لیورپول ـ منچستریونایتد؛ ساعت 17 و 35 دقیقه به مصاف هم می‌روند

ضیافت قرمزهای جزیره در آنفیلد

صد و نود و چهارمین تقابل دو قدرت سنتی فوتبال انگلیس، ساعت 17 و 35 دقیقه امروز، فوتبالدوستان زیادی را پای گیرنده‌ها میخکوب خواهد کرد. لیورپول و منچستریونایتد در حساس‌ترین بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۸۷۳۳۱۸

از نخستین رویارویی دو تیم در 28 آوریل 1894، چیزی در حدود 122 سال می‌گذرد. در این مدت 78 بار منچستریونایتد و 64 بار لیورپول برنده این بازی حساس بوده‌اند، اما حداقل در این ده سال اخیر کمتر پیش آمده که دو تیم هر دو در شرایط بحرانی به مصاف هم بروند.

گرچه با آمدن یورگن کلوپ، احساس می‌شد لیورپول از بحران ابتدای فصل فاصله بگیرد، اما این تیم هنوز به نتایج سینوسی خود ادامه می‌دهد و نتوانسته در چند بازی متوالی عملکرد یکنواخت و خوبی داشته باشد. کسب فقط هشت امتیاز در هفت بازی گذشته گویای همین واقعیت است. البته همین که شاگردان کلوپ در چهار بازی قبلی خود در آنفیلد شکست نخورده‌اند (دو تساوی و دو پیروزی) یک اتفاق مثبت برای آنها محسوب می‌شود.البته حال و روز تیم سابق الکس فرگوسن هم خوب نیست. منچستریونایتد که این فصل خیلی زود و در همان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از گردونه رقابت‌ها حذف شد، در لیگ برتر هم فعلا جایی در میان پنج تیم بالای جدول ندارد. کسب فقط یک پیروزی در هفت بازی اخیر، باعث شده منچستریونایتد با این همه بازیکن تاثیرگذار 9 امتیاز با دو تیم بالانشین آرسنال و لسترسیتی فاصله داشته باشد.

رونی؛ روی نوار گلزنی

البته با راه افتادن وین رونی، این امیدواری نزد هواداران منچستر وجود دارد که تیمشان هم سیر صعودی خود را از همین امروز آغاز کند. رونی که در هر سه بازی قبلی منچستریونایتد گلزنی کرده است، اگر امروز بتواند به این نوار تداوم ببخشد، برای نخستین بار از سال 2012 تاکنون در چهار بازی متوالی موفق به باز کردن دروازه حریفان می‌شود. رونی برای گلزنی یک انگیزه دیگر هم دارد. او که با 175 گل زده درست به اندازه تیری آنری دروازه حریفان لیگ برتری را باز کرده، در آستانه قرار گرفتن در صدر گلزنانی است که با پیراهن یک تیم بیشترین گل را به ثمر رسانده‌اند.

نکته جالب این‌که منچستریونایتد شش بازی از هشت بازی گذشته خود در مقابل لیورپول را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است. البته بازی امروز در آنفیلد است؛ جایی که قرمزهای این شهر در هفت تقابل قبلی‌شان با قرمزهای منچستر چهار بار پیروز شده‌اند و فقط دو بازی را واگذار کرده‌اند. یورگن کلوپ در آستانه بازی امروز گفت: یکشنبه روز مهمی برای جدول رده‌بندی لیگ برتر است، زیرا هر دو تیم فاصله نزدیکی به یکدیگر دارند و نیاز به سه امتیاز بازی در هر دوی آنها موج می‌زند. کلوپ در ادامه افزود: سوای حساسیت‌های موجود، بازی برابر منچستریونایتد برای من و تیمم یک بازی ویژه محسوب می‌شود. من از جو بازی با آرسنال لذت بردم و باور دارم که تیمم در مقابل منچستریونایتد حتی می‌تواند عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.

لوئیس فان‌خال، سرمربی هلندی منچستریونایتد هم گفت: این چهارمین بازی بزرگ ما در رقابت‌های این فصل است و کاملا با فضای چنین بازی‌هایی آشنا هستیم. آمادگی برای چنین بازی بزرگی را می‌توان در چهره تک‌تک بازیکنان دید. البته وقتی سطح بازی بالا باشد، پیش‌بینی نتیجه هم دشوار می‌شود، اما ما تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

بدون شواین و کریک

به غیر از دانیل استوریچ دیگر لیورپولی‌ها مشکلی برای همراهی این تیم در بازی با منچستریونایتد ندارند. حتی مدافع این تیم دژان لاورن هم که از ناحیه همسترینگ دچار آسیب‌دیدگی شده بود، دوران نقاهت را پشت سر گذاشته، هرچند بعید به نظر می‌رسد که توسط یورگن کلوپ در این بازی در ترکیب اصلی قرار بگیرد. در مقابل منچستریونایتد در این بازی بدون باستین شواین اشتایگر و مایکل کریک به میدان می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها