انتخاب برترین‌های بسکتبال آسیا در سال 2015

جای خالی ایرانی‌ها

دیدن فهرستی از بازیکنان آسیا بدون آوردن نام حامد حدادی یا کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی برای خیلی از هواداران بسکتبال آسیا بویژه ما ایرانی‌ها قابل تامل است.
کد خبر: ۸۷۳۰۲۲
جای خالی ایرانی‌ها

به گزارش جام جم ورزشی ، حامد حدادی، بهترین سنتر بسکتبال آسیاست و کاپیتان صمد همچنان یکه‌تاز پست سه، اما موضوع انتشار فهرست برترین‌های 2015 بسکتبال آسیا چه بود که خیلی‌ها را در بهت فرو برد؟

ین فهرست چند روز پیش روی سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) قرار گرفت؛ فهرستی که در آن نام بازیکنی از ایران دیده نمی‌شود، اما عنوان آن چنین است: «بهترین بازیکنان بسکتبال آسیا در سال 2015» و در پی آن نام پنج بازیکن به این ترتیب می‌آید:

رامو توکاشیکی سنتر تیم ملی ژاپن، سانی ساکاکینی فوروارد تیم ملی فلسطین، یانگ جای مین فوروارد تیم ملی کره جنوبی، ماکاتو هی جیما گارد شوتزن تیم ژاپن و گو آیلون گارد تیم چین.

در این انتخاب بازیکنان تیم‌های فیلیپین و ایران (با مقام‌های دوم و سوم بسکتبال آسیا در رقابت‌های چانگشای چین) جایی ندارند، اما تیم ژاپن با عنوان چهارم بسکتبال جام ملت‌ها دو نفر در فهرست بهترین‌ها دارد. هر چند سانی ساکاکینی از تیم فلسطین درخشش خوبی در رقابت‌های قهرمانی آسیا داشت و یک تنه تیمش را هدایت می‌کرد، اما تیم فلسطین در جایگاهی بهتر از نهم قرار نگرفت. همچنین تیم ملی کره جنوبی که به نیمه نهایی نرسید، بازیکنش در این فهرست جای گرفته است.

این انتخاب زمانی صورت گرفت که حامد حدادی، سنتر نخست آسیا در سال‌های اخیر علاوه بر بازی‌های خوب در بسکتبال جام ملت‌ها، این روزها در لیگ چین (CBA) نیز یک ستاره است و در بین بازیکنان آمریکایی شاغل در لیگ چین می‌درخشد. او یکی از بهترین ریباندکنندگان حال حاضر CBA است و تیم سیچوان را به عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی در رقابت‌های امسال همراهی می‌کند.

هر چند فیبا با انتشار این قبیل گزارش‌ها توضیح می‌دهد دخل و تصرفی در عقاید خبرنگاران و نویسندگانش ندارد و مسئولیت نوشته‌ها بر گردن نویسنده‌های فیباست. از این رو نباید اعتقاد شخصی و تمایلات درونی نویسنده فیلیپینی نسبت به برخی بازیکنان را در انتخاب برترین‌های بسکتبال آسیا تعمیم داد یا آن را برگرفته از داده‌های آماری یا یک جستار علمی دانست. این انتخاب فقط جنبه سلیقه و شخصی دارد و از بسیاری پارامترهای انتخاب برترین‌ها به شکلی که در پایان لیگ‌ها یا بازی‌هایی با استانداردهای بین‌المللی رایج به اجرا در می‌آید، خارج است.

محمد رضاپور / ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها