قعر جدول
رها کند
.

شهریار و ژنرال روی نوار ناکامی

تراکتورسازی تبریز و صبای قم تیم‌های تحت هدایت امیر قلعه‌نویی و علی دایی، دو مرد محبوب سرخابی‌ها این هفته شرایط خوبی را پشت سر نگذاشتند.

تراکتورسازی که آخرین بار در هفته شانزدهم طعم برد را با شکست دادن نفت چشید، دیروز در تبریز و در شرایطی که سکوهای خالی ورزشگاه یادگار امام بخوبی نارضایتی هواداران تبریزی از نتایج تیم را نشان می‌داد 2 بر یک به پدیده مشهد باخت. صبای قم هم که آخرین بار در هفته شانزدهم استقلال اهواز را شکست داده بود، یک شکست دیگر را تجربه کرد؛ تیم دایی این بار در خانه یک بر صفر به راه‌آهن باخت. حریفی که ده هفته طعم برد را نچشیده بود، در قم صبا را شکست داد.

تابلوی نتایج هفته نوزدهم

ذوب‌آهن2- پرسپولیس 2

گل‌ها: امید عالیشاه(35) و علی علیپور(80) برای پرسپولیس، مسعود حسن‌زاده(73-پنالتی) و مرتضی تبریزی(2+90) برای ذوب‌آهن

سیاه‌جامگان یک- گسترش فولاد صفر

گل: بهروز افشار(58)

تراکتورسازی یک- پدیده 2

گل‌ها: محمد ایران پوریان (66-پنالتی برای تراکتور) و محسن یوسفی (53- پنالتی) و فریبرز گرامی (73) برای پدیده

سایپا صفر- استقلال خوزستان یک

گل: علی‌اصغر عاشوری(90)

فولاد یک- سپاهان صفر

گل: محمد اهل شاخه(73)

صباصفر- راه‌آهن یک

گل: سامان آقا زمانی(19- گل به خودی)

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها