زین‌الدین زیدان از معدود مربیان جهان فوتبال است که نسبت به برخی ستاره‌های بزرگ تیم خود محبوبیت بیشتری دارد. پیراهن شماره 10 او هنوز از پیراهن بازیکنانی نظیر بنزما یا خامس بیشتر می‌فروشد. زیدان پیش از اخراج بنیتس به عنوان سرمربی رئال انتخاب شد و تا اینجا با کهکشانی‌های مادریدی خوب نتیجه گرفته است. آینده برای زیزو و تیمش خیلی خوب و روشن به نظر می‌رسد، بخصوص این که وی خصوصیات یک مربی پیشتاز را هم دارد.
کد خبر: ۸۷۶۷۰۵

اعتماد به نفس

زیزو اعتماد به نفس کافی و لازم را دارد. این ویژگی مهم،‌ او را به قله بزرگ‌ترین موفقیت‌های فوتبالی رهنمون کرد. این اعتماد به نفس پس از پایان دوران فوتبالی‌اش هم در او باقی ماند و این بار او را به شکل یک مربی موفق درآورد.

زیدان با دقت و تلاش، دوران مربیگری را طی کرد و موفق شد طی مدت کوتاهی بتواند به یک مربی صاحب سبک و طراز اول تبدیل شود. این اعتماد به نفس باعث شده بود او خود را از خیلی وقت پیش در مقام سرمربی رئال مادرید تصور کند و بالاخره به این خواسته خود رسید. حالا به نظر می‌رسد‌ او برای قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا نیز اعتماد به نفس کافی دارد. فقط باید به انتظار نشست و نظاره‌گر بود.

جاه‌طلبی

چه کسی گفته زین‌الدین زیدان جاه‌طلب است؟ نگاهی به کارنامه دوران بازیگری بخوبی این موضوع را نشان می‌دهد، اما در رئال مادرید این ویژگی چقدر به کارش می‌آید؟ زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید، از بزرگ‌ترین اهداف خود می‌گوید و این‌که می‌خواهد تیمش در این فصل با تمام
افت و خیزها قهرمان لالیگا شود. او برای حفظ ستاره‌هایش، ارتباط برقرار کردن با آنها و جذب ستاره‌های بیشتر نیز جاه‌طلبی خود را نشان داده است. در کنار این باید اقتدار او را هم اضافه کنیم. زیزو انگار از همین حالا به یک مربی کامل تبدیل شده است.

بالاترین مدرک مربیگری

زیدان پس از کنار گذاشتن فوتبال بسرعت کار خود را در مربیگری آغاز کرد. او سال‌ها در دوره‌های مختلف شرکت کرد و در رده‌های سنی پایین‌تر نیز به کار مربیگری مشغول شد. او روندی منطقی و معمول را در مربیگری پشت‌سر گذاشت تا بالاخره بتواند به آنچه می‌خواهد، برسد. او هم‌اکنون بالاترین مدرک مربیگری در فوتبال اروپا را دارد. زیزو حاضر و آماده به نظر می‌رسد و می‌خواهد در رئال مادرید به خواسته‌های جاه‌طلبانه خود برسد.

محبوبیت

زیدان یک برگ برنده بسیار مهم دیگر هم دارد که او را از سرمربی قبلی یعنی رافائل بنیتس بسیار متمایز می‌کند؛ محبوبیت. بنیتس اصلا محبوب نبود. از همان روزهای نخست که پا به مادرید گذاشت کمتر هواداری پشت او ایستاد. ارتباط خوبی با برخی ستاره‌های تیم تحت هدایتش بخصوص رونالدو نداشت، اما زیدان درست در نقطه مقابل او ایستاده است؛ محبوب و بسیار دوست‌داشتنی.

حالا او در سخت‌ترین موقعیت قرار گرفته است. این محبوبیت ممکن است در ماه‌های آینده چند برابر شود، اما به همان میزان خطر این وجود دارد که تا حد زیادی پایین بیاید. اینجا همه چیز به خود او بستگی دارد. مربی‌ای که می‌خواهد رئال را به قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا برساند‌ باید از محبوبیت خود به بهترین شکل استفاده کند.

سابقه تاریخی

برای یک مربی چه چیزی بهتر از این که یک کارنامه درخشان داشته باشد؟ البته بسیاری از ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال هرگز به مربیان موفقی تبدیل نشدند، اما شاید زین‌الدین یکی از استثناهای هیجان‌انگیز و بی‌سابقه باشد؛ مردی که قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرد و توپ طلای فوتبال دنیا را بالای سر برد. مربیگری هم به همان اندازه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها