من چند ماه است که ازدواج کرده‌ام. از اواخر ماه اول ازدواج شوهرم شروع کرد به فیلم و سریال دیدن.آن هم سریال‌هایی که دانلود شده و در رایانه خود دارد؛ یعنی هر زمان مثلا ظهر یا شب که به خانه می‌آید و دقیقا زمان شام و ناهار چند قسمت را پشت سر هم نگاه می‌کند.
کد خبر: ۸۶۹۰۸۴

مشکل بزرگ اینجاست که ایشان در زمان تماشای فیلم هیچ توجهی به من و اطراف ندارد. اگر کنارش نشستم و فیلم نگاه کردم که هیچ، وگرنه برایش فرقی نمی‌کند. متاسفانه در زمان نگاه کردن فیلم آنچنان غرق و محو در فیلم می‌شود که اگر با او کاری داشته باشم باید چند بار صدایش کنم. اکثر اوقات تا زمانی که خونم به جوش نیامده زمان شام یا ناهار کنار او می‌نشینم و همراهی‌اش می‌کنم، اما وقتی از یک یا دو قسمت گذشت دیگر تحملم را از دست می‌دهم. گاهی اوقات تا نصف شب مشغول فیلم نگاه کردن است و من هم چون بی‌نهایت عاشق همسرم هستم تا حد امکان همراهی‌اش می‌کنم. خواهشمندم راه‌حلی اورژانسی برای رفع این مشکل به من بدهید، چون واقعا احساس می‌کنم در حال افسرده شدن هستم.

پاسخ مشاور:

داشتن اوقات فراغت و روش صحیح پر کردن این اوقات یکی از رموز موفقیت در زندگی مشترک است. در ابتدای ازدواج اوقات فراغت بیشتری وجود دارد، ولی مهم این است که این اوقات چگونه پر شود.

قطعا شما علایقی دارید که همسرتان به آن زمینه‌ها علاقه خاصی ندارد و بر عکس ایشان علاقه‌ها و تمایلاتی دارد که مورد علاقه شما نیست، اما رمز موفقیت در زندگی مشترک این است که اولا زن و شوهر به خاطر دیگری، گاه از علایق خود چشمپوشی کند و در ثانی حتما سرگرمی‌های مشترک مشخص شود و وقت بیشتر برای آن سرگرمی‌ها گذاشته شود.

بنابراین حتما در یک فرصت مناسب با همسرتان خیلی دوستانه و محترمانه صحبت و مشکلتان را بیان کنید. برای ایشان شرح دهید که دیدن این سریال‌ها مورد علاقه شما نیست. البته این به‌آن معنا نیست که ایشان کلا سریال نبیند، اما به مقدار محدودتر و با در نظر گرفتن تفریحات مورد علاقه شما.

سپس سعی کنید برای ساعات خالی شبانه روز و اوقات فراغت‌تان یک توافق کلی و برنامه‌ریزی داشته باشید و بر اساس آن برنامه‌ریزی رفتار کنید؛ یعنی به نوعی تعادل ایجاد کنید که هم شما به تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان برسید و هم همسرتان.

یادتان باشد فکر نکنید این عادت در عرض چند روز از بین می‌رود، باید صبور باشید و شاید دقیقه دقیقه میزان فیلم دیدن را در همسرتان کم کنید. یک جایگزین مناسب هم بسیار به شما کمک
خواهد کرد.

ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها