در روزهایی برخی اهالی فوتبال در داخل کشور رسانه ملی را به ناحق به انحصار طلبی و بی‌اعتنایی به این رشته متهم می کنند، کنفدراسیون فوتبال آسیا از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به علت توجه به توسعه فوتبال قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۲

جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا پنجشنبه شب در حضور رییس، اعضای هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و نمایندگان کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان در هتل سنت رجیستر دوحه قطر برگزار شد تا در مورد مشکلات موجود در مسیر برگزاری این رقابت‌ها و همین‌طور مناقشه میان ایران و عربستان بر سر برگزاری بازی در زمین بی‌طرف بحث و تبادل نظر شود. در این جلسه شعار امسال فوتبال آسیا با عنوان «یک آسیا، یک هدف» نیز انتخاب شد، اما آنچه باعث مباهات فوتبال ایران شد، تقدیر و تشکر کنفدراسیون فوتبال آسیا از صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از توسعه‌دهندگان فوتبال در آسیا بود.

در همین راستا حسین ذکایی دبیر شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با «جام‌جم» عنوان کرد: این تقدیر به خاطر همکاری‌های دوجانبه‌ای است که با AFC و شرکتی که حق پخش مسابقات فوتبال در سطح آسیا را در اختیار دارد، صورت می‌پذیرد. ما قرارداد 4 ساله‌ای با این شرکت داریم که 3 سال آن به پایان رسیده است و ما در این مدت حق پخش کلیه مسابقات آسیایی را از آنها خریداری کردیم. سوای این آنچه مورد توجه مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد سرویس‌ها و امکانات خوبی است که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با همکاری واحد بین‌الملل در هنگام برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال در اختیار آنها می‌گذارد. امکانات نظیر سرویس‌های فنی، واحد سیار، اتاق گزارشکر و کارهای گرافیکی همه و همه باعث می‌شود مسابقات به بهترین شکل ممکن و با بهترین کیفیت از طریق IRIB برای کشورهای درخواست‌کننده ارسال شود.

ذکایی افزود: خوشبختانه در حال حاضر ما ارتباط مستقیم و خوبی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی داریم و سوای بحث‌های مالی که باعث می‌شود ما در یکسری پرداخت‌های بین‌المللی در مضیقه باشیم، در مجموع همکاری‌ها، همکاری‌های خوبی بوده و همین باعث می‌شود وقتی اجلاسی در سطح کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود تا در مورد بازی‌های لیگ قهرمانان تبادل نظر شود، در حاشیه آن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به خاطر توجه به توسعه فوتبال تجلیل شود.

ذکایی با بیان این‌که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه غرب آسیا بیشترین توجه را در زمینه توسعه ورزش از طریق پوشش رقابت‌های مختلف ورزشی دارد، ادامه داد: البته فوتبال بیشتر از سایر رشته‌ها مورد توجه است و ما هم در راستای احترام به خواسته مخاطبان بیشترین توجه را به این رشته ورزشی داریم، با این حال در شورای هماهگی ورزش صدا و سیما هدفمان این است که در سایر رشته‌ها نیز این توجه وجود داشته باشد. تلاش ما این است که در خدمت ورزش باشیم و به رشد و اعتلای همه رشته‌های ورزشی کمک کنیم. البته متقابلا از جامعه ورزش هم می‌خواهیم که آنها هم تعامل خوبی با ما داشته باشند و توقعاتشان را متناسب با شرایط و امکانات موجود در صدا و سیما مطرح کنند تا این تعامل دو سویه به رشد و اعتلای هرچه بیشتر ورزش کمک کند.

پیشنهاد ایران در توسعه و برنامه‌ریزی فوتبال آسیا

جلسه چشم‌انداز برنامه‌ریزی و توسعه لیگ‌های فوتبال در آسیا دیروز با حضور روسای فوتبال آسیا، نمایندگان کشورهای ایران، امارات، قطر و عربستان، مشاوران عالی یوفا در AFC و رئیس دپارتمان توسعه و برنامه‌ریزی AFC برگزار شد.

در این جلسه در مورد اهداف لیگ‌های آسیا به طور کامل بحث و تبادل نظر شد. همچنین مقرر شد رشد تیم‌های ملی و باشگاهی در کشورهای آسیایی به‌صورت موازی انجام شود و به گونه‌ای باشد که این دو بخش از هم آسیب نبینند. یکی دیگر از اهداف این جلسه تلاش برای معرفی فوتبال به عنوان ورزش اول آسیا و ارتقای آن در همه بخش‌ها مدنظر قرار گرفته شود.

در این رابطه نیز مقرر شد تهدیدها شناسایی و برای آن چاره‌اندیشی شود. یکی از تهدیدهای موجود ارتقای سطح کیفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و روش تجاری‌سازی آن بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توسعه مسائل اجتماعی فوتبال از جمله بخش‌های دیگری بود که دراین جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه روسای سازمان لیگ‌های آسیا راه‌های جذب بیشتر تماشاگران را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. در این رابطه نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران پیشنهاد جدیدی را برای جذب تماشاگران به کنفدارسیون فوتبال آسیا ارائه داد.

مهدی تاج پیشنهاد کرد: برای جذب بیشتر تماشاگران در آسیا دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و تیم‌های ملی به جای برگزاری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در روز جمعه برگزار شود.

همچنین پیشنهاد ایران در مورد تقویم مسابقات و عدم تداخل بازی‌های ملی و باشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد این موضوع در کارگروه تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها