میدانی دیگر برای یزدانی و هادی

رضا یزدانی و پرویز هادی دو ملی‌پوش سرشناس کشتی که اولی به دلیل مصدومیت و دومی به دلیل عملکرد ضعیف، فرصت درخشش در جهانی 2015 را از دست دادند، از نظر کادرفنی همچنان باید در رقابت‌های مختلف از جمله قهرمانی آسیا روی تشک بروند تا به قول معروف پشتشان باد نخورد.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۴

به گزارش جام‌جم، این دو ملی‌پوش کشتی که از بخت‌های مسلم عضویت در تیم اعزامی به بازی‌های المپیک ریو هستند، شرایط متفاوتی را در ماه‌های گذشته پشت سر گذاشته‌اند، شرایطی که باعث شده کادرفنی بسیار جدی به دنبال آماده‌سازی آنها باشد.

پرویز هادی، کشتی‌گیر سنگین وزن که به دلیل درخشش در بازی‌های آسیایی اینچئون و همچنین موفقیت در رقابت‌های انتخابی برای نخستین بار شانس حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آورد، در لاس‌وگاس 2015 پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد و حتی نتوانست سهمیه ورودی المپیک را کسب کند تا به نوعی مورد غضب کادرفنی قرار گیرد. او که در رقابت‌های جام تختی هم روی تشک حاضر شد حالا باید به رقابت‌های قهرمانی آسیا برای آمادگی بهتر برود. هادی در ماه‌های پیش رو رقابت سختی با جدی‌ترین رقیب خود کمیل قاسمی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی خواهد داشت.

اما رضا یزدانی دارنده دو طلا و دو برنز جهان و کاپیتان تیم ملی که در جهانی 2014 ازبکستان ضعیف ظاهر شد، با درخشش در بازی‌های آسیایی اینچئون و همچنین قهرمانی در انتخابی تیم ملی، راه را برای عضویت در تیم اعزامی به جهانی 2015 هموار کرد اما در هفته‌های منتهی به اعزام دچار آسیب‌دیدگی شد و جای خود را به نفر دوم انتخابی عباس طحان داد، کشتی‌گیری که موفق شد سهمیه ورودی المپیک در وزن 97 کیلو را کسب کند.

با وجود این فاصله زیاد یزدانی با دیگر کشتی‌گیران این وزن بخوبی گویای این واقعیت است که یزدانی باتجربه بخت نخست عضویت در تیم اعزامی به المپیک خواهد بود. با این حال کادر فنی تیم ملی نمی‌خواهد این کشتی‌گیر را به حال خود رها کند، هرچند برخی معتقدند او به دلیل برخی نوسانات در کشتی‌هایش با برخورد جدی کادرفنی مواجه شده است. یزدانی که در جام باشگاه‌های جهان و جام تختی روی تشک حاضر شد، اینک باید در قهرمانی آسیایی تایلند هم کشتی بگیرد تا کادرفنی به اطمینان بیشتری درباره او دست یابد.

رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا قرار است از 28 بهمن در تایلند آغاز شود. ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در این رقابت‌ها به این شرح است:

57 کیلو: یونس سرمستی، 61 کیلو: بهنام احسان‌پور، 65 کیلو: میثم نصیری، 70 کیلو: محمد نادری، 74 کیلو: مصطفی حسین‌خانی، 86 کیلو: احسان لشگری، 97 کیلو: رضا یزدانی، 125 کیلو: پرویز هادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها