فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما سناریوی تجزیه عراق و سوریه را یک طرح کاملاً صهیونیستی و آمریکایی می‌دانیم و آن را بر هم خواهیم زد.
کد خبر: ۸۷۴۵۶۰
سناریوی تجزیه عراق و سوریه را بر هم خواهیم زد

به گزارش جام جم آنلاین، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در ششمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» با بیان اینکه بسیاری از توفیق‌ها و نصرت‌های الهی مسلمین به خاطر همین جمله امام(ره) بود که سفارش کردند "در راه خدا قیام کنید چه گروهی و چه انفرادی و قیام در راه خدا یک تکلیف الهی است"، گفت: تکلیف الهی را باید انجام داد و نیاز به حساب و کتاب در انجام آن نیست، اما برای اجرای بهتر آن باید تفکر کرد.

وی افزود:‌ ماجرای مقاومت که امروز جهان را به هم ریخته و منطقه را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده، از روز پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با یادآوری حمایت‌های دشمنان از صدام در جنگ 8 ساله، اظهار داشت: اما ملت ایران با تکیه بر نیروی ایمان در برابر همه تجهیزات پیشرفته آن زمان غرب و شرق ایستادگی کرد و ملت و شیعیان جنوب لبنان امروز با الگو از جنگ 8 ساله مقاومت، اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی مفتضحانه در جنوب لبنان کردند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه مقاومت همچنان ادامه دارد و دشمنان کانون این جوش و بیداری اسلامی را در ایران اسلامی می‌دانند و تفکر خود را بر فشار به ملت ایران معطوف کرده‌اند تا مانع گسترش انقلاب شوند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان انواع توطئه‌ها و حملات فرهنگی، فشارهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی را در دهه دوم انقلاب پیاده کردند، اما وقتی آمریکا شیطان بزرگ متوجه شد که نمی‌تواند جلوی پیشروی انقلاب را بگیرد، توطئه 11 سپتامبر را به وجود آورد تا بتواند حمله نظامی به کشورهای اسلامی ایران، عراق و افغانستان انجام دهد و از این طریق بتواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد و برهمین اساس ابتدا به افغانستان و سپس به عراق حمله کردند و به دنبال این بودند تا حاکمیت آمریکایی در عراق ایجاد کنند، اما مقاومت مردم عراق چیز دیگری را رقم زد و آمریکایی‌ها نه تنها نتوانستند به هدف خود در عراق برسند که برعکس آن، صدام حسین، مهره آمریکایی‌ها از بین رفت و جای آن حکومت اسلامی که طرفدار انقلاب اسلامی و همراه انقلاب بود، شکل گرفت. البته آمریکایی‌ها هنوز هم تلاش می‌کنند حکومت اسلامی را در عراق از بین ببرند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا از حمله به عراق و افغانستان محاصره کامل نظامی ایران بود تا به ایران حمله کنند، اظهار داشت: اما وقتی نتیجه مقاومت مردم در افغانستان و عراق را دیدند از کارشان ترسیدند. وقتی آمادگی مقاومت و نیروهای مسلح ایران را دیدند، پشیمان شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: سال 86 اوج آمادگی آمریکا در اطراف ایران و تکمیل شدن محاصره نظامی علیه کشورمان بود که ما را بترسانند و انقلاب دست از اهداف خود بر دارد، اما نتیجه برعکس گرفتند. خودشان ترسیدند و ناامید شدند و به سمت توطئه‌های داخلی رفتند و متوجه شدند اقدام مستقیم برای مقابله با انقلاب اسلامی بی‌فایده است.

به گفته سرلشکر جعفری، امروز هیچ ارتشی قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر حرکت و نهضت انقلاب اسلامی نیست و ارتش آمریکا و صهیونیست‌ها نیز چنین توانایی‌هایی را ندارند و می‌دانند که انقلاب طومار آنها را برخواهد چید.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از شکست در بسیاری از توطئه‌های‌شان علیه انقلاب به سمت دسیسه خبیث انگلیس رفته‌اند، گفت: آنها به دنبال این بودند که از داخل اسلام و کشورهای منطقه اختلاف‌افکنی را شروع کنند تا از توانایی‌های بالقوه درون اسلام علیه انقلاب اسلامی ایران استفاده کنند و نقش آل‌سعود صهیونیست که امروز تندتر از صهیونیست‌ها با انقلاب اسلامی مقابله می‌کنند آشکارتر می‌شود که با کارهای‌شان خیال اسرائیل را تقریبا در منطقه راحت کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: آمریکا با محوریت آل ‌سعود در منطقه علیه انقلاب برنامه‌ریزی و توطئه می‌کند و در همین راستا فتنه 88 را جهت تضعیف و از بین بردن انقلاب پیش‌بینی کردند، اما در این مورد نیز شکست خوردند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه بعد از فتنه 88 و 9 دی سد حرکت‌ها و مقاومت بیداری اسلامی شکسته شد و از همین زمان نقش و خیانت آل‌سعود نمایان شد، افزود: خیانت آل‌سعود از آنجایی نمایان شد که برای متوقف کردن نهضت بیداری اسلامی و به انحراف کشاندن آن سرمایه‌گذاری کردند و در این راستا از داعش حمایت کردند. در مصر و سایر کشورها سرمایه‌گذاری کردند تا انقلاب‌های‌شان به انحراف کشیده شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز مواجه هستیم در درون اسلام با مقابله جوامع اسلامی با انقلاب اسلامی و آمریکا و اسرائیل دیگر خیال‌شان راحت شده و خوشحال هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با یادآوری انقلاب مصر و نقش آل‌سعود در به انحراف کشاندن اهداف انقلاب این کشور، گفت: یکی از کشورهای عربی منطقه مثل مصر بیداری‌اش شکست خورد، چرا که می‌خواست راه سازش با آمریکا را و نمایندگان او مثل عربستان و اسرائیل را به جای مقاومت اسلامی برگزیند که انقلاب مصر این‌گونه منحرف و شکست خورد، اما در مقابل کشورهایی که مسیرشان را با رعایت اصول انقلاب اسلامی پیش بردند دائما با موفقیت، پیروزی و نصرت الهی مواجه هستند.

سرلشکر جعفری یکی از اهداف شکل‌گیری داعش و حمایت آل ‌سعود از این گروهک تروریستی را ساقط کردن حکومت بشار اسد دانست و افزود: اما گناه بشار اسد و حکومت او چه بود؟ او چون از انقلاب اسلامی حمایت می‌کرد و برای پیشبرد آن بسترسازی می‌کرد و با عربستان و آمریکا همراه نشد، مورد حمله آنان قرار گرفت. اما تجربه نشان داد که نمی‌توانند به اهداف خودشان در ساقط کردن بشار اسد برسند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آنها حتی از لشکرکشی مستقیم به سوریه هم منصرف شدند. امروز دل‌های مردم سوریه، عراق و لیبی و بسیاری از کشورهای اسلامی با انقلاب و جمهوری اسلامی یکی شده و این اتفاق تا قبل از حمله داعش به عراق رخ نداده بود؛ امروز مردم سوریه معتقدند تنها کشور و ملتی که از آنها به صورت واقعی حمایت کرده، ایران است و راه سعادتشان در ادامه مقاومت می‌دانند و این نخستین دستاورد حمله داعش به سوریه و عراق بوده است.

وی دومین دستاورد حمله داعش را تشکیل بسیج مردمی در سوریه، عراق و لیبی عنوان کرد و گفت: امروز هیچ نیروی سازمان یافته و ارتشی از اسرائیل و آمریکا هم نمی‌تواند در برابر این بسیج مردمی ایستادگی کند. این برای بقا و ایستادگی لازم است و این راه ادامه دارد و انشاءالله تا آزادی قدس شریف و آزادی فلسطین و این پیروزی‌ها انشاءالله نزدیک است و خدا را به خاطر این مقاومت شکر می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها