خاکپور: هیچ‌گاه تمامی اندوخته‌هایمان را یکجا در اختیار نداشتیم

غـریبه‌ای به نام «امـید»

هرچه به زمان آغاز رقابت‌های مرحله نهایی مقدماتی المپیک نزدیک می‌شویم، نگرانی‌ها هم بیشتر می‌شود. فضای این روزهای فوتبال ایران المپیکی نیست و این را حبیب کاشانی و محمد خاکپور به دفعات در مصاحبه‌های این چند وقت اخیر خود به آن اشاره کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۵۹۵۴

امیدی‌ها در شرایطی این روزها آخرین جلسات تمرینی خود را قبل از حضور در دوحه سپری می‌کنند که طی یک سال گذشته برای برپایی اردوهای خود، چشم به برنامه‌ریزی تیم بزرگسالان داشتند تا به این بهانه، همزمان با تعطیلی لیگ برتر آنها هم بتوانند از نفرات لیگ برتری خود در تمرینات استفاده کنند. البته این همزمانی برپایی اردوهای تیم امید و بزرگسالان معایبی هم برای امیدها داشت و آنها در اکثر اردوهای خود مجبور بودند از بازیکنانی که به طور همزمان در اردوی بزرگسالان نیز حضور دارند، چشم‌پوشی کنند.

این نفرات تعدادشان کم هم نیست. از سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش گرفته تا مهدی ترابی، روزبه چشمی و چند بازیکن کلیدی دیگر. همگی بیشتر زمان اردوها را زیر نظر کی‌روش تمرین کردند تا این‌که زیر نظر محمد خاکپور باشند. به این موارد باید درست حمایت نکردن وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از تیم امید را هم اضافه کرد.

آغاز اردوی بندرعباس

امیدی‌ها از دیروز اردوی آماده‌سازی خود در بندرعباس آغاز کردند؛ اردویی که با 20 بازیکن آغاز شده و تا پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت. با توجه به این‌که مرحله نهایی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶ برزیل در منطقه آسیا از 22 دی در کشور قطر آغاز می‌شود، کادر فنی تیم امید هم بندرعباس را به عنوان آخرین مرحله اردوی داخلی انتخاب کرد تا در شرایط آب و هوایی مشابه با دوحه تمرین کنند. محمد خاکپور در پایان نخستین جلسه تمرینی شاگردانش به خبرنگاران گفت: برای اولین بار در سال‌جاری به یک اردوی داخلی اعزام شدیم و به دلیل شرایط یکسان آب و هوایی و همچنین فراهم بودن امکانات سخت‌افزاری از جمله ورزشگاه مناسب و استاندارد خلیج‌فارس بندرعباس را انتخاب کردیم.

وی با بیان این‌که پیش از سفر به بندرعباس با فرستادن نماینده تمامی شرایط و امکانات مورد بررسی قرار گرفته و سپس بندرعباس را انتخاب کردیم، تصریح کرد: در اردوی بندرعباس یک دیدار تدارکاتی در نظر گرفته بودیم که رایزنی‌های مختلف با تیم‌های ترکمنستان، تاجیکستان، فیلیپین و سنگاپور صورت گرفته و تا این لحظه پاسخ صددرصدی از سوی این کشورها دریافت نشده است و در صورت حضور نداشتن این تیم‌ها به تمریناتمان ادامه می‌دهیم.

اما تمرین در شرایط آب و هوایی مشابه با قطر فقط یکی از دغدغه‌های محمد خاکپور در آستانه بازی‌های مرحله نهایی است. او این روزها چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارد که از آن جمله می‌توان به بازیکنان تیم‌های استقلال، تراکتورسازی، نفت و سه لژیونر این تیم یعنی سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش اشاره کرد. خاکپور با ناراحتی از این موضوع گفت: متاسفانه این مشکل فقط شامل اردوی بندرعباس نمی‌شود، بلکه در تمامی اردوها همواره با تیمی ناقص حضور داشته و هیچ‌گاه تمامی اندوخته‌هایمان را یکجا در اختیار نداشتیم.

وی همچنین درخصوص وضعیت سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش جهت حضور در مسابقات مقدماتی المیپک در قطر تصریح کرد: طی مکاتباتی که انجام شده باشگاه‌های این بازیکنان فقط بر اساس قوانین موجود در فیفا آنها در اختیار ما قرار می‌دهند.

این یعنی به احتمال فراوان خاکپور و دستیارانش نمی‌توانند از وجود این سه لژیونر در بازی‌های مرحله نهایی استفاده کنند که این خبری ناخوشایند برای علاقه‌مندان به فوتبال خواهد بود. با این حال خاکپور امیدوارانه به بازی‌های پیش رو نگاه می‌کند؛ انسان با امید زندگی می‌کند و به طور قطع امید صعود به المپیک در بین کادر فنی و بازیکنان وجود دارد و هیچ‌کس برای رسیدن به این هدف کم‌فروشی نمی‌کند. ما از تمامی تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات شناخت کافی داریم و تمامی تیم‌ها در حال برگزاری اردو و دیدارهای تدارکاتی هستند و با قدرت کامل راهی مسابقات می‌شوند و امیدوارم تیم امید کشورمان بتواند پس از مدت‌ها به المپیک برسد.

هزینه‌های امید

تیم امید درحالی برای حضور در مرحله نهایی مقدماتی المپیک آماده می‌شود که خاکپور و دستیارانش هنوز قراردادی را امضا نکرده‌اند. گرچه خاکپور عنوان کرده او و دستیارانش با عشق به کشور و موفقیت تیم فوتبال امید به کارشان ادامه می‌دهند، اما بی‌توجهی کمیته ملی المپیک نکته‌ای نیست که به‌راحتی بتوان از کنار آن گذشت. طبق اطلاعاتی که مسئولان تیم امید در اختیار ما قرار دادند کل مبلغی که کمیته ملی المپیک در یک سال گذشته در اختیار تیم امید قرار داده 160 میلیون تومان است که این مبلغ فقط با هزینه‌های اردوی یک هفته‌ای این تیم در بندرعباس برابری می‌کند. این درحالی است که این تیم در یک سال گذشته نزدیک به ده اردوی خارجی داشته و اگر قرار بود چشم‌انتظار حمایت‌های کمیته ملی المپیک بمانند حتی هزینه یکی از این اردوها هم تامین نمی‌شد.

جالب آن‌که هنوز همان 160 میلیون تومان هم به تیم امید تزریق نشده و در مرحله واریز به حساب فدراسیون فوتبال قرار دارد. البته در همین راستا قرار است هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار شود تا حداقل در آستانه مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی المپیک از این تیم حمایت شود.

برنامه سفر به دوحه

تیم امید روز پنجشنبه و در پایان اردوی بندرعباس، راهی تهران می‌شود تا بلافاصله برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) راهی مشهد شود. امیدها پنجشنبه شب از مشهد به دبی می‌روند تا آخرین اردوی آماده‌سازی خود را در این کشور حوزه خلیج‌فارس برپا کنند. این اردو تا روز جمعه 18 دی‌ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن خاکپور و شاگردانش راهی دوحه می‌شوند تا کار خود را در آخرین مرحله مقدماتی المپیک آغاز کنند. تیم امید کشورمان در گروه یک مقدماتی المپیک در منطقه آسیا با تیم‌های سوریه، چین و قطر همگروه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها