آندرانیک تیموریان چگونه به سایپا پیوست؟

نارنجی‌پوش

بمب نقل و انتقالات در آخرین لحظه‌ها در تیمی ترکید که کمتر کسی تصور می‌کرد. آندرانیک تیموریان که در نیم‌فصل اول پیراهن تیم ام‌صلال قطر را برتن کرد با جدایی از این تیم راهی سایپا شد. کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی راهی سایپا شد که قبل از آن با مسئولان باشگاه استقلال نشستی را برگزار کرد، اما به خاطر مسائل مالی و مطالباتی که از قبل وجود داشت، طرفین به توافق نرسیدند.
کد خبر: ۸۷۴۸۱۳

به گزارش مهر، در حالی که پرویز مظلومی شخصا پیگیر عقد قرارداد با کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بود و صبح روز سه‌شنبه به محض ورود تیموریان به ایران با او تماس گرفت، اما این قرارداد هرگز نوشته و نهایی نشد.

البته مسائل عجیب و گمانه‌هایی در این رابطه وجود دارد. به عنوان مثال این‌که با وجود درخواست رسمی و رسانه‌ای مظلومی نام آندرانیک تیموریان در فهرست خرید استقلال اعلام نشد که این می‌توانست نشان از مخالفت بخشی از بدنه باشگاه با این قرارداد داشته باشد. حتی نظری جویباری هم اعلام کرد که «من را کنار گذاشتند تا بازیکن خودشان را بیاورند.»

اما علت اصلی عدم توافق آندرانیک تیموریان با باشگاه استقلال شاید این باشد که تیموریان سال گذشته از استقلال پولی دریافت نکرد و حدود یک میلیارد تومان طلبکار ماند و چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان هم مالیات وی که باید باشگاه پرداخت می‌کرد، پرداخت نشده است.

تیموریان اگر قصد داشت برای استقلال بازی کند، باید یک میلیارد فصل گذشته بعلاوه ۶۰۰ میلیون تومان مالیات را هم از آنها می‌گرفت و برای نیم فصل دوم هم چیزی حدود ۴۰۰ میلیون دریافت می‌کرد که مجموعا دو میلیارد تومان می‌شد. به همین خاطر تیموریان راهی سایپا شد و پول نسبتا خوبی هم از این باشگاه دریافت کرد.

مجید جلالی که از پیوستن تیموریان استقبال کرده است، در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و سایپا در جام شهدا در مورد رفتن نکونام و جذب تیموریان گفت: نکونام برای ما در نیم فصل اول خوب بود و با رفتنش باید جایش را پر می‌کردیم که بهترین گزینه تیموریان بود و از باشگاه تشکر می‌کنم که او را جذب کرد.

آندرانیک تیموریان روز گذشته اول تمرین خود را با پیراهن سایپا انجام داد و احتمالا در برابر پرسپولیس بازی می‌کند، اما نکته حاشیه‌ای در مورد این بازیکن، شماره پیراهن اوست؛ آندو علاقه خاصی به شماره 14 دارد، اما این شماره پیراهن در این فصل در سایپا برتن ماهان رحمانی، ملی‌پوش تیم امید سایپاست. به همین دلیل از سازمان لیگ درخواست شده که با تغییر شماره رحمانی موافقت کنند تا شماره ۱۴ سایپا به تیموریان برسد. در صورت موافقت سازمان لیگ، تیموریان شماره ۱۴ را بر تن خواهد کرد، در غیر این‌صورت پیراهن شماره ۲۴ را می‌پوشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها