مجموعه انیمیشن «نون و پنیر و پسته» کاری مناسب برای خردسالان

نون و پنیر و پسته

مجموعه انیمیشن «نون و پنیر و پسته» محصول صدا و سیمای مرکز همدان و توسط هدی مکرمی تهیه و کارگردانی شده است، از دیگر عوامل تولید این مجموعه می‌توان از نویسنده: هدی مکرمی/ انیماتورها: هدی مکرمی، دنیا شیردل و زیبا رحمتی/ موسیقی: شهرام خوش‌صفت/ صداگذاری و میکس: علی خطیبی‌نیا و سرپرست گویندگان: شوکت حجت نام برد.
کد خبر: ۸۷۰۹۵۸

تکنیک کار، کات‌اوت و به شکل خمیری است. در ساخت تصاویر آن، از موادی چون: خمیر، پارچه، کاموا و... استفاده شده است. به گونه‌ای که کار زیر دوربین فیلمبرداری شده، سپس برای ترکیب با جلوه‌های ویژه، فیلم آماده شده را وارد کامپیوتر می‌کنند و با ترکیب جلوه‌های ویژه پس از ساخت سعی شده با استفاده از فرم و رنگ‌های شاد و تکنیک نیمه‌عروسکی، داستان به همراه موسیقی مناسب برای مخاطب خردسال جذابیت داشته باشد.

هدی مکرمی هدف از تولید انیمیشن «نون و پنیر و پسته» را که تولیدش از سال 88 تا 90 طول کشیده است، ایجاد فضایی مثبت و خلاق برای کودکان، کسب مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و باور به توانایی‌های شخصی، فرهنگ و اخلاق ایرانی، دوستی و دوست‌یابی، معرفی الگوهای مثبت، توانایی رویارویی با مشکلات زندگی بیان می‌کند.

داستان هر قسمت جدا از سایر قسمت‌ها و در حقیقت به شکل 13 قصه مستقل است. البته قصه‌ها جدید و جذاب و سرشار از نکات تربیتی هستند که به شکل غیرمستقیم بیان و با الهام از کتاب‌های کودکان بازنویسی شدند.

داستان‌های این مجموعه برگرفته از داستان‌های کتاب «سی قصه سی شب» نوشته مژگان شیخی ساخته شده‌اند. ماجرای یافتن خانه، جمع‌آوری آذوقه، مقابله با سرمای زمستان، ماجراجویی و گم شدن در جنگل و... بخشی از عناوین قسمت‌های این مجموعه است.

شخصیت‌های اصلی داستان‌ها حیواناتی مثل ننه کلاغه و جوجه‌اش قنبر، دو تا موش بازیگوش به نام‌های کوشی و مموشی، قناری به نام زعفران، دو قورباغه برکه، پرستو خانم و... هستند و از آنجا که انسان‌ها در مجموعه نقش مهمی ندارند، هر جا لازم باشد در داستان استفاده شوند فقط پاهای آنها را می‌بینیم و صدایشان را می‌شنویم.

این مجموعه با داستانی که در مدت زمان 8 دقیقه با قصه راوی و بازی عروسک‌ها بیان می‌شود، برای مخاطب خردسال مناسب است و او را خسته نمی‌کند. طراحی شخصیت‌های زیبا در صحنه‌های رنگارنگ چشمنواز است و صدا‌گذاری شخصیت‌ها نیز بسیار خوب است.

ریتم داستان‌ها آهسته است، البته در این کار که برای گروه سنی خردسال تهیه شده، لطمه‌ای به روند داستان نمی‌زند. در مجموع می‌توان گفت که نون و پنیر و پسته کار خوبی از مرکز همدان است که با شناخت کافی سازندگانش از ویژگی‌های مخاطب خردسال ساخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها