شهرداری ـ پتروشیمی بندرامام، دیداری که لیگ برتر بسکتبال را در گرگان گرم می‌کند

آتش «لیگ‌برتر» در گلستان

دور سوم بازی‌های لیگ برتر بسکتبال به روز سوم رسیده است و تیم‌های مدعی همچنان برای ایستادن در بهترین مکان جدول و داشتن موقعیت منحصربه‌فرد در پایان رقابت‌های این دور تلاش می‌کنند. اهمیت جایگاه تیم‌ها در پایان این مرحله، عبور راحت‌تر آنها از مرحله حذفی است، زیرا ناکامی در بازی‌های حذفی جای جبران باقی نمی‌گذارد.
کد خبر: ۸۷۴۶۵۷
آتش «لیگ‌برتر» در گلستان

در بازی‌های امروز، چشم‌ها به نتایج دو دیدار در گرگان و اراک دوخته شده است. شهرداری گرگان میزبان پتروشیمی بندر‌امام است و نفت آبادان به اراک می‌رود تا دیدار خود را برابر شهرداری این شهر برگزار کند.

دانشگاه آزاد با نیروی زمینی و ثامن مشهد با شهرداری تبریز دو دیدار دیگر امروز را برگزار می‌کنند. شیمیدر تهران استراحت دارد.

انگیزه‌های متفاوت

صدرنشین جنوبی بسکتبال ایران برای حفظ اقتدار به شمال رفت تا دیداری حساس را در گرگان برگزار کند. جایی که حریف زخم خورده بعد از دو باخت از تهران بازگشت و می‌خواهد در بازی خانگی برنده باشد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان روزهای پنجشنبه و دوشنبه گذشته در دو بازی هفته‌های اول و دوم دور سوم لیگ برتر بسکتبال برابر شیمیدر و دانشگاه آزاد تهران تن به شکست داد، اما باخت در وقت اضافی مقابل دانشگاه آزاد آن هم در شرایطی که مربیان و بازیکنان تیم، اشتباه داور را مسبب باخت‌شان می‌دانستند، آنها را با رضایت نسبی به گرگان بازگرداند. همین رضایت خاطر، انگیزه‌های تازه‌ای برابر صدرنشین جنوبی به وجود آورد؛ هرچند پتروشیمی بندرامام، بازی‌های دور سوم را با قدرت بیشتری آغاز کرده است.

پتروشیمی بندرامام تنها تیم 32 امتیازی بسکتبال ایران در صدر قرار دارد. آنها ابتدا ثامن را در مشهد شکست دادند و بازی دوشنبه را در بندرامام از شیمیدر تهران بردند و امروز در گرگان با شهرداری بازی می‌کنند. از نظر نتایج همه چیز باب میل مهران شاهین طبع و تیمش است، اما موضوعی که سرمربی تیم جنوبی را نگران می‌کند سفرهای طولانی به شمال و جنوب ایران است.آنها پنجشنبه در مشهد بازی کرده بودند و سپس به بندرامام بازگشتند و روز گذشته دوباره خود را به گرگان رساندند.

شاپور یاوری، مدیرعامل باشگاه نیز در گفت‌وگو با جام‌جم روی این نکته انگشت می‌گذارد، اما می‌گوید برای بازیکنان حرفه‌ای تیمش نباید این مسافرت‌ها مشکلی ایجاد کند.

روز دوشنبه وقتی شیمیدر تهران به عنوان یکی از چهار مدعی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها به جنوب رفته بود کمتر کسی انتظار داشت بازی با 16 امتیاز اختلاف برای یاران شاهین طبع به پایان برسد، اما پتروشیمی بندرامام در حضور هوادارانش بازی یکدستی را به نمایش گذاشت و انگیزه‌های حفظ پیشتازی را با خود به گلستان آورده است.

امروز صدرنشین رقابت‌ها هواداران گرگانی را پیش روی دارد که در بازی قبلی در گرگان برای تشویق تیم شان کم نگذاشتند و عامل برتری شهرداری مقابل پتروشیمی بندرامام شدند.

پدیده تماشاگران اراک

دومین تیم بازی‌های بسکتبال باشگاه‌های ایران هم تا رسیدن هفته سوم دور سوم از خوزستان است. نفت آبادان بازی نزدیکی را برابر ثامن مشهد به سود خود تمام کرد، زیرا بازیکنان دومین تیم بسکتبال جنوب، شکست شیمیدر در بندرامام را پیش‌بینی کرده بودند و با احتساب برد خودشان به سکوی دوم فکر می‌کردند. آنها امروز در سالن اراک با 2500 تماشاگر مشتاق به دیدار شهرداری اراک می‌روند. اراک بعد از گرگان رفته رفته به دومین شهر پرتماشاگر بسکتبال ایران تبدیل می‌شود.

هر دو تیم از دو بازی این فصل که رودرروی هم برگزار کردند یک باخت و یک برد دارند؛ بنابراین دیدار سوم، یکی از دو تیم را در دور سوم لیگ برتر بسکتبال پیش می‌اندازد.

حماد سامری، سرمربی تیم نفت آبادان از خستگی بازیکنانش نگران است. دو بازی در یک هفته با مسافرت‌های طولانی روی بدن بازیکنان تاثیر منفی می‌گذارد و به گفته وی ریکاوری در این هفته‌ها اهمیت زیادی دارد. آنها می‌خواهند در دیدار‌های رودررو با همسایگان جدول، برنده از میدان خارج شوند تا دور سوم را با همین جایگاه کنونی به پایان برسانند. شهرداری اراک یکی از همین تیم‌هاست که بازی کردن با آن در خانه‌اش کار ساده‌ای نیست.

محمد کسایی‌پور، سرمربی تیم شهرداری از این که تیمش در بیشتر مسابقه‌های دور سوم میزبان است باید خوشحال باشد، زیرا بازیکنان تیمش مسافرت‌های طولانی ندارند و می‌توانند بیشتر تمرین کنند تا به مسابقه‌ها برسند.

شهرداری اراک بعد از استراحت روز اول در روز دوم برابر نیروی زمینی قرار گرفت و این تیم را شکست داد. کسایی پور که از پیروزی تیمش برابر تیم قعر نشین اطمینان داشت از همه نفراتش استفاده کرد تا نیروی بازیکنان را برای دیدار سخت امروز حفظ کند.

او حتی به اصغر کاردوست در این مسابقه بیشتر فرصت استراحت داده بود، زیرا می‌داند با وجود بازیکنان خوب نفت در موقعیت‌های 4 و 5 به بازیکنی مانند کاردوست بیشتر نیاز دارد.

کسایی‌پور درباره بازی امروز تیمش می‌گوید: قطعا کار ما دشوار است. آبادان، نفرات ملی‌پوش و خارجی خوبی دارد و تا اینجای کار نتایج قابل قبولی گرفته، بنابراین باید از استراحت هفته اول و بازی سبک مقابل نیروی زمینی استفاده کنیم و انرژی کافی برای بازی با آبادان بگذاریم.

2 بازی دیگر

دانشگاه آزاد در تهران نباید برابر تیم نیروی زمینی کار سختی داشته باشد مگر این که به قول سرمربی تیم بازیکنانش بخواهند با اشتباهات خود ابتکار عمل را به حریف بدهند.

در پایان بازی دانشگاه آزاد با شهرداری گرگان بود که مصطفی هاشمی از اشتباهات خودش گفت و این که حریف چگونه توانست برتری امتیازی دانشگاه را جبران کند و بازی را در وقت معمولی به تساوی بکشاند. آنها در پنج دقیقه وقت اضافی با دو امتیاز شهرداری را بردند؛ بنابراین بیم از تکرار اشتباهات برابر نیروی زمینی همچنان در اردوی دانشگاه آزاد وجود دارد.

تیم بسکتبال ثامن در مشهد برابر شهرداری تبریز بازی می‌کند که این روزها تلاش زیادی برای رسیدن به جایگاه هشتم رده‌بندی دارد. هر چند برد مقابل نیروی زمینی انگیزه‌های بازیکنان بهزاد افرادی را زیاد کرده است، اما آنها برای جمع و جور کردن امتیازات لازم برابر تیم‌های بالاتر مانند ثامن کار سخت‌تری دارند.

مهران حاتمی تاکنون در پنج بازی روی نیمکت ثامن نشسته که حاصل آن چهار شکست برای تیمش بوده است. او در بازی خانگی می‌خواهد تعداد پیروزی‌های تیمش را بیشتر کند. هر چند آنها در بازی روز دوشنبه با اختلاف خوبی از نفت آبادان پیش افتادند، اما نتوانستند برتری خود را تا پایان حفظ کنند.

مهران حاتمی می‌گوید تیمش در آبادان شانس پیروزی داشت، ولی او از این شکست نتایج دیگری گرفت و می‌گوید: ثامن در این بازی نشان داد می‌تواند برابر هر حریفی، قدرتمندانه بازی کند زیرا برابر پالایش نفت آبادان، بازی با این شیوه کار هر تیمی نیست. نفت آبادان از بهترین تیم‌های لیگ برتر است که شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

وقتی بائرمن تماشاگر است

لیگ برتر بسکتبال در این هفته‌ها به نسبت روزهای گذشته خود فرق کرده است. فرق عمده بازی‌های این هفته‌ها درک بائرمن، سرمربی تیم ملی است که به ایران بازگشته و به تماشای بازی‌ها می‌نشیند. نگاه کردن بازی‌ها توسط سرمربی آلمانی به تنهایی اهمیت ندارد، اما وقتی بازیکنان تیم‌ها می‌دانند نگاه او خریدارانه است تلاش بیشتری دارند زیرا باید از بین همین بازی‌ها با بازیکنانش تیم ملی بسکتبال انتخاب شود. در فصل رقابت‌هایی که انتهایش رقابت‌های گزینشی المپیک ریودوژانیرو ست داشتن تماشاگری ویژه مثل درک بائرمن، انگیزه‌ها را دوچندان می‌کند و به بازی‌هایی هر چند با کیفیت نه‌چندان مناسب رونق می‌دهد.

رده‌بندی

1 ـ پتروشیمی بندر امام/ 18 بازی/ 14 پیروزی/ 32 امتیاز

2 ـ پالایش نفت آبادان/ 18 بازی/ 13 پیروزی/ 31 امتیاز

3 ـ شیمیدُر تهران/ 18 بازی/ 12 پیروزی/ 30 امتیاز

4 ـ شهرداری اراک/ 17 بازی/ 12 پیروزی/ 29 امتیاز

5 ـ دانشگاه آزاد/ 18 بازی/ 11 پیروزی/ 29 امتیاز

6 ـ شهرداری گرگان/ 18 بازی/ 8 پیروزی/ 26 امتیاز

7 ـ ثامن مشهد/ 18 بازی/ 5 پیروزی/ 23 امتیاز

8 ـ نیروی زمینی/ 18 بازی/ 3 پیروزی/ 22 امتیاز

9 ـ شهرداری تبریز/ 17 بازی/ 2 پیروزی/ 19 امتیاز

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها