تلخ‌ و شیرین‌های هفته گذشته

جدایی پدربزرگ و مادربزرگ

عروس و داماد سالخورده که تنها دو روز از ازدواجشان گذشته بود، با مراجعه به دادگاه خانواده از یکدیگر طلاق گرفتند.
کد خبر: ۸۷۵۹۵۴

مرد 75 ساله وقتی روبه‌روی قاضی شعبه 268 دادگاه ونک ایستاد، با تأسف سری تکان داد و گفت: چند سال پیش همسرم را از دست دادم و تنها شدم. به پیشنهاد آشنایان تصمیم گرفتم ازدواج کنم تا همدم و همراهی در این سن و سال داشته باشم. وقتی با «اکرم» آشنا شدم، او هم پذیرفت در کنار هم زندگی خوبی را شروع کنیم و همدم تنهایی یکدیگر باشیم، سریع مراسم عقد را برگزار کردیم و اکرم به خانه‌ام آمد. از این‌که بار دیگر چراغ خانه‌ام روشن شده بود، خوشحال بودم، اما این خوشی دو روز بیشتر دوام نداشت زیرا اکرم به بهانه دیدن فرزندانش از خانه رفت و 20 روز پیش آنها ماند. در این مدت هر چه به اکرم زنگ می‌زدم تا به خانه‌اش برگردد، گوشش بدهکار نبود و می‌گفت می‌خواهد بیشتر وقتش را در کنار دختر و پسر‌هایش باشد.

من به او گفته بودم که تنهایی را دوست ندارم، اما او از‌‌ همان ابتدا من را تنها گذاشت و رفت.

عروس 65 ساله نیز به قاضی گفت: من به بچه‌هایم بشدت علاقه‌مندم و وابسته آنها هستم. شرایط هم به‌گونه‌ای نیست که بتوانیم با هم زندگی کنیم. بعد از ازدواجمان دلم طاقت دوری بچه‌هایم را نیاورد و به همین خاطر به خانه‌شان رفتم. شوهرم هم از این موضوع گلایه می‌کرد و می‌گفت ماهی یکبار حق دیدن آنها را دارم، ولی من ازدواج نکرده‌ام که آزادی‌ام را از دست بدهم و کمترین حقم دیدن فرزندانم است که نمی‌خواهم آن را از دست بدهم. به همین خاطر تصمیم داریم از هم جدا شویم تا هر کدام زندگی مستقل خودمان را داشته باشیم.

قاضی دادگاه خانواده تهران با شنیدن اظهارات این تازه‌عروس و داماد سالخورده، حکم طلاق آنها را به دلیل عدم سازش صادر کرد. در ازای قبول این طلاق توافقی، زن 65 ساله حقوق قانونی خود از جمله مهریه 25 سکه تمام بهار آزادی و اجرت‌المثل را به همسرش بخشید.

فریب دختری 14 ساله

فرمانده انتظامی شهرستان فسا استان فارس از شناسایی عامل جرم سایبری ارسال تصاویر و فیلم شخصی افراد در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی شیبانیان گفت: زنی 42 ساله ساکن یکی از روستاهای شهرستان فسا در پلیس فتا حاضر و اعلام کرد مدتی است متوجه شده دختر 14 ساله‌اش تا دیروقت در شبکه‌های اجتماعی فعال است.

وی نگران رفتارهای مشکوک از جانب دخترش بوده که سال اول راهنمایی است؛ از جمله رفتارهایی از قبیل آنلاین بودن در شبکه‌های اجتماعی تا نیمه‌های شب، استفاده بیش از حد از تلفن همراه و... .

فرمانده انتظامی شهرستان فسا ادامه داد: این زن پس از بررسی موضوع، متوجه ارتباط دخترش با شخصی ناشناس در فضای مجازی می‌شود و با طرح شکایت،‌ خواستار پیگیری موضوع می‌شود و درخواست کمک برای پیدا کردن متهم می‌کند. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد دختر نوجوان مدتی است با شخصی ناشناس رابطه دوستانه برقرار کرده و با جلب اعتماد، تعدادی از عکس‌های خصوصی‌اش را برای این فرد از طریق شبکه اجتماعی واتس‌اپ ارسال کرده است.

وی اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم که پسری 17 ساله بود شناسایی و دستگیر و با توقیف گوشی‌های تلفن همراه وی عکس‌های این دختر نوجوان از آن استخراج شد.

خودکشی ناکام مردی در مترو

اقدام به موقع ماموران ایستگاه مترو مانع از خودکشی یک مرد کم‌توان ذهنی که روی ریل قطار ایستاده بود، شد.

یکی از شاهدان عینی این ماجرا در این باره گفت: ساعت 12 ظهر چهارشنبه ـ هفته گذشته ـ یک مرد میانسال که از نظر ظاهری و روحی، شرایط مناسبی نداشت، قبل از رسیدن مترو به داخل ایستگاه، خود را روی ریل قطار انداخت. او یک دقیقه روی ریل قطار قرار داشت که ماموران ایستگاه مترو و نیروی انتظامی بسرعت وارد عمل شده و این مرد را از محدوده عبور قطار خارج کرده و به محوطه ایستگاه انتقال دادند.

به گفته این شاهد عینی، فرد موردنظر دارای مشکل روحی و روانی بود.

دستگیری جوشکار همسریاب!

مرد جوشکار محل کار خود را به دفتر همسریابی تبدیل کرد و با فریب دختران و پسران به بهانه آشنایی آنها برای ازدواج به کلاهبرداری دست می‌زد.

سرهنگ احمد رحیمی، رئیس پلیس امنیت عمومی استان همدان در این باره گفت: چند روز پیش ماموران گزارش‌هایی دریافت کردند مبنی بر این که مردی که صاحب یک جوشکاری است، در یکی از محلات همدان اقدام به راه‌اندازی دفتر همسریابی کرده و از این راه کلاهبرداری می‌کند.

ماموران موضوع را بررسی کرده و با اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضایی به دفتر اعزام شدند. مرد جوشکار دستگیر و این دفتر همسریابی قلابی پلمب شد.

9 جلد دفتر ثبت مشخصات از داخل این دفتر کشف شد. با تحقیق از متهم مشخص شد او با راه‌اندازی یک دفتر همسریابی دختران و پسران جوان را با هم برای ازدواج آشنا می‌کرده و با این ترفند از هر کدام از آنها بابت این کار 500 هزار تومان پول می‌گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها