به بهانه پخش دو فیلم مستند در شبکه مستند

رنگ انار در شتاب مترو

بزرگان در شبکه مستند

شبکه مستند سیما برای ارتقای فیلم مستند در کشور و برقراری تعامل میان مخاطبان و فعالان شبکه، نخستین جلسه اتاق شمس را با حضور مهم‌ترین افراد سینمای مستند کشور که برای اولین بار دور هم جمع ‌شدند، برگزار کرد.
کد خبر: ۸۷۱۷۰۶
بزرگان در شبکه مستند

به گزارش جام جم سیما، جلسه اتاق شمس شنبه 19 دی با حضور امیر تاجیک مدیر شبکه، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوان و استادانی چون محمدرضا اصلانی، محمدعلی فارسی و نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار و مهرداد اسکویی برگزار شد.

تاجیک در ابتدای این نشست گفت: مراکز متولی سینمای مستند در کشور محدود است و همه از بودجه دولتی استفاده می‌کنند که چندان زیاد هم نیست، اما همراهی و همکاری این نهادها به بالندگی و پویایی جریان سینمای مستند کمک می‌کند. باید بستر مناسبی فراهم شود تا دامنه تجربیات استادان عرصه مستند در اختیار فیلمسازان جوان و خلاق که علاقه‌مند به آموزش و عرضه آثارشان هستند قرار بگیرد.

محمدرضا اصلانی نیز در این جلسه ضمن اشاره به مشکلات مالی مستندسازان، توضیح داد: ظرفیت فیلمسازی در شهرستان‌ها بسیار بیشتر از تهران است، اما این افراد نادیده گرفته می‌شوند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به توافقات مرکز گسترش با شبکه مستند گفت: افق مطلوب برای یک شبکه تلویزیونی در سطح بین‌المللی، کمترین میزان درگیری با تولید و بیشترین تلاش برای انتخاب و دریافت آثار مناسب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها