زندگی سخت است، قبول دارم، بالا رفتن نرخ تورم و بیکاری را بگذارید کنار نارضایتی‌های زناشویی و طلاق‌های رسمی و غیررسمی آن وقت به آن آلودگی هوا را هم اضافه کنید، می‌شود شهر پرآشوبی که دنیای درون ماست و جای تعجب ندارد اگر نتوانیم تمرکز کنیم و حس‌های خوب داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۷۵۳۶

تمام این حرف‌ها و بهانه‌هایی که می‌تواند گره به پیشانی ما بیندازند، ادامه خواهند داشت و تمام نمی‌شوند و روزبه‌روز شکل تازه‌ای می‌گیرند، اما می‌شود از راه دیگر هم رفت؛ از جاده‌ای که دو طرف آن مشکلات صف نکشیده باشند و فرصتی برای دیدن زیبایی‌ها وجود داشته باشد. می‌شود از راه دیگری رفت تا بدون آرامبخش، خوابید و بدون استرس بیدار شد.!

کار چندان سختی نیست، کافی‌است که اراده کنید از همین امروز زیبایی‌ها را ببینید و به دنبال بهانه‌های کوچک برای لذت بردن و غرق شادی بودن، شوید. هرکس باید شادی‌های کوچک خود را پیدا کند و این بزرگ‌ترین هنر زیستن همراه با آرامش است. چند یادآوری کوچک برایتان خواهیم داشت و شما خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل.

خاطره‌بازی اما اصولی

همه ما عکس‌هایی از روزهای خوب زندگیمان داریم، هرچند دیگر از آن آلبوم‌هایی که با وسواس عکس‌ها را کنار هم می‌چیدیم، خبری نیست و این عامل‌های یادآوری روزهای خوش گذشته، در گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها جا خوش کرده‌اند، اما در هر صورت، هستند و باید از آنها برای تغییر ذائقه استفاده کرد. خوب است که گاهی سری به عکس‌ها بزنید، مسافرت پارسال به شمال، خانه مادربزرگ شب یلدا، اولین بار که با همسرتان به پارک رفتید و خلاصه همه عکس‌هایی که حالتان را خوب می‌کند. باید مراقب باشید که در گیر خاطره بازی منفی نشوید. خاطرات تلخ و عکس‌هایی که شما را یاد مشکلاتتان می‌اندازند باید بی‌معطلی شیفت دیلیت شوند تا دیگر فرصت رونمایی نداشته باشند.

به طبیعت بروید، هوای تازه و ورزش در هوای خوب، نه‌تنها استرس را کم می‌کند و باعث آرامش می‌شود؛ بلکه حتی فعالیت‌های مرتبط با طبیعت، مثل باغبانی هم به رسیدن به این حال خوش کمک می‌کند. سعی کنید حتی اگر می‌شود مسیر روزانه‌تان را طوری تنظیم کنید که از پارک کوچک محله‌تان بگذرید. حتی داشتن چند گلدان آپارتمانی برای شمایی که خانه‌تان حیاط ندارد، می‌تواند حالتان را عوض کند. یک ایوان کوچک هرچند صفای باغی بزرگ را ندارد، اما با گذاشتن چند گلدان می‌تواند جایی برای نوشیدن یک لیوان چای عصرانه مهیا شود.

قیمت سکه و طلا را فاکتور بگیرید

این‌که سکه در عرض چند روز، قیمتش بسیار بالا رفته است و این‌که بازار بورس شرایط خوبی ندارد و اخبار این‌چنینی را برای اهل فن آن بگذارید. چک کردن مدام این قیمت‌ها و دنبال کردن خبرهای آن هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد. بالاخره راهی برای روبه‌رو شدن با تورم و تغییرات مالی پیدا خواهید کرد، پس وقتتان را صرف آن نکنید. وقتی پیگیری اتفاق یا خبری را می‌کنید، با خود بگویید دانستن آن چقدر برای ارتقای زندگی‌ام مفید است؟ در صورتی که برای ارتقای زندگیتان فایده‌ای نداشت، آن را بگذارید برای دیگران و با خود زمزمه کنید: تو بمان و دگران، وای به حال دگران...

به خودتان برسید و از زیبایی‌هایتان لذت ببرید

مقابل آینه بایستید و به جای این‌که خود را با سوپراستار‌ها مقایسه کنید، زیبایی‌های طبیعی خود را ببینید. خوبی‌هایتان را بشمارید و به خاطر تک‌تک آنها از خدا سپاسگزار باشید. خود را درگیر تعاریف دیگران از زیبایی نکنید و یادتان باشد هر گل یک بویی دارد، پس همین که هستید را دوست بدارید. در مرحله بعد به خودتان برسید، خوشبو باشید و اینها را وابسته به بودن دیگران نکنید. حتی وقتی تنها هستید کاری کنید که حس خوبی از ظاهر خود داشته باشید.

والدینتان را فراموش نکنید

یکی از زیبایی‌های زندگی که در دسترس قرار دارند، اما فراموش می‌شوند، دستان پدر و چشم‌های مادر است، این را آنهایی می‌فهمند که از این نعمت محروم شده‌اند، پس تا هستند، به دیدن آنها بروید، از بودن کنارشان لذت ببرید و زندگیتان را شیرین‌تر کنید.

برای این‌که شاد باشید، یاد بگیرید که از هر کاهی یک کوه بسازید، اما در جهت مثبت. زندگیتان پر از شادی‌های عمیق و این شعر تقدیم به همه شما که می‌توانید از زندگی لذت ببرید.

گله‌ها را بگذار ....

ناله‌ها را بس کن .....

روزگار گوش ندارد که تو هی شکوه کنی....

زندگی چشم ندارد که ببیند اخم دلتنگ تو را...

فرصتی نیست که صرف گله و ناله شود....

تا بجنبیم تمام است تمام ......

مهر دیدی که به برهم زدن چشم گذشت.....

یا همین سال جدید ....

باز کم مانده به عید ...

این شتاب عمر است .......

من و تو باورمان نیست که نیست .....

زندگی گاه به کام است وبس است ....

زندگی گاه به نام است و کم است .....

زندگی گاه به دام است و غم است ....

چه به کام .....

چه به نام ...

چه به دام ...

زندگی معرکه همت ماست زندگی می‌گذرد ....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها